recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern harddisk vises ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstern harddisk vises ikke

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ekstern harddisk vises ikke
    Sendt: 22-November-2014 kl. 19:22
Hej alle.

Jeg kan ikke se min ene eksterne harddisk når jeg slutter den til min Windows 7 stationær PC, jeg har prøvet at gå ind i Diskhåndtering og der kan jeg heller ikke se den.
Jeg har prøvet på min kærestes bærbar, der kan jeg heller ikke se den.

Den virker dog på min WD TV Live (3 gen.) uden problemer.

Harddisken er en: Seagate GoFlex 3 TB

Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre, for der er nogle filer på som jeg gerne vi have lavet en back-up af. På forhånd tak
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 20:13
Samme kabel du bruger til både pc og wd?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 20:13
Og i hvilket filformat er den formateret?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 08:03
I en anden tråd har jeg præcis samme problem
Jeg fandt ud af følgende: Tilslut harddisken, højreklik på Computer i startmenuen, vælg Administrer, vælg Diskhåndtering under Lager, vælg Flere handlinger, vælg Gennemsøg diske igen
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 10:05
@ aerik: Det er det samme kabel, jeg har dog prøvet med et andet kabel uden held. Jeg tror den er formateret i NFTS men jeg kan ikke se det nogle steder. Jeg har kun brugt harddisken på min Windows PC og på WD

@ jake51: Det virkede desværre ikke
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 10:25
Jeg var lige inde i disk mananger på min WD og den er i NTFS kan jeg se





Redigeret af T-1000 - 23-November-2014 kl. 10:26
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 10:41
Kan du slet ikke se den i diskhåndtering på PCen, eller er det bare fordi du ikke har tildelt den et drevbogstav?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 12:46
Prøv evt. at åbne enhedshåntering, vælg "USB controllere" og så vælg "opdater driver" på de enkelte der er listet.
Men ellers kan jeg læse mig frem til at man kan give den et andet drev bogstav, hvis ellers man kan se den inde under “Disk Management” - som er under “Storage."
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/change-add-remove-drive-letter#1TC=windows-7

Til top
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 15:15
@ fltk: Nej, jeg kan ikke se den inde i diskhåndtering på PCen.

@ Byteman2: Jeg har prøvet at opdatere alle på lisen, og den siger "Windows har konstateret, at driversoftwaren er opdateret." MEN der er en gul advarselstrekant på Intel(R) USB 3.0 udvidet værtscontroller. Hvis jeg højre klikker på den og klikker på egenskaber skiver den "Enheden kan ikke starte. (Kode 10)" under Enhedsstatus

Hvad sker der hvis jeg klikker på deaktiver mister jeg så alle mine USB udgange?







Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 17:21
Prøv at downloade driver til USB 3.0
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 17:55
Nu har jeg downloadet en driver til USB 3.0 og den gule advarselstrekant er væk, men harddisken kan stadigvæk ikke indlæses
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2014 kl. 18:15
Dumt spørgsmål igen, har du prøvet andre USB-enheder?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu