recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Surround reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Surround reciever

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Surround reciever
    Sendt: 22-November-2014 kl. 11:23
Jeg skal ha ny surround reciever, og jeg har været i hifi klubben og blevet anbefalet en Denon AVR-X2100W.
Men er et godt alternativ en Sony STR-DN1050‎?
Hvilken er bedst??

Mit krav er at jeg kan streame spotify og internet radio over wifi. Samt jeg skal kan styre fra android app.
Jeg vil også dele 2 zoner fra min app. 1 zone til surround i stuen, og 1 zone til stereo i alrum.
Max. pris 4500,-

Skriv gerne jeres mening, og gerne hvad i vil vælge.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 12:03
Ligesom alle andre der har spurgt gennem den sidste tid, så får du ikke noget bedre til prisen, end Yamaha RX-A830. Den koster omkring 3500 nu, selvom den kostede over 7000, da den kom. Og du skal ikke bekymre dig over HIFI Klubbens 3 års reklamationsret. Yamaha giver 3 års fabriksgaranti på den serie der.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 12:07
Nå ja, den er godt nok ikke født med WIFI, men en ASUS WIFI dongle koster 230kr.
Spotify har den. Tilmed har den fået Spotify Connect i en opdatering. Netradio har den også.
Zoner har den også. Dog mener jeg kun det er zone 1, der kan tage analoge kilder. Men dem lyder det heller ikke til, at du vil benytte mange af. 
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 12:19
Vær opmærksom på om Spotify connect kan afspilles i zone1, hvis man bruger det. Jeg ved det ikke, men kunne forstille mig at det ikke var en mulighed.
Til top
Jam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 14:08
Jeg ved godt der har været skrevet en del om emnet. Jeg skal bruge spotify i begge zoner.
Hvad er grunden til at den er så meget bedre?
Hvis den skal ha indbygget wifi, hvad vil i så anbefale?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Vær opmærksom på om Spotify connect kan afspilles i zone1, hvis man bruger det. Jeg ved det ikke, men kunne forstille mig at det ikke var en mulighed.
Spotify er jo en digital kilde, så hvorfor skulle den ikke kunne spille i de andre zoner.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 20:46
Kan godt se at det kan misforståes
Det jeg mener TO skal være opmærksom på, er om der kun kan afspilles analoge signaler i den zone som kun har 2 højttalere tilsluttet, som kunne være køkken/alrum.
Hvis det er tilfældet, så er Spotify connect ikke meget værd, hvis der skal holdes fest, og Spotify skal stå for underholdning i alle rum.
Jeg har selv haft en receiver, som netop ikke kunne afspille digitale signaler i zone 2, så derfor min advarsel.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Jam Jam skrev:

Jeg ved godt der har været skrevet en del om emnet. Jeg skal bruge spotify i begge zoner.
Hvad er grunden til at den er så meget bedre?
Hvis den skal ha indbygget wifi, hvad vil i så anbefale?


Stadig Yamaha'en, men nævnte ASUS WiFi dongle. Hvorfor så ultimativ på det krav, når den eksterne løsning er mindst lige så effekt? Den fylder ikke mere end et kreditkort, og kan ligge bag receiveren, og sågar få strøm fra receiveren!

M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jam Jam skrev:

Jeg ved godt der har været skrevet en del om emnet. Jeg skal bruge spotify i begge zoner.
Hvad er grunden til at den er så meget bedre?
Hvis den skal ha indbygget wifi, hvad vil i så anbefale?


Stadig Yamaha'en, men nævnte ASUS WiFi dongle. Hvorfor så ultimativ på det krav, når den eksterne løsning er mindst lige så effekt? Den fylder ikke mere end et kreditkort, og kan ligge bag receiveren, og sågar få strøm fra receiveren!

M.v.h.
Lige præcis. Jeg forstår heller ikke lige meningen med dit krav? Er det fordi en sælger har sagt noget andet i HIFI Klubben, at du ikke vil høre på råd herinde? For så forstår jeg egentlig ikke du overhovedet spørger.
Som det er lige nu, så er den Yamaha RX-A830 det ABSOLUT bedste, du kan få for pengene. Du kan jo selv gå surround forum igennem fra den sidste lille måned og se hvor mange der er blevet anbefalet den. Til de 3500kr er det et rent røverkøb.
Til top
Jam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 07:04
Jeg har spurgt herinde for at høre jeres mening. Og havde håbet lidt på at høre Noget om lidt forskellige løsninger. Kan godt forstå i mener jeg skal købe yamaha 830. Men hvis ikke jeg kan høre digital kilde i begge zoner, dækker den ikke mit behov. Ang. Wifi dongle er det okay
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bla Blasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 11:51
Har lige købt en A740. Har godt nok ikke højtalere på Zone 2 - endnu.

Men jeg mener da bestemt, at jeg på iPhone's app, kan vælge blandt alle kilder til Zone 2 - også de digitale.

I DEMO mode, kan jeg i hvert fald vælge netradio/PC (som er de eneste digitale?) i både Main Zone, Zone 2/3/4,

Ifølge manuallen "Controlling Zone2" vælge
AV 5-6
Audio 1-2
Tuner FM/AM (Hvor pokker bruger AM i dag ???)
USB (front)
NET: Network, tryk gentagne gange for at få ønsket netværk.

Man kan altså høre både netradio og airplay (Airplay kræver dog at det høres på både main/zone 2

Ved så ikke om spotify, Napster mv. hører ind under Internet radio - men kan lige tjekke mulighederne, når jeg kommer hjem senere i aften :)
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bla Blasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 17:01


På min A740 kan jeg vælge både netradio, napster, Spotify, JUKE og AirPlay til zone 2, men ikke HDMI indgange
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu