recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af (HDD) recorder.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af (HDD) recorder.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Allan_Thomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan_Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af (HDD) recorder.
    Sendt: 25-November-2014 kl. 23:32
Hejsa

Nu er det en del år siden jeg købte vores nuværende Panasonic HDD optager og da den jo er analog..... så kommer den til kort.

Så nu er mit ønske at finde en ny optager af en eller anden art, der er kommet meget på markedet siden sidst

Ønskes:
* En optager der kan optage DVB-C (T er ikke nødvendig)
* Gerne mulighed for 2 tunere
* Mulighed for at trække et optaget program ud, så det kan ses på ungernes android tablets (offline vel og mærket)

Da vi har en PS3 som godt kan dække de par film der kommer i hjemmet på DVD / Blue ray er det ikke et must med DVD / Blue ray afspilning.
I dag kopiere jeg programmet ud fra HDD til DVD og konverterer det bagefter til MP4 som jeg så via USB smider ind i ungernes tablets, og det er en lidt omstændig procedure som jeg gerne vil undgå.

Jeg har læst om Panasonic og Samsungs modeller, men kan ikke helt blive klog på om det kan lade sig gøre at 'eksportere' det optagede program til en off-line tablet, Panasonic har noget med at USB-HDD kun kan anvendes med DEN HDD optager og Samsung er det noget mere mudret.

Så kom endelig med et godt råd, og hvis min forklaring herover er noget rod, så spørg endelig om flere informationer.

På forhånd tak.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 02:14
Hvis du er vant til Panasonics optager, så køb for gud skyld en ny Panasonic! Du vil med det samme føle dig hjemme i menusystemet! Deres brugerflade/funktionalitet/stabilitet er bare bedre end Samsungs optagere!

Derudover, så fåes de med de ønskede to tunere (i Tyskland sågar en model med tre tunere!!!).
M.h.t. deling, så kan det ikke være nemmere, eftersom optagelser - eller sågar live tv - kan deles til andre enheder på dit hjemmenetværk - og derved også ungernes tablets!

M.v.h.
Til top
Allan_Thomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan_Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 10:48
Henrik B.:
Virker det med delingen således at af tablets kan gemme dem lokalt så de også kan se f.eks. Disney Sjov på deres tablets når de sidder bag I bilen I Italien uden netværk :-) ??

Forresten kan Samsungs også det med at dele ??
Nogle erfaringer ??

Redigeret af Allan_Thomsen - 26-November-2014 kl. 10:49
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Allan_Thomsen Allan_Thomsen skrev:

Henrik B.:
Virker det med delingen således at af tablets kan gemme dem lokalt så de også kan se f.eks. Disney Sjov på deres tablets når de sidder bag I bilen I Italien uden netværk :-) ??
Nej - det kræver at du køre dem over på PC og konvertere dem i et format deres tablets forstår. Rå DVB strøm fylder en hel del (vel omkring 6-7Gb pr. time), så de skal ned i et format som ikke fylder så meget.
Til top
Allan_Thomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan_Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:


Oprindeligt skrevet af Allan_Thomsen Allan_Thomsen skrev:

Henrik B.:
Virker det med delingen således at af tablets kan gemme dem lokalt så de også kan se f.eks. Disney Sjov på deres tablets når de sidder bag I bilen I Italien uden netværk :-) ??

Nej - det kræver at du køre dem over på PC og konvertere dem i et format deres tablets forstår. Rå DVB strøm fylder en hel del (vel omkring 6-7Gb pr. time), så de skal ned i et format som ikke fylder så meget.


OK, så proceduren er noget I stil med:
1) optage programmet på HDD
2) send programmet til PC
3) konverter programmet til f.eks. MP4 format
4) send MP4 filen til tablet.

Kan de HDD optagere ikke lave konverteringen for mig :-)

Kan bade Samsung og Pana klare det ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 12:03

Samsungs optagelser er låset til maskinen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Allan_Thomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan_Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Samsungs optagelser er låset til maskinen.


OK, så røg Samsung ud, er der kun Panasonic der kan det her ??
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Allan_Thomsen Allan_Thomsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Samsungs optagelser er låset til maskinen.


OK, så røg Samsung ud, er der kun Panasonic der kan det her ??


Jep!

Og køber du en tysk model, får du også programmering af optagelse/start af optagelse, når du ikke er hjemme! D.v.s. du kan sidde i sommerhuset eller hos tante Oda og starte en optagelse derhjemme.

M.v.h.
Til top
Allan_Thomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan_Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 13:06
Hvad hedder den tyske model ??
Evt. hvor den kan købes, jeg kan nok finde den, men hvis nogen har gode erfaringer med en biks I Tyskland, så kan jeg ligeså godt drage fordel af de erfaringer.
Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poul-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 13:21
Kig hos www.alternate.dk og kig efter modeller som starter med DMRBCT

Der er en række hvor forskellen er harddiskens størrelse eller antallet af tunere. De har en dansktalende kontaktperson, hvis det der nødvendigt.

Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poul-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 13:24
Her har du topmodellen:

http://www.alternate.dk/Panasonic/3D-Blu-ray-afspiller-med-harddiskoptager-Panasonic-DMR-BCT940-2-TB-Sort/html/product/1150603?




Til top
Allan_Thomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2014
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan_Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 14:27
Wau 2TB HDD, så er der da plads.

Er der noget fakta omkring de problemer der skrives om vedr. Yousee og de tyske modeler ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu