recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Beovision Avant 55"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Beovision Avant 55"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Beovision Avant 55"
    Sendt: 10-November-2014 kl. 20:13
Jeg overvejer seriøst at udskifte mit gamle Beovision 7-40" MKIII, til et væghængt Beovision AvantSmile

Hvorfor:

Savner et større billede nu det skal hænge på væggen.

Mit nuværende er uden digital tuner, ergo må jeg bruge Zaptor (har dog ikke været helt skidt).

Håber der dukker en Apple TV 4. generation op med UHD HEVC, gør der sikkert ikke men hvem ved.

Synes bare det er et totalt fedt tv.

Men hvad mener en B&O kender, er det godt tv måske en anden har skiftet fra et tv magen til mit..?
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 09:57
Jeg har jo haft TV'et stående i en måned da vi testede det og det ER et lækker TV. Det er dog lidt uheldigt, at det ikke har HEVC, men da B&O alligevel ikke vil satse på deres smart-TV platform, så har det mindre betydning lige nu og her. Vær også OBS på, at TV'et endnu ikke har fået HDMI 2.0 opgraderingen, selvom den var lovet for længe siden. De siger "til december "nu.

Remote, interface og det her med integrationen med eksterne enheder fungerer dog p... godt. Jeg vil derudover anbefale at få motorbeslaget til den, så den kan drejes - betragtningsvinklerne er ikke så gode og beslaget fungerer ligeledes rigtig godt til at kompensere for dét problem.

Jeg ved ikke om den beta-version af firmwaren vi fik rullet ud under testen er gået "live", men den forbedrede performance ganske betragteligt på TV'et.

Redigeret af Torben Rasmussen - 11-November-2014 kl. 09:58
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 16:21
Hej Torben,

Tak for dit input.

Jeg har nu bestilt en sådan fætter med motorvægbeslag, ser sgu frem til at få det installeret Big smile
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 09:59
Har nu haft mit tv i snart en måned og må bare sige det fuldt ud lever op til mine forventninger.

Montering på væg, opsætning af profiler til hurtig valg af hvor langt det skal dreje, spiller max. Alle kabler gemt i kabelbakke, eneste der mangler er et vægbeslag til den nye BeoRemote One.

Er blevet rimelig fortrolig med denne nye remote, og især de 3 "genvejs knapper" man selv kan vælge hvad skal gøre virker konge. 

Men bedste af det hele, det er nu billedet der vises - kæft det står godt, fra normale tv kanaler i HD til film fra iTunes og Netflix, giver detaljer og sortniveau i særklasse. Så senest i går Avatar købt på iTunes, sikke detaljer og farver fantastisk flot film på denne skærm.

Har endvidere en Apple tv og harddisk gemt i tv'et som virker helt perfekt.

Alle film bør ses igen, da de bare får en mega boost på denne 4K skærm som gør et godt arbejde i opskalering.

Nå ja, glemte lige at nævne for fedt der ser ud når man tænder for dyret og højttaleren glider ned fra skærmen og ud til siden, det bliver man ikke træt af at se på. 

Godt arbejde B&O Thumbs Up
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 10:19
Godt at høre en tilbagemelding på dit køb, og så er det jo bare et ekstra plus at det er en positiv oplevelse med tv'et Thumbs Up 

Jeg har selv et Beovision 11-55 og overvejer kraftigt at skifte til Avant Smile
Mvh

Moulder
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2014 kl. 10:27
Hejsa Moulder,

Ja tak, det spiller max. og skriv endelig hvis der måtte være noget du vil vide mere om, tror jeg kan svare på det meste, griner.

Har været B&O kunde siden den første Avant med video...
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 11:51
Så fik jeg sidste del af mit setup helt på plads, nemlig tilslutning af surround med mine BL 6000 baghøjttalere. Alt spiller maxSmile

Omkring BeoRemopte App:
Ved samme lejlighed fik jeg aktiveret "tænd over LAN" på min Avant, som betyder jeg med denne App på min iPhone kan tænde den ønskede kilde, og endda bruge de 3 "mine knapper" som man selv kan vælge hvad skal være.

Nu behøver jeg ikke gå ind for at tænde mit tv først, men kan blot gøre det direkte over mit trådløse netværk, det er sgu smart!
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 08:17

Hej MichaelA

Tillykke med BeoVision Avant 55"

Nu må det da være tid, at du lægger et par billeder ind af dit setup.   Thumbs Up

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2015 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej MichaelA

Tillykke med BeoVision Avant 55"

Nu må det da være tid, at du lægger et par billeder ind af dit setup.   Thumbs Up


Hej PP,

Klart, det ligger lige her...: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137261&title=4k-beovision-setup

Wink
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu