recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Loewe - er det dét værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loewe - er det dét værd?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Martin.S.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.S.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Loewe - er det dét værd?
    Sendt: 22-November-2014 kl. 16:16
Hej alle,

Jeg er ved at hjælpe de gamle med at købe nyt tv til deres store stue.
Vi var inde og se på et loewe fordi der skulle være god lyd og samtidig fantastisk billede. Det er der også synes jeg. Loewe ligger i den meget dyre ende af skalaen hvis du spørger mig, ikke fordi det ikke må koste noget, men fordi der er fantastiske produkter til det halve, efter min mening. Men det er nok besværligt at tage "B&O" mentaliteten ud af den generation som mine forældre tilhører.
Anyway.

Det var et såkaldt connect id 55" tv der koster i slut 20'erne der var på skue. Efter at være kommet hjem har jeg googlet en del og ladet mig forvirre. Jeg synes umiddelbart det ser ud til de er fra slut '12 den serie - og så kan man da for alvor diskutere om det er pengene værd ?
Det jeg fisker efter, er egentlig et 'what would Jesus do' svar, for hvis man står og skal brænde 30k af på tv, hvorfor så ikke UHD/4k whatever det nu hedder alt det smarte?

Hvilket 55-60" tv ville du købe i 'fremtidssikret' kvalitet og egenskaber når nu ovenstående er kriterierne. Fladt, ikke buet.
Ser meget frem til overfloden af ekspertise som plejer at være tilstede.
Mvh MartinC

...evt tak for hjælpen :D
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 16:20
Hej , hvis jeg ville bruge ca 30000kr på et tv , ville jeg købe et Panasonic AX900. Prøv evt at læse testen på HDTVtest
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Martin.S.C Martin.S.C skrev:


Det jeg fisker efter, er egentlig et 'what would Jesus do' svar, for hvis man står og skal brænde 30k af på tv, hvorfor så ikke UHD/4k whatever det nu hedder alt det smarte?


Hvad skal de bruge fjernsynet til?

Er det (som mange i den generation) almindelig tv signal og de sidder på mere end 3 meters afstand, så er UHD bedøvende ligegyldigt.
Sørg hellere for at de får et tv med ordentlig lyd, god betragtningsvinkel, ordentlige farver, og en god "billedmotor".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Martin.S.C Martin.S.C skrev:


Det jeg fisker efter, er egentlig et 'what would Jesus do' svar, for hvis man står og skal brænde 30k af på tv, hvorfor så ikke UHD/4k whatever det nu hedder alt det smarte?


Hvad skal de bruge fjernsynet til?

Er det (som mange i den generation) almindelig tv signal og de sidder på mere end 3 meters afstand, så er UHD bedøvende ligegyldigt.
Sørg hellere for at de får et tv med ordentlig lyd, god betragtningsvinkel, ordentlige farver, og en god "billedmotor".

Klaus

Og alt det får man med AX900 , ved ikke lige hvad der er bedre...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 17:30
Nu tilhører jeg formentlig "Den generation" som  Klaus så venligt og næsten ulideligt beskriver, og er "De gamle" tilhører af B&O mentaliteten, så skal de da have et B&O Advant 55 - hvad ellers? Her får de  et fremragende billede som "Generationen" sikkert vil nyde, og jeg ved fra mig selv og flere andre i "Generationen"  at vi  sagtens kan se forskel på et godt og dårligt billede - endda uden hjælp.

Man får desuden en glimrende lyd.

LOEWE vil jeg bestemt holde mig fra, producenten er ved at gå ned den ene gang efter den anden.




Redigeret af Hother - 22-November-2014 kl. 18:24
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 17:41
[QUOTE=Hother] 

Jeg tror nu omkring Panasonic, at jeg ville vælge AX800 og ikke AX900 - men lad dem selv se på sagen også.




Redigeret af Hother - 22-November-2014 kl. 17:42
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 18:58
Jeg vil også sige: Er de villige til at give prisen, så havde jeg taget et Bang & Olufsen!

Og hvis du holder dig til max. 30.000,-, så vil jeg som Hother anbefale et Panasonic 58" AX800. Dertil kan de så - indenfor budgettet - købe en passende soundbar. Den gør det garanteret også endnu bedre end Loewe's indbyggede lyd.

M.v.h.
Til top
Martin.S.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.S.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 19:09
De gamle er fra '58 så det er ikke tv med hjulsving de er vant til

Det er towli at give 55k for et B&O i tilsvarende tommer og loewe leverer mig bekendt kvalitet til prisen?

I min alder (33) ville jeg nok bruge 12-15k på tv og snolder resten op på lyd.
Mvh MartinC

...evt tak for hjælpen :D
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 19:25
Hvis man kan leve med wedge design, så er der ingen grund til ekstraudgiften ved anskaffelse af en soundbar. En anbefaling kunne derfor sagtens være et Sony KD-55X9005B.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 19:36
Martin.

Dine forældre virker som typerne, som først skifter TV, nør det gamle slet ikke kan mere? I så fald ville jeg klart anbefale et UHD-TV. Det kan godt være at det ikke udbredes så meget de kommende par år. Men derefter er der ingen tvivl om, at det vil komme mere og mere.

JeTex. Der er på ingen måde samme lyd i et Sony, som der er i et Loewe!

M.v.h.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 19:53
Når ønsket om god lyd fra et tv er et kriterie, så er der tre producenter, der kan komme i spil. Disse må være B&O, Loewe og Sony X90 serien. Alle andre tv har behov for en soundbar, og medfører derfor ekstra omkostninger.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 19:59
Du kan ikke sammenligne et Sony X90 med Loewe og Bang & Olufsen, når det gælder lyd!

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu