recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer - SC-LX78 vs marantz sr 7009
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer - SC-LX78 vs marantz sr 7009

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer - SC-LX78 vs marantz sr 7009
    Sendt: 25-November-2014 kl. 21:00
jeg påtænker at hoppe med på atmos vognen og er pt ved at finde fordele og ulemper ved disse .


Pioneer - SC-LX78 :http://www.pioneer.eu/dk/products/22/98/405/SC-LX78-K/page.html

marantz sr 7009 : http://www.marantz.co.uk/uk/products/pages/productdetails.aspx?catid=hometheatre&subcatid=avreceiver&productid=sr7009

pt er jeg kommet frem til at 78?er ikke har Audyssey men da jeg ikke har hørt deres er jeg stadig lidt på bar bund. ser heller ikke ud til at den kan isf kalibreres ?

min stue er en firkant men jeg vil dog prøve at lave lidt med akustikken :)

jeg har bestemt mig til aogså at gå op i hvordan de lyder ved musik så hvis nogen har indput der så sig frem.

har planlagt at skal lytte til en 78 men skal lige blive rask igen :)

nogen der kan hjælpe med indput ? 







Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 18:44
Jeg er gået fra Anthem som har rigeligt af kalibrerings muligheder, til Pioneer der gav et løft i lyden på alle måder, så bare fordi Pioneer ikke kan audyssey, så betyder det ikke den ikke kan gøre det ligeså godt, hvis ikke bedre end Marantz.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 04:55
har kikket på pionerene  nu .. hvordan er det med at de ikke kan lave om på lyden under 63Hz ?


Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 08:58
Jeg har købt en Marantz SR7009 netop pga atmos, og jeg må sige jeg er positivt overrasket over dens lyd og hele processerings mulighederne der er i maskinen... Alt i alt en positiv oplevelse... 

Kører nu 7.1.4

Jeg havede Yamaha, Denon, Pioneer og Marantz i søgelyset da jeg skulle have ny reciever. alle med atmos.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 11:03
Der ligger flere anmeldelser af de 2. Det Marantz er gode til er at lave brugervenlige menuer til setup. Ville vælge en Marantz selv da jeg har gode erfaringer med netop deres surroundforstærkere Smile
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 11:44
Pioneer'eren er ikke så brugervenlig. Og dens rumkorrektion stinker hvis man bare bruger auto funktionen. Tilgengæld har den oceaner af muskler, og kan komme til og lyde kanon med prof måle udstyr og manuelt setup.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Jeg har købt en Marantz SR7009 netop pga atmos, og jeg må sige jeg er positivt overrasket over dens lyd og hele processerings mulighederne der er i maskinen... Alt i alt en positiv oplevelse... 

Kører nu 7.1.4

Jeg havede Yamaha, Denon, Pioneer og Marantz i søgelyset da jeg skulle have ny reciever. alle med atmos.


hehe det er sikket de samme maskiner vi begge har haft i søg lyset :)


det er også 7.1.4 jeg helst vil køre men da jeg sider hetl op af bag væggen så tænker jeg 712 ernok og bedst eller  ?

hvad effekt køre i sammen med dem og hvorfor ?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 12:05
Hvis du sidder helt op ad bagvæggen vil jeg anbefale 5.1.2.... 

Jeg køre kun med SR7009 da mine LCR er aktive dvs at recieveren trækker surround + S.back og 4 loft.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 02:14
hvorfor valgte du 7009 over de andre maskiner  ? 
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 08:13
SR7009 kan trække alle min andre højtallere uden jeg skulle ud og have en effekt som jeg f.eks skulle med Denon X4100

og så kan jeg godt lide Audyssey XT32 kalibreringsmuligheden.. 


Redigeret af Vejrup - 22-December-2014 kl. 08:25
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu