recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Hejsa

Blot til info her i tråden, så fik jeg af vide i fredags at det var en fejl på panelet og at de nu skifter det ud med et nyt :)

Så må jeg se om det er bedre og ikke har de " dumme bobler, og alt for meget lysskær rundt på skærmen "

Jeg skal nok lige give besked her

God weekend


Jeg har ikke kigget i denne tråd siden januar tror jeg. Det undre mig en del at de bare skifter displayet nu, bare pga. blobsene.

Jeg har været på noget af en rutsjetur de sidste par måneder med mit TV. Tilbage i maj måned, ville mit tv pludselig ikke afspille Netflix 4k, og 4K film fra USB/netværksdrev.
Den røg afsted til reparation via Servicebroker.dk, og de skiftede mainboardet og et såkaldt HE board. I samme ombæring bad jeg værkstedet også kigge på de to blobs, som jeg også igennem Panasonic support har fået tilkendegivet at de lyser for meget op, men at det var op til værkstedet at afgøre. Værkstedet nægtede trods en hård kamp fra min side at reparere "blobsene", altså smide et nyt display i på garantien. Intet at gøre her, men Netflix 4k og 4k afspilningen virker fint efter endt rep. Fint nok!

Men for ca. 3 uger siden, i forbindelse med varmen og det fugtige vejr, valgte ca. 12-15 stk. forbandede TORDENFLUER at sætte sig inde i skærmen bag glasset! Jeg skriver med det samme til Panasonic support, og får dem til at svare tilbage, at TV skal kunne modstå kryp udefra. Jeg får dem til at skrive ord ret, at TVet skal være bygget tæt fra fabrikken. Jeg opretter en reparation hos Servicebroker.dk endnu engang. TV bliver afhentet, og dagen efter står der, reparation er sat på pause pga. ventende reservedele. Jeg tænker, det må da kun være et nyt LED display. 3 dage senere får jeg besked om at TV er færdig repareret, og at displayet er skiftet ud på GOOD WILL fra leverandøren, da garantien IKKE dækker udefra kommende fejl eller årsag, og at LED tv har ventilationshuller som skal være der. OK, tak for det. Jeg tænker bare, det var vist godt jeg vedlagde en udskrift af mail korrespondancen fra Panasonic support om at TV skal være bygget tæt fra fabrikken.
Jeg modtager TV'et 2 dage senere, og tordenfluerne er væk, om minsandten ikke også de to "BLOBS" er væk, og DSE  effekten er ikke eksisterende længere. YES TongueWinkSmileClap

Så nu efter at TV'et har været indsendt på værksted to gange, føler jeg først nu jeg har fået TV'et, jeg har betalt for når det kommer til billedkvaliteten, og den er suveræn!!



Redigeret af gposch - 27-Juli-2015 kl. 17:05
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 17:30
Hej , trods alt fint at det hele endte godt
Men egentlig utroligt at der kan være så meget forskel , imellem de samme typer displays.
Det gør det jo ikke lettere at stole på diverse tests rundt omkring , man kan sagtens få et dårligere tv , men som producenten mener er inden for spec...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 19:53
Hola

Tja.. mit er på vej ind igen til Rep.. de 2 blops er kommet igen og nu meget meget være ind første gang.. men håber på samme udfald som dig :O)


En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Hola

Tja.. mit er på vej ind igen til Rep.. de 2 blops er kommet igen og nu meget meget være ind første gang.. men håber på samme udfald som dig :O)



Hey!

Øv! Håber ikke blobsene vender tilbage her. Lad høre hvad der sker...

Hvem har egentlig fortalt dig at de udskifter panelet. Hvilket service center og værksted blev dit tv repareret hos i første omgang?

Grunden til jeg spørger, er som sagt, det var en hård kamp for mig uden held at få værkstedet til acceptere blobsene som værende en defekt som hører under garantien.

LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

 
Hey!

Øv! Håber ikke blobsene vender tilbage her. Lad høre hvad der sker...

Hvem har egentlig fortalt dig at de udskifter panelet. Hvilket service center og værksted blev dit tv repareret hos i første omgang?

Grunden til jeg spørger, er som sagt, det var en hård kamp for mig uden held at få værkstedet til acceptere blobsene som værende en defekt som hører under garantien.


Hejsa

jeg fik mit skiftede her http://www.elektronikcentret.dk Og der kom både en sms og de ringede op da de bestilte et nyt panel og da han gerne lige ville teste det af i et par dage.

Her var det ingen kamp, men det tog lige en måned før jeg fik mit tv igen.

Til at starte med stod det super, det var mørkt og uden de 2 blops men efter små 14 dage kom blops tilbage og blev gradvis værre .. nu har jeg lyse dele af skærmen + blops og hvide kanter .. ikke lige det man forventer for et tv til 20K Angry

Nu kommer de og henter det igen også må jeg se Cry
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 19:35
Det lader til, at man stadig skal være med i panel-lotteriet hos Panasonic. Det er bare ikke godt nok på en topmodel.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Det lader til, at man stadig skal være med i panel-lotteriet hos Panasonic. Det er bare ikke godt nok på en topmodel.
Nu tror jeg desværre ikke kun, at det er med Panasonic man kan være uheldig, alt andet ville jo være rart. Mit eget AX800 led af lidt af det samme. Problemet blev i overvejende grad løst ved en ISF kalibrering. Det burde dog ikke være nødvendigt med en kalibrering, men fænomenet var en del afhængig af, hvor meget man skruede op for bagbelysningen.Smile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 19:28
Ja, så er der fan.. galeme kommet tordenfluer ind tv'et igen. Denne gang, så snart vi blev opmærksomme på at disse forbandede kryb var i luften, lukkede vi vinduer og døre, slukkede for tv'et, så de ikke skulle søge ind mod lyset inde i tv'et.

Mon leverandøren(Panasonic) skifter displayet ud endnu engang på goodwill/garantien?

Jeg har som sagt en skrivelse fra Panasonic Support som siger ord ret at tv'et skal være bygget tæt fra fabrikken, hvilket den jo åbenlyst ikke er, og derfor defekt og falder under garantien. Goodwill som værkstedet kalder det... jow jow..

DeadAngryDeadAngry


Redigeret af gposch - 03-August-2015 kl. 19:32
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Ja, så er der fan.. galeme kommet tordenfluer ind tv'et igen. Denne gang, så snart vi blev opmærksomme på at disse forbandede kryb var i luften, lukkede vi vinduer og døre, slukkede for tv'et, så de ikke skulle søge ind mod lyset inde i tv'et.

Mon leverandøren(Panasonic) skifter displayet ud endnu engang på goodwill/garantien?

Jeg har som sagt en skrivelse fra Panasonic Support som siger ord ret at tv'et skal være bygget tæt fra fabrikken, hvilket den jo åbenlyst ikke er, og derfor defekt og falder under garantien. Goodwill som værkstedet kalder det... jow jow..

DeadAngryDeadAngry

Øv'sa .. det er SQ en ommer' 

Mit blev så hentede idag, så skal nok lige give lidt info som tingene sker ..

Har en mail på at det er byt til nyt eller penge igen efter 3 forsøg Angry så håber ved gud det er sidste gang her.. ellers må det tilbage en tur mere også mønt tilbage Smile


Redigeret af kfcofir - 04-August-2015 kl. 10:46
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Det lader til, at man stadig skal være med i panel-lotteriet hos Panasonic. Det er bare ikke godt nok på en topmodel.

Lader til at det desværre er sådan, og nej ikke på sådanne en model her Ouch
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 11:02
Jeg havde tidligere et Panasonic tv, som jeg var udmærket tilfreds med. Men nu kommer jeg helt i tvivl om kvaliteten, når I skriver sådan. Og se her https://dk.trustpilot.com/review/www.panasonic.dk.

Noget tyder på at Panasonic desværre slækker på kvaliteten.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 11:07
Lyder ikke godt! Sporene skræmmer fra Pioneer's deroute

Redigeret af Kampus - 04-August-2015 kl. 11:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu