recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)

 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg tror ganske enkelt ikke på det og ingen har kunne givet bevis for at det praktiseres.


Er det ikke et bevis, at AX800/900 netop IKKE er Panasonics topmodeller?

Godt nok ser det ikke ud til at Pro-serien er opdateret endnu, men det kommer nok.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 10:46
OK, fandt lige dette på AVforums.com

"The major issues with the 58" seems to be two blobs of backlight bleeding bottom centre. Getting one without that would seem to be very rare..."

Ser ud til jeg bliver nødt at lære at leve med det.
Det skal lige siges, at de to nævnte "blobs"( som jeg vil kalde det fremover) ses kun i et helt mørk rum, med med Adaptiv baglyskontrol slået fra. Jeg vil prøve at vænne mig til at se film i dæmpet belysning fremover, og køre med adaptiv baglyskontrol sat til middel. En indstilling som i øvrigt anbefales HDTVtest.co.uk for bedste sort niveau(bedre end VT30).

Hvis vi lige ser bort fra "blobs" problemet, så er 58AX800 et overordentlig godt tv. Man skal lige vokse lidt med det i en uges tid, hvis man kommer direkte fra plasma. Men efterhånden går det op for én, at det virkelig er en helt ny billedverden man er kommet ind i.  Højkvalitest 1080p bluray samt 4K er helt eminent godt. De farver og klarhed den kan præstere, ja hold da op! Skærmens evne til at bevare de korrekte farver i mørke scener og skygger uden slør er også en klasse for sig. Jeg oplever det som klart bedre end på VT30. Panasonic har virkelig anstrengt sig her og gjort det godt på dette punkt med deres Studio Master Drive tech.. Men til gengæld er tv også afslørende. Så snart der vises noget i dårlig kvalitet kan det ses med det samme. Jeg synes ikke jeg oplever DSE og matte farver i kanterne, som der ellers rapporteres om diverse steder fra, så det er jo godt. En anden ting jeg lige skulle vænne mig til er de elendige betragtningsvinkler ved alm. tv signal hvor signal kvaliteten ikke er så høj. Jo højere kilde kvalitet desto bedre betragtningsvinkler. Ved 4K selvfølgelig bedst.
Netflix 4K er klart bedre en alm. 1080p, men det kan ses(hvis man kigger godt efter) at Netflix har komprimeret det en del for at holde bitraten nede. Jeg ser frem til Marco Polo i 4K 12. december!! :-)

Nu tror jeg bare jeg vil slappe af og nyde mit nye tv.
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 10:56
Nyd dit gode TV. Fejl kan man altid finde.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

OK, fandt lige dette på AVforums.com

"The major issues with the 58" seems to be two blobs of backlight bleeding bottom centre. Getting one without that would seem to be very rare..."

Ser ud til jeg bliver nødt at lære at leve med det.
Det skal lige siges, at de to nævnte "blobs"( som jeg vil kalde det fremover) ses kun i et helt mørk rum, med med Adaptiv baglyskontrol slået fra. Jeg vil prøve at vænne mig til at se film i dæmpet belysning fremover, og køre med adaptiv baglyskontrol sat til middel. En indstilling som i øvrigt anbefales HDTVtest.co.uk for bedste sort niveau(bedre end VT30).

Hvis vi lige ser bort fra "blobs" problemet, så er 58AX800 et overordentlig godt tv. Man skal lige vokse lidt med det i en uges tid, hvis man kommer direkte fra plasma. Men efterhånden går det op for én, at det virkelig er en helt ny billedverden man er kommet ind i.  Højkvalitest 1080p bluray samt 4K er helt eminent godt. De farver og klarhed den kan præstere, ja hold da op! Skærmens evne til at bevare de korrekte farver i mørke scener og skygger uden slør er også en klasse for sig. Jeg oplever det som klart bedre end på VT30. Panasonic har virkelig anstrengt sig her og gjort det godt på dette punkt med deres Studio Master Drive tech.. Men til gengæld er tv også afslørende. Så snart der vises noget i dårlig kvalitet kan det ses med det samme. Jeg synes ikke jeg oplever DSE og matte farver i kanterne, som der ellers rapporteres om diverse steder fra, så det er jo godt. En anden ting jeg lige skulle vænne mig til er de elendige betragtningsvinkler ved alm. tv signal hvor signal kvaliteten ikke er så høj. Jo højere kilde kvalitet desto bedre betragtningsvinkler. Ved 4K selvfølgelig bedst.
Netflix 4K er klart bedre en alm. 1080p, men det kan ses(hvis man kigger godt efter) at Netflix har komprimeret det en del for at holde bitraten nede. Jeg ser frem til Marco Polo i 4K 12. december!! :-)

Nu tror jeg bare jeg vil slappe af og nyde mit nye tv.

Det kunne jo næsten skrevet af migLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 01:39
Det er rart at høre at der muligvis findes en fremtid for os plasma drenge! Lige nu har jeg et 55" vt50 og er tilfreds med billed kvaliteten, men ville gerne op på en 65" og det lyder til at man godt kan købe et panasonic eller evt sony 4K og stadigvæk nyde en god film 🎥
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 02:22
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Det er rart at høre at der muligvis findes en fremtid for os plasma drenge! Lige nu har jeg et 55" vt50 og er tilfreds med billed kvaliteten, men ville gerne op på en 65" og det lyder til at man godt kan købe et panasonic eller evt sony 4K og stadigvæk nyde en god film 🎥
Vi har jo de fleste af os været "Plasmadrenge", men selv blev jeg træt af at frygte burn-in på mit VT60. Det  mest plasma-like er AX800/900, men ellers er Sony X9 også et fint 4K TVSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 09:50
Hejsa

Blot til info her i tråden, så fik jeg af vide i fredags at det var en fejl på panelet og at de nu skifter det ud med et nyt :)

Så må jeg se om det er bedre og ikke har de " dumme bobler, og alt for meget lysskær rundt på skærmen "

Jeg skal nok lige give besked her

God weekend
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 08:39
Der er sgu ikke noget der hedder a og
B grade paneler. Tag jer sammen, det hedder professionelt og konsumer paneler. Det blev feks. Direkte omtalt af Panasonic da de lancerede zt60 som havde deres Pro panel, ja selv vt60 kørte med konsumer panel. Så det er vel
Bevis nok :)
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 09:20
Synes det er grotesk hele branchen har accepteret clouding som "normalt" og samtidig skriver de alle at de har enestående billeder på deres tv. Kan lige forestille mig Toyota komme og sige at olielæk fra deres motor er "normalt", så fordi det sker på alle biler, så gør vi sgu ikke noget ved det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Der er sgu ikke noget der hedder a og
B grade paneler. Tag jer sammen, det hedder professionelt og konsumer paneler.


Du har ret, en artikel som denne oven hjemmeside som denne er bare skrevet for at holde folk for nar - eller hvad?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 12:05
jeg lovet lidt info..

Jeg fik mit tv tilbage i går og mine 2 Blobs midt på skærmen " Ser ud til at være væk " jeg har ikke spottede dem endnu .. der er heller ikke lyse kanter som jeg lige nået at tjekke det ud igår ..

En glad mand Clap
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

jeg lovet lidt info..

Jeg fik mit tv tilbage i går og mine 2 Blobs midt på skærmen " Ser ud til at være væk " jeg har ikke spottede dem endnu .. der er heller ikke lyse kanter som jeg lige nået at tjekke det ud igår ..

En glad mand Clap

Rigtigt godt at høreTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu