recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg havde tidligere et Panasonic tv, som jeg var udmærket tilfreds med. Men nu kommer jeg helt i tvivl om kvaliteten, når I skriver sådan. Og se her https://dk.trustpilot.com/review/www.panasonic.dk.

Noget tyder på at Panasonic desværre slækker på kvaliteten.


Det er så meget sigende, at Samsung scorer lavere end Panasonic, på trustpilot....

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg havde tidligere et Panasonic tv, som jeg var udmærket tilfreds med. Men nu kommer jeg helt i tvivl om kvaliteten, når I skriver sådan. Og se her https://dk.trustpilot.com/review/www.panasonic.dk.

Noget tyder på at Panasonic desværre slækker på kvaliteten.

 
Nu har jeg haft mange  - og har Pana produkter, det samme har flere i min familie og omgangskreds, og her også ganske nye ting. Jeg kan ikke vide om Panasonic har slækket på kvaliteten, men det er nu ikke det jeg oplever. Og trustpilot, mja - her kan hvilken som helst komme med input, nogle er mere veldokumenterede end andre. Tag f.eks. standby forbruget - jamen har enheden i kvikopstarts funktion der er aktiveret? - jamen så er standbyforbruget forhøjet. Det gør Panasonic opmærksom på i deres brugermanual - som typisk ikke er læst.

Og generelt vil jeg sige, at har man problemer med et Panasonic produkt, så er det bedste nok at henvende sig til sin forhandler. Jeg har bestemt heller ikke gode oplevelser med deres supportfunktion.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 11:49
Som nævnt var jeg godt tilfreds med mit Panasonic tv. Et plasma tv, som mange af os har været glade for. Billedkvaliteten blev dog en helt anden og bedre med mit nye lcd.

Antallet af reaktioner på trustpilot er dog svær at bruge til noget. Inden for forsikring er det ofte de små selskabers kunder, der antalsmæssigt klager mest. Man må naturligvis kigge på markedsandelen, men her kan trustpilot heller ikke bruges,ligesom hvis der her på recordere kun er er en enkelt, der fanatisk favoriserer et produkt.

Også andre fabrikanter har problemer med thunderflies fx Samsung, hvor jeg tidligere har tilbudt hjælp til ofrene.

Uanset model eller fabrikat kan ingen forbrugere forvente, at små insekter søger ind bag skærmen og ødelægger oplevelsen på steder hvor kan ikke selv kan rengøre.

På nettet kan man iøvrigt læse, at Panasonic har haft problemer i ca 10 år.

Redigeret af bentpetersson - 04-August-2015 kl. 11:50
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Antallet af reaktioner på trustpilot er dog svær at bruge til noget. Inden for forsikring er det ofte de små selskabers kunder, der antalsmæssigt klager mest. Man må naturligvis kigge på markedsandelen, men her kan trustpilot heller ikke bruges...


Så giver det jo rigtig god mening, at du starter ud med at henvise til trustpilot! Eller dur trustpilot pludselig ikke alligevel, nu du har fundet ud af, at Samsung faktisk ligger lavere?    

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


...ligesom hvis der her på recordere kun er er en enkelt, der fanatisk favoriserer et produkt.


Tænker du her på bentpetersson og Samsung?

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 04-August-2015 kl. 12:16
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 12:25
Måske du skal slappe lidt af Henrik.
Hvis du følger mine indlæg har jeg af og til været kritisk overfor Samsung. Fx at være behjælpelig med sagsanlæg imod Samsung.

Jeg har også gået i rette med dig, hvis og når der har været fejlagtig kritik af Samsung eller andre produkter fra andre.


Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 12:34
Det eneste jeg kunne ønske mig er jo, at folk ville være langt mere kritiske over hvad I læser. Det er så nemt at fare i blækhuset, og oven i købet ofte over forhold som man ikke har sat sig ind i - eller har mulighed for at sætte sig ind i. Det har jeg oplevet utallige gange! Så går man hellere end gerne efter personer og ikke emnet. Det er også så meget nemmere, det gør bare ikke meningerne mere seriøse - tvært i modWink


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Hejsa

Blot til info her i tråden, så fik jeg af vide i fredags at det var en fejl på panelet og at de nu skifter det ud med et nyt :)

Så må jeg se om det er bedre og ikke har de " dumme bobler, og alt for meget lysskær rundt på skærmen "

Jeg skal nok lige give besked her

God weekend


Jeg har ikke kigget i denne tråd siden januar tror jeg. Det undre mig en del at de bare skifter displayet nu, bare pga. blobsene.

Jeg har været på noget af en rutsjetur de sidste par måneder med mit TV. Tilbage i maj måned, ville mit tv pludselig ikke afspille Netflix 4k, og 4K film fra USB/netværksdrev.
Den røg afsted til reparation via Servicebroker.dk, og de skiftede mainboardet og et såkaldt HE board. I samme ombæring bad jeg værkstedet også kigge på de to blobs, som jeg også igennem Panasonic support har fået tilkendegivet at de lyser for meget op, men at det var op til værkstedet at afgøre. Værkstedet nægtede trods en hård kamp fra min side at reparere "blobsene", altså smide et nyt display i på garantien. Intet at gøre her, men Netflix 4k og 4k afspilningen virker fint efter endt rep. Fint nok!

Men for ca. 3 uger siden, i forbindelse med varmen og det fugtige vejr, valgte ca. 12-15 stk. forbandede TORDENFLUER at sætte sig inde i skærmen bag glasset! Jeg skriver med det samme til Panasonic support, og får dem til at svare tilbage, at TV skal kunne modstå kryp udefra. Jeg får dem til at skrive ord ret, at TVet skal være bygget tæt fra fabrikken. Jeg opretter en reparation hos Servicebroker.dk endnu engang. TV bliver afhentet, og dagen efter står der, reparation er sat på pause pga. ventende reservedele. Jeg tænker, det må da kun være et nyt LED display. 3 dage senere får jeg besked om at TV er færdig repareret, og at displayet er skiftet ud på GOOD WILL fra leverandøren, da garantien IKKE dækker udefra kommende fejl eller årsag, og at LED tv har ventilationshuller som skal være der. OK, tak for det. Jeg tænker bare, det var vist godt jeg vedlagde en udskrift af mail korrespondancen fra Panasonic support om at TV skal være bygget tæt fra fabrikken.
Jeg modtager TV'et 2 dage senere, og tordenfluerne er væk, om minsandten ikke også de to "BLOBS" er væk, og DSE  effekten er ikke eksisterende længere. YES TongueWinkSmileClap

Så nu efter at TV'et har været indsendt på værksted to gange, føler jeg først nu jeg har fået TV'et, jeg har betalt for når det kommer til billedkvaliteten, og den er suveræn!!


Det er så mere end hvad Samsung har tænkt sig at gøre ved mit problem :( Tordenfluer i Samsung TV, opslag på SAMSUNGS FB
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 20:11
JanLp.

Du starter blot en sag hos forbrugerstyrelsen! Om et lille års tid, får du dine penge retur, og kan herefter købe et nyt TV (andet end Samsung).

M.v.h.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 20:19
Det kan jeg så også sige med sikkerhed, det bliver ALDRIG et Samsung produkt igen.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 20:27
Nyt panel er bestilt igen !



Wink Håber på at den er der denne gang.. lotto..lotto.. Cry
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 21:24
Nå jeg var så ikke heldig i " panel lotteri " .. vi prøver igen Angry
 
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 08:20
waoo   helt vildt. utroligt de bliver lavet så ringe
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu