recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Husalarm -ser denne fornuftig ud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Husalarm -ser denne fornuftig ud?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

det tror jeg så heller ikke :-) men mon ikke de på en eller anden måde pinger alarmen, og er der ikke svar(et antal gange eller tid) så triggers en besked til sms.
MEN inden jeg gætter videre så kan snoos nok fortælle hvordan det foregår :-)


- ja, lad os afvente snoos fortæller hvordan tingene reelt foregår fra deres side :)

MEN; jeg er umiddelbart mere tryg ved at få alarm-meddelelse pr. OMGÅENDE ( via GSM ?), end ved at en server med en given forsinkelse sender sms ( - OM det er sådan at det foregår med en snoos-alarm ????)

Og jo, jeg kan forstå at alarmen virker uden server...men om man ikke er hjemme, får man jo ingen besked om indbrud ( - før efter flere minutter...hvor en tyv nemt kan have flået fladskærmen ned fra væggen og taget laptop'en på bordet...)
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 12:14
det tror jeg så heller ikke :-) men mon ikke de på en eller anden måde pinger alarmen, og er der ikke svar(et antal gange eller tid) så triggers en besked til sms.
MEN inden jeg gætter videre så kan snoos nok fortælle hvordan det foregår :-)
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

den fungere som en professionel alarm, firmaet bag overvåger din alarm, og giver dig besked ved strømsvigt, manglende internet o.s.v.
jeg kender ikke firmaet, og ved ikke man kan angive hvornår f.eks besked ved manglende internet skal triggers.
jeg har på vores alarm angivet 10 min før jeg får besked.


Nu kender jeg ikke "professionelle alarmer" - men forestiller mig IKKE at der i forb. med snoos alarm, sidder døgnbemandet alarmcentral som giver mig besked såfremt anlægget er "nede".
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 11:36
den fungere som en professionel alarm, firmaet bag overvåger din alarm, og giver dig besked ved strømsvigt, manglende internet o.s.v.
jeg kender ikke firmaet, og ved ikke man kan angive hvornår f.eks besked ved manglende internet skal triggers.
jeg har på vores alarm angivet 10 min før jeg får besked.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af donlon donlon skrev:


Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Hej, Snoos kan købes i Stark og Bilka.

Systemet melder når der ikke er internet (hvilket ikke sker ret ofte), men også når der ikke er strøm i huset.

Systemt har batt. backup, så alarmen fungere også uden strøm og internet Smile

<!-- Start: injected by Adguard -->
<!-- Overall parsing time:        134 ms -->
<!-- Collapse rules timer:          0 ms -->
<!-- rules timer:          0 ms -->
<!-- injection timer:        86 ms -->

<!-- End: injected by Adguard -->


Jamen hvordan kan den melde "intet internet" når der ikke er internet, jeg mener er det ikke via internettet den kommunikerer ?

Ingen størm i huset, er jo ligetil, den har et backupbatteri, men hvis der ikke er strøm i huset er der jo heller ikke internetforbindelse, hvordan kan den så melde noget som helst ?

Det er de her ting som jeg finder lidt mere usikre end en GSM alarm


Jeg har også svært ved at forstå "kommunikationsformen"; om systemet ikke har GSM-funktion, og internettet - eller ens egen wi-fi ? - er nede, hvordan vil systemet så "pushe" besked til ens mobiltelefon ?
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Hej, Snoos kan købes i Stark og Bilka.

Systemet melder når der ikke er internet (hvilket ikke sker ret ofte), men også når der ikke er strøm i huset.

Systemt har batt. backup, så alarmen fungere også uden strøm og internet Smile

Jamen hvordan kan den melde "intet internet" når der ikke er internet, jeg mener er det ikke via internettet den kommunikerer ?

Ingen størm i huset, er jo ligetil, den har et backupbatteri, men hvis der ikke er strøm i huset er der jo heller ikke internetforbindelse, hvordan kan den så melde noget som helst ?

Det er de her ting som jeg finder lidt mere usikre end en GSM alarm
Til top
Snoos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snoos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 11:01
Alarmen koster ca. 1955,-
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer
Til top
Snoos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snoos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 10:57
Hej, Snoos kan købes i Stark og Bilka.

Systemet melder når der ikke er internet (hvilket ikke sker ret ofte), men også når der ikke er strøm i huset.

Systemt har batt. backup, så alarmen fungere også uden strøm og internet Smile
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer
Til top
mot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2012
Sted: dk
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 10:53
ca 20+25 tusind incl montering. mot
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 1147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matv88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Hej, det er rigtig at der står en server og holder øje med det hele, firmaet bag clouden hedder Cosesy og ligger i Århus.

Vedr. røgkanon, er der nogen som synes det kunne være interessant at få til en admindelig/privat alarm ?

Hvad koster en sådan?
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 08:53
Hmm, hvis ens internetforbindelse ryger, hvordan kan Snoos så sende en melding til en server i Århus, er der en GSM backup indbygget eller..?


Til top
Snoos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snoos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 07:57
Hej, det er rigtig at der står en server og holder øje med det hele, firmaet bag clouden hedder Cosesy og ligger i Århus.

Vedr. røgkanon, er der nogen som synes det kunne være interessant at få til en admindelig/privat alarm ?
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu