recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Husalarm -ser denne fornuftig ud?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Husalarm -ser denne fornuftig ud?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

Læste lige tråden igennem og fik så bestilt Sikkerthjem villa pakke.. Bestilte den først hos sikkerthjem egen siden til 1699kr men fandt så ud af at wupti i øjeblikket har den til 1299kr.. Ringede så til sikkerthjem, men de kunne ikke matche prisen (hvilket er underligt da det o er deres produkt). så vi annulerede ordreren og jeg bestilte hos wupti..

Giv er melding tilbage om hvordan det virker..

Skide godt, jeg venter i spænding, tak for infoen omkring prisen
Til top
Snoos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snoos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 13:28
Hej, Snoos sender et ping til boxen hvert 5 sekund og du kan derfor altid være sikker på at dit anlæg kører, med mindre der ikke er internet eller strøm.

Såfremt der ikke er strøm eller internet, sendes der en besked om dette, herefter skal man tilse anlægget og få dette bragt i orden. Skulle boxen være uden strøm eller internet og den vil alligevel reagere inde i huset, via buzzer/sirene.

Det er lidt som at sammenligne en telefon samtale, hvor Snoos konstant holder røret løftet, hvor en GSM alarm først giver lyd fra sig når der sker noget.

Ligenu for handler vi med vagtcentral om at man kan tilkøbe vagt ordning i en uge ad gangen. Denne + andre funktioner åbnes der op for, hen ad vejen.

Snoos er at forstå som "internet of things" og det vil sige at der med tiden kommer flere dimser og funktioner i anlægget, dem kan man så frit vælge at gøre brug af.

Tak for gode indlæg.
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 13:30
"Såfremt der ikke er strøm eller internet, sendes der en besked om dette"

Hvordan gøres dette, er det fra en ekstern server til ens mobil eller ?


Redigeret af donlon - 07-Januar-2015 kl. 13:32
Til top
Snoos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snoos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 13:32
Snoos - vedr. koder er det rigtigt at Snoos i princippet godt kunne opsamle koder fra andre sensorer, men det er ikke muligt pt.
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer
Til top
Snoos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snoos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 13:34
Ingen strøm, opfanges af serveren/clouden og herefter sendes beskeden videre til modtager.

Der sendes beskeder på bla, komme/gå, hvem det er, lavt batt. på sensorer, ingen strøm, ingen internet, m.m.

For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 13:38
Ja det er til at forstå, der er jo batteribackup, men hvad så med mistet internetforbindelse, det er det jeg ikke rigtigt får noget klart svar på, synes jeg ?
Til top
Snoos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snoos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 14:33

Vores internet forbindelse er overvåget som i bankerne.

Vores server sender besked til telefonen – også når internettet eller strømmen til boligen bliver afbrudt.

Husk: En håndholdt GSM jammer koster USD 60,- på nettet. Når den er tændt er alt GSM dødt, så Sikkerthjem eller G4S får aldrig sendt information om at noget er galt hvis tyven render rundt med sådan en.

Det ser jeg som en større risiko end at en tyv tager strømmen eller graver internettet op. (hvilket vi kunden jo så får at vide af os alligevel.)

Så 1-0 til Snoos mener jeg. (men det skal jeg jo meneJ)

 

Den med designet skal ses i lyset af at vi ikke har brug for tastatur og display. Derfor kommer systemet til at se mere simpelt ud, hvilket det også er da meget af logikken ligger i skyen. Traditionelle systemer er begrænset til hvad der kan hældes i små bokse for et par hundrede kroner og sælges til 14-1500 i butikkerne. Hos Snoos ligger meget af logikken centralt. Det gør systemet mere sikkert og opdateringsvenligt.

Folk som køber det vil opleve, hvordan det udvikler sig over tid. Det sker sjældent med andre systemer medmindre der betales månedligt.

Fortsæt debatten - det udvikler produkterne Smile

For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2007
Status: Offline
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Snoos Snoos skrev:

Vores internet forbindelse er overvåget som i bankerne.

Vores server sender besked til telefonen – også når internettet eller strømmen til boligen bliver afbrudt.

Husk: En håndholdt GSM jammer koster USD 60,- på nettet. Når den er tændt er alt GSM dødt, så Sikkerthjem eller G4S får aldrig sendt information om at noget er galt hvis tyven render rundt med sådan en.

Det ser jeg som en større risiko end at en tyv tager strømmen eller graver internettet op. (hvilket vi kunden jo så får at vide af os alligevel.)

Så 1-0 til Snoos mener jeg. (men det skal jeg jo meneJ)

 

Den med designet skal ses i lyset af at vi ikke har brug for tastatur og display. Derfor kommer systemet til at se mere simpelt ud, hvilket det også er da meget af logikken ligger i skyen. Traditionelle systemer er begrænset til hvad der kan hældes i små bokse for et par hundrede kroner og sælges til 14-1500 i butikkerne. Hos Snoos ligger meget af logikken centralt. Det gør systemet mere sikkert og opdateringsvenligt.

Folk som køber det vil opleve, hvordan det udvikler sig over tid. Det sker sjældent med andre systemer medmindre der betales månedligt.

Fortsæt debatten - det udvikler produkterne Smile

Jeg er enig med at IP er bedre end GSM/GPRS. Men der hvor jeg har mine bekymringer, er hvad hvis jeres SIA modtager går ned, har i en backup? Eller hvad hvis i kaster håndklædet i ringen og lukker, så står forbrugerne med en alarm de ikke kan bruge, da der ingen overførelse er

En anden ting, ALLE alarmer har brug for et betjeningspanel. Første gang fjerbetjeningen eller telefonen bliver glemt eller væk kan du ikke slå skidtet fra. Eller hvis der er et familie medlem der ikke lige har en smartphone,

I min verden, hvis du skal køre med IP overførelse skal det være til en godkendt kontrolcentral, ellers kan det ikke bruges IMO!.


Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 15:23
Hej Snoos 

Lige et par spørgsmål:

Hvilke batterier bruger bevægelsesdetektorerne og hvor ofte skal de skiftes?

Hvad er specs på kameraerne? Jeg har rodet med flere kameraer med detektion og alle har været elendige med masser af fejlalarmer, f.eks. når der skifter mellem sol og skyet vejr. Er jeres bedre her, eller er det det samme?

Slås kameraerne også fra, når man slår alarmen fra eller er de tændte hele tiden?

Hvordan virker fjernbetjeningen? http://alarmhjem.dk/alarmer/13-fjernbetjening-snoos-alarm.html

Mit Internet er jævnligt nede pga. elendig udbyder. Hvad sker der præcist med min overvågning, når dette er nede? Vil jeg kunne stå i en situation, hvor sirenen hylder og jeg ikke vil kunne slå den fra, fordi jeg ikke kan tilgå systemet via Internettet?
Til top
Snoos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snoos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 15:26
Hej - clouden er 4 år gammel og vokser dag for dag, så den lukker ikke.

Vi arbejder på højtryk for at vagt central og dørdisplay kommer på plads, det skulle gerne komme på plads i 1 st. kvartal. i år.

Indtil da er det jo en god ide at have en ekstra fjernbetjening liggende.

Husk systemer er ikke bedre end den bruger der andvender dem Smile
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer
Til top
Snoos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snoos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 15:29
Hej, vi er klar over at der findes ustabile internet udbydere, derfor sendes der ikke en besked før der er gået 3-5 minutter, i det tilfælde kobles alarmen fra via fjernbetjening.

Vi sender  en advarsel, tænder ikke sirenen Smile
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer
Til top
Snoos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snoos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 15:40
Kameraerne har deres egen gratis app.

De kører 720P, og er sat default til at optage i en sløjfe så snart der sættes et micro SD kort i. Disse optagelser kan ses direkte fra telefonen eller er man lidt til at pille kan der laves alle mulige indstillinger via PC'en.
For bedre alarmer - Snoos
Salg af IP alarmer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu