recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grafikkort valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grafikkort valg

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Grafikkort valg
    Sendt: 26-November-2014 kl. 19:52
Hvilket grafikkort kan i anbefale til Windows 7 64 bit.

Kortet skal være et AGP og det bedst mulige til spil

Findes der i det hele taget stadig noget ordentligt til AGP port ?
Til top
Sifat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-December-2008
Sted: Denmark, 2000
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sifat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2014 kl. 20:56
Du må lige skrive hvad det er for nogle spil du havde i tankerne og ellers hvad resten af dit udstyr er. Når du nævner AGP lyder det til at du har dele der er minimum 7-8 år gamle. Når computere kommer i den alder kan det ikke betale sig at bruge flere penge på dem.
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 01:26
Nu bliver jeg en smule i tvivl, men hvis man finder det bedste grafikkort der findes til AGP port, så må det vel være det der kører bedst uanset hvad resten består af ?

Processoren er en 2,7 og der er 6 gb DDR2 ram i maskinen

Spil = Alle slags

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 01:51
Det er ret enkelt! Edbpriser siger at der i dag fås 8 stk. AGP-grafikkort. Og INGEN AF DEM, er egnet til "Alle slags spil"!!
http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort.aspx?grafik-interface=%5BAGP+2x%2CAGP+4x%2CAGP+8x%5D&count=10&sort=Popularity&rlm=List

M.v.h.
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 02:28
jeg lærer aldrig at forstå de opgivelser på de grafikkort.

For mig ser det helt sort ud at et 32 Mb kort koster 925,- mens et 512 Mb koster det halve Confused

Oveni det kan man få et Gforce 6200 på 512 Mb, som er klasser dårligere end et  ATI HD 3850 som også er på 512 Mb Shocked


Redigeret af 8x100 - 27-November-2014 kl. 02:30
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 09:39
Du kan ikke købe et AGP kort og spille nyere spil. Jeg vil tro det bedste af de nævnte er Geforce 6200, og der er virkeligt et sløvt kort.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 09:52
Som en anden også skriver så kan det ikke svare sig at bruge penge på det. 

Så hellere brug nogle penge på at skifte bundkortet ud så du kan få et med pci-express, du burde kunne finde et brugt hvor du kan genbruge cpu'en og dine ram. Og derefter koster grafikkort ingenting, jeg har fx et 512MB 8800GT til 150 kr. 

EDIT: Skriv lige modelnummeret på dit bundkort, så skal jeg nok komme med forslag. 


Redigeret af Jakabov - 27-November-2014 kl. 09:53
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

jeg lærer aldrig at forstå de opgivelser på de grafikkort.

For mig ser det helt sort ud at et 32 Mb kort koster 925,- mens et 512 Mb koster det halve Confused

Oveni det kan man få et Gforce 6200 på 512 Mb, som er klasser dårligere end et  ATI HD 3850 som også er på 512 Mb Shocked

Det er udgået modeller, som ikke prisreguleres mere, og har ikke været det i rigtig mange år efterhånden.
Du kan slet slet ikke regne med de priser. Nogle forhandlere har måske noget liggende på lager, som stadigvæk har nypris som for 5-7 år siden, simpelthen fordi ingen skænker dem en tanke mere. 

Jeg må erkende, jeg vil anbefale du tager springet og udskifter hele maskinen, medmindre du enten kan forhandle en pris med en forhandler, eller finde noget brugbart brugt.

Sidste år (eller var det forrige år) smed jeg 3 AGP kort ud. De virkede sådan set fint, men min vurdering var, at ingen gad have dem. Og jeg gad ikke bøvlet med at forsøge sælge/give dem væk. Jeg tror ikke jeg har mere tilbage af den slags. 
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 12:11
Du skal ikke bare skifte grafikkort, du skal have skiftet hele PC'en så den kan tage de nye standarder mv. Det giver vitterligt ikke mening at købe gamle forældede grafikkort. Geforce 6-serien var tilbage da jeg gik i gymnasiet for 10 år siden!
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Som en anden også skriver så kan det ikke svare sig at bruge penge på det. 

Så hellere brug nogle penge på at skifte bundkortet ud så du kan få et med pci-express, du burde kunne finde et brugt hvor du kan genbruge cpu'en og dine ram. Og derefter koster grafikkort ingenting, jeg har fx et 512MB 8800GT til 150 kr. 

EDIT: Skriv lige modelnummeret på dit bundkort, så skal jeg nok komme med forslag. 

Jamen det er jo guld :-D

Det er dette kort



Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 12:47
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Du skal ikke bare skifte grafikkort, du skal have skiftet hele PC'en så den kan tage de nye standarder mv. Det giver vitterligt ikke mening at købe gamle forældede grafikkort. Geforce 6-serien var tilbage da jeg gik i gymnasiet for 10 år siden!

Jeg prøver lige Jakabov´s råd først inden det bliver en helt anden maskine 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu