recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter - Men hvilket?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediecenter - Men hvilket?!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mimse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mimse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter - Men hvilket?!
    Sendt: 26-Juni-2015 kl. 10:07
OBS! Open Hour Chameleon kan IKKE køre Netflix i 1080p da den har åben bootloader og Netflix ikke understøtter dette.

http://forum.openhourlab.com/archive/index.php?thread-12-3.html

https://www.reddit.com/r/netflix/comments/2w3l9k/fullhd_streaming_on_android_mini_pcs_all/



Redigeret af mimse - 26-Juni-2015 kl. 10:14
Til top
Kjeldgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjeldgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af StylaH StylaH skrev:

Tak for foreslag og kommentarer :-)

Jeg tror det bliver en intel NUC - men der bliver nævnt at det skulle kunne klares for en tusse. Enten kigger jeg forkerte steder, ellers koster sådan (med en lille disk og ram) ca. 1500

OpenELEC og XMBC ser ud til at være vejen frem.

Jeg bruger primært Airplay til at spille musik fra WiMP over anlægget

Nogle der har erfaringer med hvilken IR receiver der er nemmest til at få til at virke med en Harmony 900?

Køb en 2. generation NUC og der er indbygget IR receiver der virker perfekt med Logitech Harmon . 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Lige nu og her, findes denne bandit, som kan det du søger, pånær 4K: http://www.vidon.me/vidon_box.htm

Men den 5/12 kommer den lidt sjove version af Popcorn Hour der hedder Open Hour (mener jeg) som kan det hele som den Vidon kan og MED 4K.
Begge kærer Android, så det vil sige, at du kan køre XBMC/KODI eller PLEX på dem og du kan køre helt almindelige Android apps. Dvs. Netflix og alle de andre streamingtjenester. Men husk dog på, at Android apps til HBO Nordic, TV2 Play, Viaplay og andet ikke er i HD og ej heller 5.1.
Netflix appen på Android kan dog godt vise 1080p, men jeg ved ikke med 5.1.

Vær dog opmærksom på at VidOn kræver et årligt abonnement/gebyr for at åbne for nogle af de basale funktioner (f.eks. BD menu og HDMI pass-through).

Open hour ser interessant ud på papiret, men der har vist aldrig været specielt god firmware support/opdateringer fra producenten på nuværende/tidligere produkter.
Skal være ærlig at sige, at jeg ikke havde lagt mærke til det med HDMI-passthrough. Men det første år er dog med i prisen. Mon ikke de kloge hoveder på XDA har fundet ud af at omgå det til den tid, hvis de da ikke allerede har gjort det? :)

Men personligt ville jeg vente, til der kommer mere fokus på Android TV (Android 5.0 baseret), i stedet for disse 4.4 baserede maskiner. Har på fornemmelsen, at det nok bliver lidt nemmere at have med at gøre, til den tid.
Men det hjælper selvfølgelig ikke OP, som står og mangler et mediecenter her og nu.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 16:25
NUC på edbpriser; 958 kr.
RAM 1-2 GB fra den blå: 30 kr.
USB stick i stedet for en disk: Hvis ikke haves kan sådan een fås for 30 kr.

Passer meget godt med ca 1000 kr.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Lige nu og her, findes denne bandit, som kan det du søger, pånær 4K: http://www.vidon.me/vidon_box.htm

Men den 5/12 kommer den lidt sjove version af Popcorn Hour der hedder Open Hour (mener jeg) som kan det hele som den Vidon kan og MED 4K.
Begge kærer Android, så det vil sige, at du kan køre XBMC/KODI eller PLEX på dem og du kan køre helt almindelige Android apps. Dvs. Netflix og alle de andre streamingtjenester. Men husk dog på, at Android apps til HBO Nordic, TV2 Play, Viaplay og andet ikke er i HD og ej heller 5.1.
Netflix appen på Android kan dog godt vise 1080p, men jeg ved ikke med 5.1.

Vær dog opmærksom på at VidOn kræver et årligt abonnement/gebyr for at åbne for nogle af de basale funktioner (f.eks. BD menu og HDMI pass-through).

Open hour ser interessant ud på papiret, men der har vist aldrig været specielt god firmware support/opdateringer fra producenten på nuværende/tidligere produkter.
Til top
StylaH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StylaH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 13:29
Tak for foreslag og kommentarer :-)

Jeg tror det bliver en intel NUC - men der bliver nævnt at det skulle kunne klares for en tusse. Enten kigger jeg forkerte steder, ellers koster sådan (med en lille disk og ram) ca. 1500

OpenELEC og XMBC ser ud til at være vejen frem.

Jeg bruger primært Airplay til at spille musik fra WiMP over anlægget

Nogle der har erfaringer med hvilken IR receiver der er nemmest til at få til at virke med en Harmony 900?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af StylaH StylaH skrev:

VidOn boksen ser spændende ud - dog har jeg lidt halv dårlige erfaringer med android som mediecenter (har haft en extremer, mener jeg den hed, det var det værste lort Ouch)  - Har du personlig erfaringer med VidOn boksen? Til under 500,- ligner det et røverkøb

Har godt set på Open Hour Chameleon - Specs'ne ser rigtige fornuftige ud, og der bliver lovet guld og grønne skove - men hvor meget der holder vides ikke. 
Jeg tror ikke du skal sammenligne Android på din gamle enhed, med Android på denne. Du kan heller ikke sammenligne Android på Nexus 6 og på en af Samsungs 800kr modeller. Der er pæn stor forskel.

Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Android kan mig bekendt ikke afspille 24fps så det er udelukket at bruge som basis for et medie center.

Nemmeste? Jeg synes ikke en NUC er besværlig at sætte op. At skrue 4 skruer ud og klikke en ram klods i burde de fleste kunne finde ud af og det tager ikke mange sekunder. Efter tager det ikke lang tid at boote og installere OpenElec. Bedre medie center får man ikke pt for 1000 kr vil jeg mene.
Android kan sagtens. De enheder som ikke kan, er hardwarebegrænsede eller også har de ikke lavet softwaren til det.

VidOn boxen kan i hvert fald, som du også ville have set, hvis du havde trykket på mit andet link ;)
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 11:29
Well Netflix kunne nok med fordel køres gennem et Apple TV eller HDMI kabel fra iPad. Airplay virker generelt ikke så godt i XBMC men det er selvfølgelig også reverse engineered.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Netflix, kan sikkert afspilles via Airplay fra telefon eller tablet på XBMC.

Det skal lige siges at det ikke er muligt at sende Netflix fra Ipad til XBMC gennem Aiplay, hvis det var det der mentes!

XBMC understøtter airplay men Netflix kræver en certificeret afspiller som kan forstå de URL-Links som Netflix bruger gennem Airplay, og det/dem forstår xbmc ikke ifølge det jeg har gravet op!

(jeg stillet selv spørgsmålet på xbmc/KODI forum):
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=209850

Men man kan få et addon til Xbmc der ttil nød kan køre netflix, dog bliver netflix API lukket nu, og det er nok spørgsmålet om tid før det addon lukkes ned.

SÅ hvis man bruger xbmc må man kalde et browser op i fuldscreen og som evt. automatisk starter neflix! Hvorvidt man kan få 5.1 lyd osv. ved jeg schisme ikke! Kører selv Mytbuntu + XBMC (linux) gennem ovenståen netflix addon til xbmc og er i tvivl om min linux/crohme opsætning køre 1080p HD eller ej?

Derudover vil jeg nok også gå efter en NUC + IR + OpenElec!
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 08:41
Android kan mig bekendt ikke afspille 24fps så det er udelukket at bruge som basis for et medie center.

Nemmeste? Jeg synes ikke en NUC er besværlig at sætte op. At skrue 4 skruer ud og klikke en ram klods i burde de fleste kunne finde ud af og det tager ikke mange sekunder. Efter tager det ikke lang tid at boote og installere OpenElec. Bedre medie center får man ikke pt for 1000 kr vil jeg mene.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
StylaH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2008
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StylaH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 01:40
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Lige nu og her, findes denne bandit, som kan det du søger, pånær 4K: http://www.vidon.me/vidon_box.htm

Men den 5/12 kommer den lidt sjove version af Popcorn Hour der hedder Open Hour (mener jeg) som kan det hele som den Vidon kan og MED 4K.
Begge kærer Android, så det vil sige, at du kan køre XBMC/KODI eller PLEX på dem og du kan køre helt almindelige Android apps. Dvs. Netflix og alle de andre streamingtjenester. Men husk dog på, at Android apps til HBO Nordic, TV2 Play, Viaplay og andet ikke er i HD og ej heller 5.1.
Netflix appen på Android kan dog godt vise 1080p, men jeg ved ikke med 5.1.

VidOn boksen ser spændende ud - dog har jeg lidt halv dårlige erfaringer med android som mediecenter (har haft en extremer, mener jeg den hed, det var det værste lort Ouch)  - Har du personlig erfaringer med VidOn boksen? Til under 500,- ligner det et røverkøb

Har godt set på Open Hour Chameleon - Specs'ne ser rigtige fornuftige ud, og der bliver lovet guld og grønne skove - men hvor meget der holder vides ikke. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2014 kl. 01:24
Lige nu og her, findes denne bandit, som kan det du søger, pånær 4K: http://www.vidon.me/vidon_box.htm

Men den 5/12 kommer den lidt sjove version af Popcorn Hour der hedder Open Hour (mener jeg) som kan det hele som den Vidon kan og MED 4K.
Begge kærer Android, så det vil sige, at du kan køre XBMC/KODI eller PLEX på dem og du kan køre helt almindelige Android apps. Dvs. Netflix og alle de andre streamingtjenester. Men husk dog på, at Android apps til HBO Nordic, TV2 Play, Viaplay og andet ikke er i HD og ej heller 5.1.
Netflix appen på Android kan dog godt vise 1080p, men jeg ved ikke med 5.1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu