recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)
    Sendt: 04-December-2014 kl. 16:11
Hej,

Hvad mener I? Er dette back light bleed(clouding) forventeligt? Eller er det noget der bør kigges på under garantien? Det er området i midten forneden. Her er to skyer som lyser mere op end hjørnerne.

Skærmen viser et pause billede fra filmen Gravity. Dimsen i midten er en i1 Display Pro kalibrator, så skærmen er kalibreret og indstillet korrekt.

I øvrigt så følger skærmens gamma ud kassen, gamma kurven for BT.1886 perfekt. Det eneste der behøvedes kalibrering en smule var hvid balancen. CMS(farverne) var der ingen grund til at pille ved.

Man kan læse om BT1886 gamma her
http://www.spectracal.com/Documents/BT.1886.pdf

Nå men hvad synes I? Jeg synes det er skide irriterende. Jeg kommer lige fra plasma, og er selvfølgelig noget følsom når det kommer til uniformt sort.



LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:20
For mig ligner dit billede "Mælkevejen", jeg har svært ved at se hvad der er hvadConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:22
Hej John! Prøv at skrue lysstyrken op på din pc skærm ;-)
Mælkevejen er midt i billedet. De to skyer som ikke skal være der ser du i nærheden af bunden af skærmen i  midten.


Redigeret af gposch - 04-December-2014 kl. 16:23
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Hej John! Prøv at skrue lysstyrken op på din pc skærm ;-)
Mælkevejen er midt i billedet. De to skyer som ikke skal være der ser du i nærheden af bunden af skærmen i  midten.
Okay, ja nu kan jeg se det. Den har jeg vist ikke set her - og da slet ikke i et sort billede. Hvor langt inde i ´filmen er billedet fra?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Hej John! Prøv at skrue lysstyrken op på din pc skærm ;-)
Mælkevejen er midt i billedet. De to skyer som ikke skal være der ser du i nærheden af bunden af skærmen i  midten.
Okay, ja nu kan jeg se det. Den har jeg vist ikke set her - og da slet ikke i et sort billede. Hvor langt inde i ´filmen er billedet fra?


Det er vel ca. i starten,  efter rumstationen bliver ramt af rum affald, hvor Sandra driver længere og længere væk , helt derud hvor der bliver næsten helt stille.
Fed film der virkelig viser skærmens sort niveau. Prøv for sjovt at slå Adaptiv baglyskontrol til på medium. Men det er træls med backlight bleed (clouding)


Redigeret af gposch - 04-December-2014 kl. 16:33
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Hej John! Prøv at skrue lysstyrken op på din pc skærm ;-)
Mælkevejen er midt i billedet. De to skyer som ikke skal være der ser du i nærheden af bunden af skærmen i  midten.
Okay, ja nu kan jeg se det. Den har jeg vist ikke set her - og da slet ikke i et sort billede. Hvor langt inde i ´filmen er billedet fra?


Det er vel ca. i starten,  efter rumstationen bliver ramt af rum affald, hvor Sandra driver længere og længere væk , helt derud hvor der bliver næsten helt stille.
Fed film der virkelig viser skærmens sort niveau. Prøv for sjovt at slå Adaptiv baglyskontrol til på medium. Men det er træls med backlight bleed (clouding)

Jeg prøver lige at checke på filmen. Sidst jeg så den var det på et VT60 - vender tilbage 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:46
Den står klokkerent her hos mig. Men nu har jeg jo også nogle noget andre indstillinger. Bl.a, er min baggrundsbelysning på 10 efter kalibreringen på ISF Night.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:48
Jeg har prøvet at skrue baggrundsbelysningen helt ned, og de er der stadig. ØV!
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Jeg har prøvet at skrue baggrundsbelysningen helt ned, og de er der stadig. ØV!

Så ville jeg tage en sludder med forhandleren. Dirty Screen slipper du nok ikke for, jeg har det typisk via min Yousee spille.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 17:27
Ligner helt klart backlight bleeding.

Sort ser da absolut heller ikke sort ud, men det er måske bare pga kameraet?

Tjekkede lige filmen på mit TV og der er ikke antydningen af det du ser (og sort er helt sort).
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Ligner helt klart backlight bleeding.

Sort ser da absolut heller ikke sort ud, men det er måske bare pga kameraet?

Tjekkede lige filmen på mit TV og der er ikke antydningen af det du ser (og sort er helt sort).


Jo det er pga. kameraet, at sort ikke ser sort ud. Den lille bitte smule lys der slipper igennem den sorte farve bliver forstærket at kameraets lukke og blænde hastighed, da der er mørkt i rummet.
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 19:25
Syntes også det ligner en omgang backlight bleeding, og det er jo risikoen ved LED og ikke noget en reparation kan klare. Tror dog mængden af backlight bleeding er lidt af et lotteri ved panelerne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu