recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nemmeste skærmkalibrering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nemmeste skærmkalibrering?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nemmeste skærmkalibrering?
    Sendt: 19-November-2014 kl. 20:58
Jeg har set tre vidt forskellige kalibreringer af min PC-skærm online
Ingen af dem er gode nok
Hvad kan jeg købe til kalibrering, som er det nemmeste at bruge (med god brugervejledning)?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 21:53
http://shop.colourconfidence.com/section.php/10210/1/monitor-calibration

X-rite. Jeg bruger i1Display Pro, fordi jeg har fået undervisning i det, og kalibrerede skærme og printere på mit arbejde.

Redigeret af Brixen - 19-November-2014 kl. 21:54
Venlig hilsen
KB
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 15:27
Jeg bruger en Spyder4 Elite, som jeg synes virker rigtig godt:
http://www.befro.dk/shop/frontpage.html?search=Spyder4
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 16:03
Der er ikke noget som er nemt når det gælder kalibrering, slet ikke hvis du ikke ved hvordan din skærm opføre sig og det gør du temmelig sikkert ikke :) Men min stemme går til x-rite i1display pro sammen med HCFR som er gratis og et godt sted at søge hjælp til HCFR er på avsforum.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 16:16
Ifølge Flatpanels kan man bruge den billigere X-Rite Colormunki Display sammen med HCFR.

Jeg er nemlig ikke sikker på at man kan stille gamma med Colormunki - nogen der ved det?

Fandt lige en sammenligning:
- jeg har ikke læst den.

Grunden til jeg bruger i1Display Pro og x-rite softwaren, er at jeg kender det ret godt.
Og jeg kalibrerer til 6500 gr., gamma 2,2 og Luminans på 140. Det er lidt mere end der anbefales, men det er hvad jeg har lært er godt, når man skal lave andet end Photoshop arbejde på skærmen.


Venlig hilsen
KB
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 18:54
Hvis din monitor er nogenlunde ny, så vil softwaren til Xrite ColorMunki fikse alt for dig uden at du selv gør noget. Monitors har ret begrænsede justeringsmuligheder ift eks. TV, så det er ikke sikkert at du kan komme i mål med HCFR. Dertil skal der laves en farveprofil til dit grafikkort og det kan softwaren fra eks Xrite gøre automatisk (det kan alle kalibrerings-enhedernes software dog).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 21:27
Torben, ved du om Color munki software også kan justere gamma? Det er jo noget billigere end i1Display Pro. Men samme hardware.
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu