recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tip: Højtalere til NAD C375BEE DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tip: Højtalere til NAD C375BEE DAC

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 14:15
Jeg siger heller ikke du absolut skal fylde stuen op med subwoofere, jeg siger at du i sidste ende får bedre lyd med lidt mindre højttaler, end du gør med en krævende højttaler som din NAD ikke helt magter fuldt ud.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 14:29
Så vil jeg anbefale dig en tur ind i hifiklubben og lyt til et par Lektor 8 tilsluttet en NAD magen til din. Sammenlign den gerne med et sæt Mentor 8, så du med egne øre kan høre forskellen på en budgethøjttaler og en hifi-højttaler.

Der er masser af brugte Dali'er på dba og hifi4all til gode priser - den føromtalte Evidence 870'er er et godt bud, 909 og 850 ligeså - fælles for  dem er, at de leverer masser af smæk for skillingen; de er gode til rock og hæderlige til electronica - her foretrækker jeg dog en lidt strammere bas end den, de billigere Dali-serier normalt kan præstere - og diskanterne kan under nogle forhold have tendens til skingerhed, men det kan også hænge sammen med akustikken. 

God jagt! 

EDIT: Medbring din egen musik og bed om at få lov til at skrue godt op ;-)


Redigeret af dreamz - 27-November-2014 kl. 14:31
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 14:45
Undskyld men den der Nad har altså en ganske fin udgangseffekt. Også med lav forvrængning. Den yder trods alt 2x150 watt i 8 ohm kontinuerligt. Med de rigtige højttalere kan den spille rigeligt højt. Med garanti. Så den er IKKE svag.
Havde engang en Nad 319 der sammen med et par Paradigm Monitor 9 (91 db føls.) kunne spille så det kunne høres 100 meter nede af gaden, naboerne elskede den : ) Din Nad kan faktisk brokoples med en C275bee effektforstærker hvis det endeligt er..
Så fokuser du roligt på at nyde din forstærker og brug din energi på at finde højttalere.
Jeg har selv en stue på 40 kvm og har trods store gulvhøjttalere haft gavn af en sub, specielt til film brug.
Men til musik vil jeg dog vove at påstå at et setup med fx Lektor 8 så vil du som udgangspunkt ikke mangle bas. Men vil vil jo tit have mer.
Med dit budget på 5000kr cirka plus minus, giver det super god mening at kigge på brugt. Tag fx din forstærker med under armen og lyt til de der Dali Evidence 870 se og Lektor 8. Så kan du høre om lyden er noget for dig (er jeg sikker på det er). Får du dem til den rigtige pris kan de sælges igen uden det store tab (eller til samme pris).

Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 15:57
Jeg ville også kigge efter Dali 870 SE
Alternativt Dali 850. Super god lyd til rigtig billig penge. Jeg gav 1500 for et sæt i pæn stand for et halvt års tid siden. 😊
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 19:06
"Undskyld men den der Nad har altså en ganske fin udgangseffekt. Også med lav forvrængning. Den yder trods alt 2x150 watt i 8 ohm kontinuerligt. Med de rigtige højttalere kan den spille rigeligt højt. Med garanti.

Ja højt, men det er ikke det samme som at spille godt. Tag ind i klubben og hør c275bee med Lektor 8, og så prøv direkte efter og høre dem med f.eks. Cambridge Azur 851W. Og læg så mærke til hvor mange flere detaljer der kommer i Bas området, samt hvor meget mere "slam" og dynamik der er. Så finder du ud af hvor monoton og mudret bas gengivelsen er på c275.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 19:59
Du er med på at trådstarter har købt en Nad c375bee ? Ingen tvivl om at Cambridgen du nævner er super velspillende, og efter min mening klart bedre end Nad'en, men nu har trådstarter jo indkøbt...

Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 21:27
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=282057 en mullighed de lyder rigtigt godt Tongue
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=282057 en mullighed de lyder rigtigt godt Tongue


Det er et godt bud.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
StylaH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StylaH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2014 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=282057 en mullighed de lyder rigtigt godt Tongue


Det er et godt bud.......

Klaus

Det er mega billigt!

Ellers kunne noget b&w dm604s3 også være et bud - med 2 x 7" basser i hver kan det også spille en stor stue op
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 00:39
Dali 850 er mere "hifi-rigtig" end Dali 909 men også en tand mere skinger, måske går det godt på den NAD som hælder lidt med det varme.

Dali 870 er klart den bedste af dem (Og SE udgaven endnu bedre), ikke helt så basstærk som Dali 909 men en del bedre lydmæssigt over hele området.
Dali 909 er Dali´s svar på Cerwin Vega, altså en pænt lydende rockhøjttaler

Med sådan en størrelse stue og musiksmagen ville jeg ikke gå under 2 x 8" bas pr side med mindre der skal en subwoofer på.

Kan du gå op i 6000,- så kunne disse være et godt bud





Redigeret af 8x100 - 28-November-2014 kl. 00:44
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 07:43
Jeg vil godt give B&W 604s3 en stemme herfra. Havde selv model 1 i serien og den var virkelig underholdende og indlevende. Kunne fylde hele stuen når galdt rock, pop og dance. Solgte kun mine da de var lidt for uldne til film og til soul/jazz/blues..
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 08:58
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu