recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung BDF8500NXE eller Clint DC1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BDF8500NXE eller Clint DC1

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung BDF8500NXE eller Clint DC1
    Sendt: 25-November-2014 kl. 19:48


Jeg har i lang tid overvejet at anskaffe mig en recorder der kan optage digitalt. Jeg er blevet glad på det seneste for at downloade videoer fra Youtube, og synes det er dejligt med videofiler.

Da jeg så forstod at visse DVB-tunere tillader én at gemme det digitale MPEG2 eller MPEG4 signal direkte, appellerede det til min barndoms nørd. At kunne downloade i bedste kvalitet, og så se filen på en DVD-disk eller et USB-drev virker attraktivt på mig.

Jeg havde næsten besluttet mig for at prøve at købe Clint DC1, men jeg har ikke været istand til at finde ud af hvorvidt man kan afspille et program mens man er ved at optage det. Det er ret vigtigt for mig. Ved nogen om man kan dét?

Jeg ved ikke hvor meget plads det kræver at gemme et 576-MPEG2 eller 720-MPEG4 signal direkte uden yderligere komprimering. Jeg havde tænkt at bruge en gammel 40 GB USB harddisk jeg havde liggende. Jeg har også lige anskaffet mig et 32 GB USB3 flash-drive for nyligt, og tænkte om det ville være anvendeligt? Jeg har ladet mig fortælle at flash-drev ikke er så holdbare til mange skrive-cyklusser som harddiske er. Har det noget på sig?

Hvis Clint ikke skulle være godt, overvejede jeg at prøve en Tysk Xoro eller Telestar, som jeg så på Amazon, men jeg kan se de er omkring dobbelt så dyre.

I denne uge er der et tilbud i El-Giganten på en "gammeldags" harddisk-recorder. En Samsung BDF8500NXE. Jeg overvejede at købe den istedet, for at undgå eventuelle inkompatibilitetsproblemer. Der står den har en MPEG4-tuner, men jeg kom pludselig i tvivl om hvorvidt det også betyder at man kan gemme optagelserne som MPEG4-filer, eller om de bliver brændt ned på DVD-pladen i gammeldags MPEG2-format? Det må vel næsten være tilfældet, da DVD-formatet jo per definition er MPEG2-format, eller hvad?

Men jeg tænkte om man alligevel kunne brænde det optagede signal direkte ned på en DVD som en MPEG4-fil, eller måske overføre det til et USB-drev.

Jeg har prøvet at downloade manualerne, men jeg kan ikke finde et ord om det.

I det hele taget undrer det mig meget, at der absolut intet står om valg af video-formater og optagelseskvalitet i forbindelse med optagelse!

I de to recordere jeg har haft, har det været muligt at vælge hvilken kvalitet man ville optage programmet i, hvilket afgjorde hvor mange kilobits per sekund det ville ende med at fylde, og hvor pænt billedet ville blive. Det står der intet om i manualen til dette produkt. Der står heller ikke noget om at brænde DVD'er!

Er det fordi man ikke kan brænde optagelserne ned på plader? Og er det fordi man kun kan optage i den kvalitet signalet ankommer i gennem kablet?

Fordi så begynder jeg at tvivle på hvorfor jeg skal bruge ekstra penge på at købe dette produkt, hvis det ikke kan noget jeg ikke ville kunne med en billigere DVB-tuner med USB-udgang.

Jeg har ikke brug for at optage så meget mere som jeg plejede, fordi jeg nu kan få så mange interesser dækket igennem Youtube-videoer. Så derfor er mit behov mest at optage programmer så jeg kan se dem senere, og eventuelt kunne gemme programmer der var exceptionelt interessante. Og så at gemme film i den bedst mulige kvalitet, når der kommer mine yndlingsfilm som jeg ellers har i dårlig kvalitet. PS: For mig er DVD-kvalitet rigeligt. Jeg ser dårligt, og har altid følt DVD var rigeligt skarpt for mig, så hvis jeg kunne gemme film der kom som MPEG4-videofiler ville jeg være i syvende himmel.

Jeg ved det er mange spørgsmål, men jeg håber nogen kan hjælpe.


Isak





Redigeret af TempusFugit - 25-November-2014 kl. 19:50
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 20:02

Hvis man i dag ønsker at gemme på BD/DVD, så er det Panasonic man skal købe. Hvis man ønsker at gemme på PC, så er det Denver, Clint DC 1 eller Blutinium der skal købes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvis man i dag ønsker at gemme på BD/DVD, så er det Panasonic man skal købe. Hvis man ønsker at gemme på PC, så er det Denver, Clint DC 1 eller Blutinium der skal købes.

Okay. Tusind tak.

Så mener du altså at Samsung'en slet ikke kan gemme på DVD eller bluray?

Ved du om man på Clint'en kan se en optagelse mens den bliver optaget? Altså, om man kan begynde at se det man optager, inden man har slukket optagelsen?


Isak




Redigeret af TempusFugit - 25-November-2014 kl. 20:12
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 20:13
Jeg prøver at svare på lidt af det. Samsung'en kan kun gemme på harddisk og du kan ikke flytte optagelserne. Det kan Clint til gengæld, men kun u-kodet kabel-tv programmmer. Grunden til at du ikke kan vælge kvalitet er at den gemmer det, der kommer, så du får en 1:1 kopi. Fra Clint kan du bearbejde optagelserne på en PC og også komprimere. Hvis du alligevel skal have det på en PC kan du lige så godt købe en USB tuner, for kvaliteten er den samme.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 20:14

Samsung har BD afspiller, Clint, Denver og Blutinium har kun 1 Tuner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Samsung har BD afspiller, Clint, Denver og Blutinium har kun 1 Tuner.


Som ofte, så svarer du i øst, når der spørges i vest!!! Der er på intet tidspunkt spurgt til, hvor mange tunere der er!!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:


Ved du om man på Clint'en kan se en optagelse mens den bliver optaget? Altså, om man kan begynde at se det man optager, inden man har slukket optagelsen?

Isak


Det kan du godt!

M.v.h.
Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Det kan du godt!

M.v.h.

Tusind tak. Det var nok det der var allervigtigst for mig at vide.

Og tusind tak til alle der har svaret. Jeg tror jeg er blevet lidt klogere.

Umiddelbart tror jeg ikke jeg vil have en recorder man ikke på nogen måde kan trække optagelserne ud af. Jeg tror jeg bliver nødt til at prøve den Clint DC1, så.

Håber jeg kan bruge den med den gamle 40 GB USB harddisk jeg har. Ellers må jeg købe en større én, hvis det viser sig at være for lidt.

Er der nogen der generelt har noget dårligt at sige om Clint DC1? Ellers bliver det nok den.

Tak igen.
Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg prøver at svare på lidt af det. Samsung'en kan kun gemme på harddisk og du kan ikke flytte optagelserne. Det kan Clint til gengæld, men kun u-kodet kabel-tv programmmer. Grunden til at du ikke kan vælge kvalitet er at den gemmer det, der kommer, så du får en 1:1 kopi. Fra Clint kan du bearbejde optagelserne på en PC og også komprimere. Hvis du alligevel skal have det på en PC kan du lige så godt købe en USB tuner, for kvaliteten er den samme.

Mange tak skal du have for al informationen.

Har du en tuner du ville anbefale over Clint DC1'eren? Eller skal jeg bare prøve mig frem? Umiddelbart kan jeg kun finde Clint i DK, men på Amazon er der nogle flere.

Tak.


Isak


Redigeret af TempusFugit - 25-November-2014 kl. 20:37
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 20:52

Hvor meget der kan optages kommer jo an på den kvalitet som der sendes i, men 3Gb for en time er ikke helt forkert. En gamle HDD skal sikkert have en extern forsyning. En af de nye i lomme størrelse skal ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

 
Det kan du godt!

M.v.h.


Tusind tak. Det var nok det der var allervigtigst for mig at vide.
Er der nogen der generelt har noget dårligt at sige om Clint DC1? Ellers bliver det nok den.

Tak igen.


Jeg har en Clint DC1. Den fungerer ok. Eneste anke er, at EPG'en ikke er en total oversigt, men at den kun viser det program man står på. Den skifter så efterhånden som programmet skiftes...

M.v.h.
Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2014 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Jeg har en Clint DC1. Den fungerer ok. Eneste anke er, at EPG'en ikke er en total oversigt, men at den kun viser det program man står på. Den skifter så efterhånden som programmet skiftes...

M.v.h.

Hej Henrik.

Tak for din hjælpsomhed.

Mener du at den kun viser program-information om det nuværende program, og ikke om hvad der komme bagefter?

Jeg ville gerne spørge dig, når du nu har en Clint DC1, om du har indtrykket af at den har en god buffer? Jeg mener, oplever du nogensinde at den hakker i optagelserne? F.eks. hvis man afspiller optagelsen mens man optager, kan den så blive overbebyrdet, og så droppe nogle frames på den færdige recording?

Og så ville jeg også meget gerne spørge om du ved om man skal have en super hurtig harddisk, eller om du fornemmer at harddisken ikke behøver være noget specielt for at kunne følge med?

Til sidst ville jeg også blive glad for at få at vide, om man kan anvende USB-sticks som optage-medie i Clint DC1'eren? Eller om det SKAL være en harddisk?

Jeg har nogle gange oplevet at hvis jeg prøver at kopierer to filer på samme tid til en USB-stick, så går overførslen nærmest istå. F.eks. fra 2 minutter ryger tiden op på 30 minutter, hvorimod hvis man blot havde overført filerne én efter hinanden, ville det have taget 3 minutter. Som om en USB-stick har svært ved at håndtere flere overførsler på samme tid.

Derfor bliver jeg bekymret ved tanken om at optage et program på den, samtidig med jeg prøver at afspille en anden fil (eller måske den samme fil) samtidig! Om det hele går i stå

Har du prøvet at bruge at optage på en USB-stick på Clint'en?


Mvh

Isak

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu