recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Value for money 3- vejs Gulvhøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Value for money 3- vejs Gulvhøjttalere

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Value for money 3- vejs Gulvhøjttalere
    Sendt: 19-November-2014 kl. 18:47
Hej.
Har lige købt nogle nye gulvhøjttalere til mit surround anlæg. Bliver simpelhent nød til og fortælle om disse helt ukendte gulvhøjttalere, som leverer en fremragende lyd, med en virkelig god bas.
Og så er prisen helt uhørt lavtClap.
Det var en tilfældighed, at jeg støtte på disse højttalere. Fandt dem på ebay.de og brugte ellers google søgning om disse højttalere, mht. test i Tyskland. Her er de folk som tester højttalelere også meget begejstre, og roser dem meget.

Auna Linie-500 stereo højttalere passiv.
Nej. vel. Dem har i ikke hørt om:

Data:
passiv 3-vejs fritstående højttaler med side 16,5 cm (6,5 ") basenhed og 140 watt RMS
massiv bas refleks design for kraftfuld bas respons
• Høj kvalitet forbindelse terminal med forgyldte kontakter
elegant valnød træ kabinet med aftagelige højttaler dæksler
Tilslutninger: Set-højttalerterminaler
2.5cm (1 ") diskant
7,6 cm (3 ") mellemtone
Strøm: max. 280 Watt
Impedans: 8 ohm
skridsikre gummifødder
Dimensioner
15 x 93,5 x 32cm
Vægt: 15 kg pr. højttalere

Og 16,5 cm. bas på højttalere:


De overgår mine forventninger helt vildt meget. De spiller bare pisse godt.
Har en rigtig god klang og en kanon bas. De kan sagtens sammenlignes med
andre højttalere oppe i prisklassen 5000 kr - 7000 kr klassen (for 2 stk).
Det er et tysk firma ved navn
Electronic-Star.de, som har lavet disse højttalere
under privat label navn Auna. Og de vinder mere og mere frem i Tyskland.
Flere og flere skeptikere og test folk, har fået øjnene op for disse Auna 500.
Her er et link til en Tysk Test:http://www.sarahhatsgetestet.de/2014/03/test-auna-linie-500-wn-chapeau-auna.html

Prisen er vanvittigt lavt, jeg gav 1264,34 kr. incl. forsendelse fra Tyskland, og ja, det
er for 2 stk. Forstår simpelhent ikke, hvordan man kan få 2 rigtig gode gulvhøjttalere til sådan latterlig lav.

Så hvis der nogle af jer, som gerne vil køre med et lavt budget, og få nogle kanon gode 3-vejs gulvhøjttalerer med ektrem god lyd/bas, er det dem i skal købe.
Link Ebay.de:
http://www.ebay.de/itm/DESIGN-STANDLAUTSPRECHER-AUNA-LINE-500-WH-16-5CM-SUBWOOFER-140W-RMS-3-WEGE-BOX-/350988698745?pt=DE_Lautsprecher_Martin&hash=item51b88e8479

http://www.elektronik-star.at/Auna-Linie-500-WH-Standlautsprecher-140W-RMS-passiv-weiss-Paar_i74383.htm
 




Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 05:55
Nu gør jeg muligvis en ny og entusiastisk forumbruger uret, men når en spritny bruger i sit allerførste indlæg poster en rosenrød anmeldelse af et ukendt produkt, inklusive fulde specifikationer, pris og link til hvor de kan købes, så kan jeg ikke lade være med at tænke "Hmm, reklame?".
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 07:50
Nu kan vi jo godt blive enige om at højtalere kan være for dyre , ret tit.
Men det modsatte kan også forekomme.
1300,- for et sæt, det er 625,- for en.
De ser fine ud, med hver enhed kan jo ikke have kostet mere end 30-50,- per stk.
 
SVP03
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Nu gør jeg muligvis en ny og entusiastisk forumbruger uret, men når en spritny bruger i sit allerførste indlæg poster en rosenrød anmeldelse af et ukendt produkt, inklusive fulde specifikationer, pris og link til hvor de kan købes, så kan jeg ikke lade være med at tænke "Hmm, reklame?".


Ja, jeg er helt ny her på dette forum. Blev bare meget positiv overrasket over disse højttalere. Så hvis der er andre, som gerne vil købe højttalere til budget pris, vil jeg anbefale disse.
Det er ikke alle som har råd til og bruge 5000-10.000 kr til et sæt højttalere.
Nu har jeg gjort opmærksom på disse højttalere fra Tyskland, som spiller kanon godt.
Mere er der såmænd ikke i det.

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 08:42
Kender en, der står og mangler nogle nye højttalere på lavbudget. Kunne du finde på at give et lyt, alt efter hvor i landet du er?
Må indrømme jeg i går og sad lidt med samme følelse som strandvasker, men fedt du bare har fået et par højttalere, du er meget glad for.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:



Nu kan vi jo godt blive enige om at højtalere kan være for dyre , ret tit.
Men det modsatte kan også forekomme.
1300,- for et sæt, det er 625,- for en.
De ser fine ud, med hver enhed kan jo ikke have kostet mere end 30-50,- per stk.
 


Produktion fra Kina koster "næsten gratis".......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Kender en, der står og mangler nogle nye højttalere på lavbudget. Kunne du finde på at give et lyt, alt efter hvor i landet du er?
Må indrømme jeg i går og sad lidt med samme følelse som strandvasker, men fedt du bare har fået et par højttalere, du er meget glad for.
 
Ja, det er ok. Bor i Trekants området i nærheden af Jelling (7300).
Højttalerne er koblet til en Yamaha surround receivere RX-V671
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:



Nu kan vi jo godt blive enige om at højtalere kan være for dyre , ret tit.
Men det modsatte kan også forekomme.
1300,- for et sæt, det er 625,- for en.
De ser fine ud, med hver enhed kan jo ikke have kostet mere end 30-50,- per stk.
 


Produktion fra Kina koster "næsten gratis".......

Klaus
 
Det kan da godt være, men de spiller kanon godtThumbs Up. De var faktisk pakket rigtig godt ind.
Fik 2 kasser leveret.
De var pakket ind i 2 ydre kartoner, men det som overrasket mig, var da jeg fik dem pakket ud,
her var selve højttaleren pakket ind i en hvid stofpose. Det har jeg så ikke set før.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 13:23
Test

Redigeret af JeTex - 20-November-2014 kl. 13:28
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Test


Til prisen må man sige at de lyder til at være ret fantastiske!
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Test


Til prisen må man sige at de lyder til at være ret fantastiske!
Ja det er helt korrekt antaget. Det her er helt klart value for money højttalere, som overrasker meget positiv.
 
Til top
Kroq Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kroq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2014 kl. 10:20
Det lyder meget interessant, og til den pris kan man jo heller ikke komme helt galt afsted hvis forventningerne ikke bliver indfriet.
flunk69: har læst et par tests af AUNA højttalere, hvor de ikke var helt tilfredse med finishen på de hvide modeller. Kan du oplyse om finishen, da jeg kan se at du netop har købt de hvide?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu