recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IOS : Sync af data om natten - dataforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IOS : Sync af data om natten - dataforbrug

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IOS : Sync af data om natten - dataforbrug
    Sendt: 01-December-2014 kl. 10:27
Min datter har et taletidskort hos YouSee med tilknyttet datatrappe hvor det koster 25,- pr. Gb data til hendes iPhone 5c. Jeg oplever til tider at hendes dataforbrug stiger. Det er som om telefonen til tider ligger og sync'er data på bestemte tidspunkter af døgnet (kan ses på specifikationen af hendes forbrug). Der ligger typisk 1 eller flere datapakker på ca. 90Mb omkring kl. 00:04 om natten. Ikke hver nat. 
Wifi er tændt på det tidspunkt, men jeg mistænker at telefonen lukker ned for wifi for at spare strøm når den ikke bruges.
I november røg hendes forbrug som normalt ligger lige under 1Gb op på 3,75Gb. Konens iPhone 5s har ikke dette problem, men man kan vel heller ikke sammenlige konens for bruge med en teenagers Confused
I IOS8 kan man jo under Indstillinger->Mobil se hvad det er der bruger data, men umiddelbart synes jeg ikke at kunne fange synderen.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 10:38
Det er da for dyrt med taletid.

Skift til en pakke med inkluderet data.

Mine piger ligger deres telefon i stuen inden de går i seng. Og de bipper lystigt til lang over midnat. Og vi snakker 11 og 13 år.

Tror det er brugeren og ikke telefonen det er galt med.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 10:45
Nej det er faktisk ikke for dyrt med taletid når regningen generelt ligger på omkring 40,- pr. måned (25,- for den første Gb data, ca. kr. 15,- for tele+SMS).
Og i dette tilfælde mener jeg det er telefonen der ligger og sync'er da tidspunktet stort set er det samme, og datapakkerne også alle lige på omkring 89Mb.
Generelt undre det mig hvor mange datapakker der ligge på dette tal spredt rundt omkring. Men for det meste koncentreret omkring midnat.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 10:46
Men en iPhone skal da ikke deaktivere wifi. Er der ordentlig wifi dækning i denne del af hytten? Hvis ikke, kunne det være, at telefonerne går over på GSM og opdaterer/sync'er data.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Min datter har et taletidskort hos YouSee med tilknyttet datatrappe hvor det koster 25,- pr. Gb data til hendes iPhone 5c. Jeg oplever til tider at hendes dataforbrug stiger. Det er som om telefonen til tider ligger og sync'er data på bestemte tidspunkter af døgnet (kan ses på specifikationen af hendes forbrug).


Hjælper dette:

http://www.cnet.com/how-to/prevent-icloud-documents-data-from-using-your-data-plan/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 11:08
Du må ikke regne med at tidspunket er retningsvisende. Det er mere en opgørelse af forbrug i løbet af døgnet. Evt. delt ind i periode af 6 timer ell. 

Jeg har brugt mange timer på at studere fænomenet for år tilbage.


Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Men en iPhone skal da ikke deaktivere wifi. Er der ordentlig wifi dækning i denne del af hytten? Hvis ikke, kunne det være, at telefonerne går over på GSM og opdaterer/sync'er data.
Jeg har router + AP, så det er fin dækning i hele huset. Mener at have læst at når telefonen ikke bruges i en periode vil wifi blive slået fra for at spare strøm. Specielt hvis den ikke er tilsluttet oplader.

Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Du må ikke regne med at tidspunket er retningsvisende. Det er mere en opgørelse af forbrug i løbet af døgnet. Evt. delt ind i periode af 6 timer ell. 
Jeg har brugt mange timer på at studere fænomenet for år tilbage.
Kan godt være det er her at problemet er. At selskabet bare samler forbruget i pakker, og evt. på bestemte tider af døgnet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu