recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixilere ved sluk af andet tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixilere ved sluk af andet tv.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pixilere ved sluk af andet tv.
    Sendt: 22-November-2014 kl. 16:10
Hej.
Jeg har et sjovt problem med pixilering/billedudfald.
Jeg har 2 Sony 32/46 W5500. 32" i spisestuen og 46" i stuen.Problemet opstår efter jeg har set nyheder og lign. på 32" og slukker for det og derefter tænder for 46" i stuen så pixilerer det helt vildt den første halve time, og kun på DR1. Det forsvinder hvis jeg trækker antennestikket ud af 32". Kan det tænkes at 32" sender nogle signaler baglæns ud på mit antennenet, altså at det er ca. en halv time om at lukke helt ned til standby.
Jeg har yousee og alle stik er hf. tætte.
      carsten
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 16:21
Nu er det jo sådan at begge Tv har muligheder for modtage hele pakken man abonnerer på.

 Det burde være sådan at man også skal checke om det er på alle programmer forstyrrelserne er på.
 Hvis Tv står på samme MUX vil jeg tro man får problemer. Og jo der er signaler bagud i systemet FRA ens Tv, men hvilke problemer der konkret dukke op, her burde man ligesom have tingene foran sig, det med pejle ind på problemets løsning.

Selvom alle stik er hf tætte ______  så må YouSee sidde inde med et svar fordi ting i installationer må "Være fælles om trods alt nogle problemer". Jeg kan bestemt huske der var problemer i de gode gamle analoge dage, Tv i stue og et i soveværelse, hvor der vel at mærke var forbindelse via en VHS  OG kun signal via RF udgangen.

 Lad mig skrive det således når man ofte afbryder for et Tv signal, DA BØR DETTE SKE  E T  ANDET STED END VED TV'S  ANTENNEINDGANG. Man risikerer ødelægge noget ved Gentagne handler lige netop HER, Så er det bedre afbryde fra en box.


Redigeret af skyking - 22-November-2014 kl. 16:30
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 16:53
Jeg tror ikke jeg forstår dit svar, men jeg slukker ikke tv´et ved at trække stikket ud, det gør jeg selvfølgelig på fjernbetjeningen. Det er når 32" er slukket at jeg trækker stikket ud, og så stopper det med at pixilere på 46". Jeg har ingen box.
     carsten
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 16:55
Ps. Det er kun på DR1 problemet opstår.
     carsten
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 14:13
Slet ingen der har et bud på problemet.
      carsten
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 14:16
Hvordan er din antenneinstallation lavet?

Hvordan er signalet fordelt til de 2 TV?
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 14:24
Signalet fra yousee kommer ind i den første dåse hvor de bliver fordelt til de to tv med en splitter.
    carsten
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 15:26

Hvilket ikke nødvendigvis er optimalt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Signalet fra yousee kommer ind i den første dåse hvor de bliver fordelt til de to tv med en splitter.
    carsten


Hvilken type splitter?

En rigtig, eller en af de billige fra "byggemarkedet"?

Hvor lange er kablerne? Har du ingen forstærker på?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 15:58

En af de billige er bestemt ikke optimalt, brug af forstærker burde ikke være nødvendigt, hvis det er lavet rigtigt og der ikke er lange kabeltræk.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 16:36
Jeg tror i misforstår da der ingen problemer er med signalet, hverken når et eller to tv er tændt. Fuldt signal og kvalitet. Det er som skrevet i første indlæg kun pixilering i ca. en halv time, så splitteren fungerer 100%.
    carsten
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Jeg tror i misforstår da der ingen problemer er med signalet, hverken når et eller to tv er tændt. Fuldt signal og kvalitet. Det er som skrevet i første indlæg kun pixilering i ca. en halv time, så splitteren fungerer 100%.
    carsten

Det kunne jo tænkes at splitteren lukker noget baglæns igennem, som den ikke burde....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu