recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hallelujah! ALT i denne verden er styret af cost/benefit kalkulationer.


Overrasker det dig?
Uden disse ville det gå som med Pioneer......

Klaus

Nej for faen! Sådan har det været siden globaliseringen holdt sit indtog.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 16:23
Efter at have læst de sidste indlæg kan jeg kun sige, at det er bare er blevet enormt svært at være kunde - også til de dyrere produkter. Man får simpelthen ikke det man regner med at købe og betaler for, og det er i den grad for ringe. Jeg kunne kalde forholdet noget andet, men det må jeg hellere lade være med.Confused


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Hvad er A-grade paneler og hvad er forskellen på A-grade og B(?)-grade?


Når man kører en stor produktion af paneler, vil nogle være helt perfekte, andre have småfejl og andre igen lidt flere fejl (eksempelvis pixelfejl, evt på en subpixel).

Populært sagt:
A-grade panelerne er dem der sælges til B&O, B-grade bruges af producenten selv og de lavere rangerende sælges til no-name producenterne.
(Nej, så simpel er verden heller ikke, men det giver et godt billede af hvad der sker)

Klaus


Har du et link til noget dokumentation der understøtter din påstand om at dette er praksis? Eller, er det bare noget du tror?


Det er almen kendt i radiobranchen, at der er forskellige "grades" af paneler - som det f.eks. også er tilfældet med CPU'er til computere m.v. F.eks. de Bang & Olufsen TV, som benytter Panasonic paneler, er udstyret med Panasonics A-grade paneler, som bl.a. også benyttes til Panasonics profesionelle skærme. Disse paneler har generelt lavere fejlrate og er rated til at kunne køre 24/7 drift i flere timer, end de almindelige consumer paneler, som f.eks. benyttes I ALLE Panasonics consumer modeller - inkl. den kommende AX900. Der er ganske enkelt meget skrappere krav, til professionelt grej.

Det samme gælder i øvrigt Bang & Olufsens TV med Samsung paneler, som har lavere fejlrate, end de paneler som Samsung putter i deres egne TV! Og nu vil nogle spørge, hvorfor i alverden Samsung ikke skulle bruge de bedste paneler? Penge! Samsungs TV ville ganske enkelt ikke kunne være konkurrencedygtige på prisen, hvis man udelukkende skulle vælge A-grade paneler. Bang & Olufsen vil gerne betale det som det koster ekstra, for at få denne kvalitet, da de ikke konkurrerer på prisen.

M.v.h.

Super! Hvis det er alment kendt, så må det være let at skaffe dokumentation for at det forholder sig sådan.

Jeg har også engang været i "branchen" og har også hørt historierne om sortering af dele til high-end produkter/producenter, men der var aldrig nogen der kunne komme med noget konkret, kun hvad de havde hørt....

Kan se at det ikke har ændret sig Wink

Jeg tror ganske enkelt ikke på det og ingen har kunne givet bevis for at det praktiseres.
Til top
Leska Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Rødding
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 16:58
Et andet godt eksempel på sortering af elektronik er f.eks også cpu'er i computere. Hvis man f.eks går meget op i overclocking af ens pc, kan man nogle steder købe handpicked cpu'er, som kan overclocke højere end de andre.

Vil give ret i at det ikke kun er i TV det foregår. Det foregår i det meste elektronik, vil jeg tro
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Efter at have læst de sidste indlæg kan jeg kun sige, at det er bare er blevet enormt svært at være kunde - også til de dyrere produkter. Man får simpelthen ikke det man regner med at købe og betaler for, og det er i den grad for ringe.


Så må man jo se om det er producenterne/butikkerne der er for ringe til at informere, eller kunderne der har for høje forventninger til havd de kan få for deres penge.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg tror ganske enkelt ikke på det og ingen har kunne givet bevis for at det praktiseres.


Sådanne samhandelsaftaler kommer aldrig frem til offentligheden.

Det kan godt være at du ikke "tror på det", selv Rasmus fra flatpanels "tror på det", det samme gør dem jeg kender der arbejder hos en mindre virksomhed i Struer.......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Efter at have læst de sidste indlæg kan jeg kun sige, at det er bare er blevet enormt svært at være kunde - også til de dyrere produkter. Man får simpelthen ikke det man regner med at købe og betaler for, og det er i den grad for ringe.


Så må man jo se om det er producenterne/butikkerne der er for ringe til at informere, eller kunderne der har for høje forventninger til havd de kan få for deres penge.


Klaus

På Panasonics hjemmeside omkring TX-58AX800e er overskriften som følger:

"Enestående 4K billedkvalitet".

Hvad tror du så kunderne forventer - billedfejl?

Heldigvis er jeg selv ganske tilfreds med mit TV, og affinder mig med de ting som dukker op i form artifacts. Og når jeg selv affinder mig med disse skyldes jo, at fejlene typisk vises via min Yousee boks, og i mindre grad på BD, og næsten ikke eksisterende på 60fps video eller 4K video.

Når det så er sagt, så kan jeg jo læse om trådstarters problemer via netop BD, og det er minsandten bare ikke i orden.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Hvad er A-grade paneler og hvad er forskellen på A-grade og B(?)-grade?


Når man kører en stor produktion af paneler, vil nogle være helt perfekte, andre have småfejl og andre igen lidt flere fejl (eksempelvis pixelfejl, evt på en subpixel).

Populært sagt:
A-grade panelerne er dem der sælges til B&O, B-grade bruges af producenten selv og de lavere rangerende sælges til no-name producenterne.
(Nej, så simpel er verden heller ikke, men det giver et godt billede af hvad der sker)

Klaus


Har du et link til noget dokumentation der understøtter din påstand om at dette er praksis? Eller, er det bare noget du tror?


Det er almen kendt i radiobranchen, at der er forskellige "grades" af paneler - som det f.eks. også er tilfældet med CPU'er til computere m.v. F.eks. de Bang & Olufsen TV, som benytter Panasonic paneler, er udstyret med Panasonics A-grade paneler, som bl.a. også benyttes til Panasonics profesionelle skærme. Disse paneler har generelt lavere fejlrate og er rated til at kunne køre 24/7 drift i flere timer, end de almindelige consumer paneler, som f.eks. benyttes I ALLE Panasonics consumer modeller - inkl. den kommende AX900. Der er ganske enkelt meget skrappere krav, til professionelt grej.

Det samme gælder i øvrigt Bang & Olufsens TV med Samsung paneler, som har lavere fejlrate, end de paneler som Samsung putter i deres egne TV! Og nu vil nogle spørge, hvorfor i alverden Samsung ikke skulle bruge de bedste paneler? Penge! Samsungs TV ville ganske enkelt ikke kunne være konkurrencedygtige på prisen, hvis man udelukkende skulle vælge A-grade paneler. Bang & Olufsen vil gerne betale det som det koster ekstra, for at få denne kvalitet, da de ikke konkurrerer på prisen.

M.v.h.


Super! Hvis det er alment kendt, så må det være let at skaffe dokumentation for at det forholder sig sådan.

Jeg har også engang været i "branchen" og har også hørt historierne om sortering af dele til high-end produkter/producenter, men der var aldrig nogen der kunne komme med noget konkret, kun hvad de havde hørt....

Kan se at det ikke har ændret sig Wink

Jeg tror ganske enkelt ikke på det og ingen har kunne givet bevis for at det praktiseres.


Gå ind til ethvert Bang & Olufsen center, de vil kunne bekræfte det! Når man tidligere solgte et Beovision 10 - med separat Beosystem boks - så var skærmen klistret til med Panasonic klistermærker, inkl. modelnummer. Bang & Olufsen havde blot "klistret" en aluramme udenpå!

Hvis du vil have skriftlig dokumentation, så skriv en mail til Bang & Olufsen, de svarer hellere end gerne! Personligt har jeg andet at bruge min tid på, end at tilfredsstille din generelle mistro til andre mennesker!!!

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 05-December-2014 kl. 20:07
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 19:23
Selv om det skulle vise sig at B&O får "A-grade panelerne" så kan det i mine øjne aldrig retfærdiggøre en merpris på 30-40K.

Jeg har svært ved at forestille mig et væsentligt bedre billede end det jeg har givet 9K for og som - så vidt jeg er i stand til at vurdere - ikke lider af nogen af de førnævnte problemer.

Men jeg er så heller ikke feinsmecker - bare en almindelig dødelig, der slapper af med lidt flow tv, Netflix og en god film engang imellem... Wink
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Efter at have læst de sidste indlæg kan jeg kun sige, at det er bare er blevet enormt svært at være kunde - også til de dyrere produkter. Man får simpelthen ikke det man regner med at købe og betaler for, og det er i den grad for ringe. Jeg kunne kalde forholdet noget andet, men det må jeg hellere lade være med.Confused





Jeg tror at du lægger for meget i begrebet med A-grade paneler!
Consumer TV er, som consumer TV altid har været! Selv førhen, da Bang & Olufsen lavede billedrørs-TV, med Philips billedrør. Nogle af de billedrør som Bang & Olufsen modtog fra Philips, havde mere konvergensfejl end Bang & Olufsen ville tillade. Disse blev returneret til Philips, som så monterede dem i egne TV - for de overholdt Philips' krav til konvergensfejl.
At alle producenter benytter B-grade paneler, gør det jo ikke til en ringe fladskærm! Blot er der lidt større mulighed for fejl, og den totale levetid (kontrast halveringstid) er ringere (men ikke dårlig, når vi taler consumer brug).

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Selv om det skulle vise sig at B&O får "A-grade panelerne" så kan det i mine øjne aldrig retfærdiggøre en merpris på 30-40K.

Jeg har svært ved at forestille mig et væsentligt bedre billede end det jeg har givet 9K for og som - så vidt jeg er i stand til at vurdere - ikke lider af nogen af de førnævnte problemer.


Det er så fordi, du ikke ved/ønsker, det du får ekstra, når du køber et Bang & Olufsen produkt!

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Efter at have læst de sidste indlæg kan jeg kun sige, at det er bare er blevet enormt svært at være kunde - også til de dyrere produkter. Man får simpelthen ikke det man regner med at købe og betaler for, og det er i den grad for ringe. Jeg kunne kalde forholdet noget andet, men det må jeg hellere lade være med.Confused





Jeg tror at du lægger for meget i begrebet med A-grade paneler!
Consumer TV er, som consumer TV altid har været! Selv førhen, da Bang & Olufsen lavede billedrørs-TV, med Philips billedrør. Nogle af de billedrør som Bang & Olufsen modtog fra Philips, havde mere konvergensfejl end Bang & Olufsen ville tillade. Disse blev returneret til Philips, som så monterede dem i egne TV - for de overholdt Philips' krav til konvergensfejl.
At alle producenter benytter B-grade paneler, gør det jo ikke til en ringe fladskærm! Blot er der lidt større mulighed for fejl, og den totale levetid (kontrast halveringstid) er ringere (men ikke dårlig, når vi taler consumer brug).

M.v.h.
Jeg lægger såmænd ikke noget specielt i gradueringen.  Det jeg er knotten over er hvis man bevidst sælger produkter som man ved kan være fejlbehæftet allerede i produktionen - og så sælge dem som et kvalitetsproduktSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu