recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafikkort PROBLEM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grafikkort PROBLEM

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Grafikkort PROBLEM
    Sendt: 24-November-2014 kl. 15:06
Jeg har et stort problem med at få et ATI HD 3850 grafikkort (AMD - AGP) til at køre på windows 8 64 bit

Computeren skriver at den har stoppet kortet

Under "enhedshåndtering" er der en gul trekant ved kortet, men når jeg prøver at opdatere driveren (windows selv skal finde den), skriver den at den bedste driver allerede er installeret.

Jeg har prøvet alle versioner af Catalyst uden held

Kan nogle hjælpe ?

Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 15:43
Prøv denne, jeg ved godt at den er til Windows 7 64 bit men du burde kunne bruge den
den har AGP inkluderet, (brug den selvfølgelig på eget ansvar)
 
 

Issue Description:
With one of the following graphics products installed in the system:

  • AMD Radeon™ HD 4xxx series of AGP graphics products
  • AMD Radeon™ HD 3xxx series of AGP graphics products
  • AMD Radeon™ HD 2xxx series of AGP graphics products

One of the following errors may occur during installation of the AMD Catalyst Software:

  • "No compatible hardware found" error message appears when using the AMD Catalyst drivers provided on the AMD Graphics Drivers & Software page.
  • A conflict between Microsoft DirectX® and the AMD Radeon™ HD AGP series graphics cards.

Recommendation:
The following drivers have been created to help resolve the the issue.

Note! These drivers are intended for AGP based video cards only!

Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 16:25
Øv.

Desværre, den laver samme "nummer" med den 


Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 16:30
Der er en her der har løst problemet, men det er kun mht 32 bit Cry

Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 19:53
det er stadig Microsoft interne driver den bruger, du bliver nødt til at tvinge den til at bruge den rette driver, Windows 8 vil altid sige at den rette driver er installeret, tryk på gennemse og vælg en anden driver, gerne henvis til mappen med catalyst / saphire driveren i.

Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:


Øv.

Desværre, den laver samme "nummer" med den 



Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2014 kl. 20:32
Ja det er også prøvet  og WIN7 & XP64 drivere er downloaded og prøvet begge veje; Installeret direkte og installeret via Enhedshåndtering og henvist til de drivere.

Men intet virker.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 11:38
Kunne det måske skyldes, at det bare ikke virker under windows 8?

Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Kunne det måske skyldes, at det bare ikke virker under windows 8?


Og heller ikke Win 7
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Kunne det måske skyldes, at det bare ikke virker under windows 8?


Og heller ikke Win 7

Win 7 ville jeg forvente det virkede på, da der er decideret drivere til det.
Jeg sidder lidt og tænker, om der kan være noget der konflikter med kortet, eller måske manglende strøm? Jeg synes jeg har hørt om sådanne fejl før i tiden.
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 14:03
Det får sin egen strøm fra strømforsyningen og ikke fra bundkortet og jeg kan ikke finde nogle konflikter.
Kortet lyser i en rød diode, hvis ikke det får strøm fra strømforsyningen

Det er til at blive vanvittig af Big smile

Jeg har prøvet drivere fra XP64 og op til Windows 8,1

Lige nu har jeg installeret Win7-64 igen og der vil kortet heller ikke installeres.

Under listen af grafikkort på selve PCen, står det kort der og når jeg vælge det + installerer det, skriver windows at driveren er installeret og der skal genstartes, men efter genstart er der stadig gul trekant ved kortet under enhedshåndtering :-(
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

Det får sin egen strøm fra strømforsyningen og ikke fra bundkortet og jeg kan ikke finde nogle konflikter.
Kortet lyser i en rød diode, hvis ikke det får strøm fra strømforsyningen

Det er til at blive vanvittig af Big smile 

Jotak, kender det.

Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

Jeg har prøvet drivere fra XP64 og op til Windows 8,1

Lige nu har jeg installeret Win7-64 igen og der vil kortet heller ikke installeres.

Under listen af grafikkort på selve PCen, står det kort der og når jeg vælge det + installerer det, skriver windows at driveren er installeret og der skal genstartes, men efter genstart er der stadig gul trekant ved kortet under enhedshåndtering :-(

Det er derfor jeg var fokuseret på strøm forsyningen, da det reelt er det eneste der går igen, (altså bortset fra bundkortet). Og da det ikke virker hverken i windows 7 eller 8 nu, så må der være noget fælles der gør der. Altså, strømforsyningen og/eller bundkortet, eller i værste fald, kortet i sig selv.
Det kunne også være en kombination af noget andet på bundkortet.

Har du prøvet at afinstallere alt, lukke ned, hive kortet ud, sætte kortet i igen, starte op. Og så se hvad der så sker.
Ender du samme sted, så er det en hardware fejl eller konflikt du skal lede efter.

Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 14:47
Ja jeg har også prøvet med et gammelt Gforce 6200 (512 Mb Ram) og slettet alt og sat det 3850 kort i igen, installeret det, men med samme resultat.

På nettet kan jeg se at nogle mener der skal 8 pins connecter til kortet, hvor andre "nøjes" med 6 pins (Som fulgte med).
Jeg bruger den 6 pins som sidder på selve strømforsyningen og kortet stopper også med at lyde i den røde (fejl)diode og kortet bliver registreret, men kan ikke installeres Cry

Forskellen skulle være 75 watt VS 150 watt og de 75 watt tilslutning burde jo være mere end rigeligt for at installere det.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu