recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zotac Zbox PI320
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zotac Zbox PI320

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zotac Zbox PI320
    Sendt: 15-November-2014 kl. 00:27
Har lige fået sådan en Zotac Zboc PI320 ind af døren. 

Mini PC med en Intel Atom Quad core processor. Den leveres med en 32Gb eMMC, 2GB RAM, Windows 8.1 (32bit), bluetooth, LAN, Wifi m.m. og er fuld køreklar når man har smidt skærm og tastatur på. 

Sød lile maskine der praktisk talt ingen strøm bruger, ikke larmer og som kan gemmes næsten alle steder. Umiddelbart lader til til at køre ganske fint til hvad jeg skal bruge den til som primært er streaming fra dr.dk, tv2play m.m.
Er der noget jeg skal prøve på den? (Tænker nogle af de der live images eller lign.) Det er begrænset hvor meget tid jeg har til mere komplekse tests, men vil gerne køre nogle simple hvis der er interesse for det. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 11:22
Den ser rigtig spændende ud.

Jeg kører et setup med en server med ArgusTV / Mediaportal til håndtering af tv, og så diverse klienter. En af mine klienter er en PI med raspbmc. Den fungerer ok, men interfacet kører ekstremt langsomt.

Derfor ville jeg gerne have en lille tynd klient med windows, så jeg kunne køre med en MediaPortal klient. Gad vide om denne her kunne være noget.


Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 18:01
Det kunne den sagtens være et bud på. 

Erfaringer indtil videre:

Sløvt wifi (1-2Mbit) i hastighedstest imod min Internet udbyder. Den kablede forbindelse i den kommer op på 91-94Mbit. 

Lader ikke rigtigt til at kunne køre andet end Windows. Så vidt jeg lige kan læse mig til er det fordi den kræver UEFI, men kører 32bit - så der er vist ikke mange OS der understøtter den andet end Windows lige pt. 

Ingen bloatware overhovedet - intet udover Windows er installeret.  Dog i en pænt kastreret udgave (32bit N with Bing), så media player m.m. skal installeres. 

Ganske kvik.. Indtil videre har jeg ikke rigtigt haft performance problemer med diverse streaming tjenester sålænge jeg kører kablet forbindelse. Der er ikke nogle driver opdateringer på deres site endnu, men mon ikke der kommer en på et tidspunkt. Det virker næsten for idiotisk langsomt det Wifi. 


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 19:17
Ved du om den hdmi sec så man kan bruge tv'ets Remote?

Hvis jeg kan lokke dig til at prøve teste xbmc på den, vil det være perfekt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 20:57
Tror ikke den har HDMI-CEC, men XBMC installerer fint og sidder lige nu og ser noget Ben Heck show via dens Youtube plugin. Prøvede også Revision3 plugin uden problemer. 

Har ikke lige nogle medie filer jeg kan prøve med, men umiddelbart ser den fin ud. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 21:10
Ok super, den kører godt i menuerne? Hvad Netflix app? Kunne godt overveje sådan en til soveværelset i stedet for den gamle bærbar jeg har sat til nu.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 21:41
Menuerne kører fint (langt bedre end min RaspberryPI med XBMC). Installerede en NetflixXBMC addon og den virkede fint - ser ud til at den bare starter Chrome browseren og afspiller deri. 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Den ser rigtig spændende ud.

Jeg kører et setup med en server med ArgusTV / Mediaportal til håndtering af tv, og så diverse klienter. En af mine klienter er en PI med raspbmc. Den fungerer ok, men interfacet kører ekstremt langsomt.

Derfor ville jeg gerne have en lille tynd klient med windows, så jeg kunne køre med en MediaPortal klient. Gad vide om denne her kunne være noget.




Toshiba wt8 med Atom Z3740 med MediaPortal + Argus-TV




Beklager at jeg ikke havde mus, tastatur eller remote sat til, men den var kommet en tur med ind i sofaen.


Redigeret af Notfast - 17-November-2014 kl. 22:39
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 00:03
Som det kan ses så er de fleste af mine optagelser med en bitrate på omkring 8,9-9Mbit.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 00:12
Som i kan se er forskellen lille mellem min tablet og pico.
Så i den virkelig verden vil de nok opføre sig ens.

Pico. 
  • Intel® Atom™ Processor Z3735E 
    (2M Cache, up to 1.83 GHz)

  • Processor Graphics Intel® HD Graphics
  • Graphics Base Frequency 311 MHz
  • Graphics Burst Frequency646 MHz

Min
Intel® Atom™ Processor Z3740 
(2M Cache, up to 1.86 GHz

  • Processor Graphics Intel® HD Graphics
  • Graphics Base Frequency 311 MHz
  • Graphics Burst Frequency667 MHz


Redigeret af Notfast - 18-November-2014 kl. 07:50
.....
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Toshiba wt8 med Atom Z3740 med MediaPortal + Argus-TV




Beklager at jeg ikke havde mus, tastatur eller remote sat til, men den var kommet en tur med ind i sofaen.


Det ser da meget godt ud.
har du prøvet at koble den på et fjernsyn via mini-hdmi porten?

Off topic: hvilket skin/tilføjelse bruger du til din Mediaportal? - MyMovies? Og hvilken Argus bruger du til din MP 1.10 pre?. Jeg kunne ikke få Argus til at virke med 1.9pre.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

 


Det ser da meget godt ud.
har du prøvet at koble den på et fjernsyn via mini-hdmi porten?

Off topic: hvilket skin/tilføjelse bruger du til din Mediaportal? - MyMovies? Og hvilken Argus bruger du til din MP 1.10 pre?. Jeg kunne ikke få Argus til at virke med 1.9pre.

Ja micro HDMI virker fint, og native fps virker også ved 24 fps og 60 (self. virker 50), jeg har ikke prøvet flere lige nu.

Mediaportal 1.10pre
Hent den nyeste 2.3rc (der er kun den nyeste i forummet), så virker 1.9 også.

På min tablet er det bare standard lige nu, men ellers bruger jeg moving pictures til film og til serier bruger jeg My TV series skal jeg se efter engang.


Redigeret af Notfast - 18-November-2014 kl. 21:51
.....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu