recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic  lumiz tz 60 bedst til Peru?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic lumiz tz 60 bedst til Peru?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic lumiz tz 60 bedst til Peru?
    Sendt: 05-December-2014 kl. 11:39
Hej
Nogen der kan anbefale TZ 60 til 3 måneds tur Sydamerika eller er der andre kompakt der bedre til allround......
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 11:52

Der er i hvert fald nogle ting der skal tages i betragtning uanset hvilke kamera, det er lagerplads og mulighed for at holde det ladet op, vil du altid have adgang til en stikkontakt til opladning.? Lagerplads, når kortet er fyldt op hvad så, overfør til en PC, til en DVD, have flere kort med.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 12:05
Tag også et kik på Sonys rx100. Ved ikke om det er lige så meget zoom, men det er et rigtig lækkert kamera, som tager gode billeder. Der er 3 generationer og den første kan fås til lige under 3000 kr.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 12:15

En anden ting der nok skal tages i betragtning, er at kameraet kan tåle at blive vådt, det kan man jo nemt komme ud for. Panasonic har også vandtætte kameraer, har selv et.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

Tag også et kik på Sonys rx100. Ved ikke om det er lige så meget zoom, men det er et rigtig lækkert kamera, som tager gode billeder. Der er 3 generationer og den første kan fås til lige under 3000 kr.

ja har godt bemærket rx100 - men faldt over lumix 60 fordi den har 30xoptisk zoom og søger - da der sikkert er meget solskin derover:)
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 14:27
For at være helt ærligt, så tror jeg ikke at der er særlig stor forskel på de forskellige mærker. Samme prisklasse giver noget nær samme kvalitet. Jeg kan i øvrigt ikke se den store forskel på mit spejlrefleks og mit rx100, men jeg er også bare en lallende amatør. Derfor bruger jeg kun mit kompaktkamera, da det ikke fylder så meget. Med mindre man har meget forstand på tingene, så tror jeg ikke man kan se væsentlig forskel. 

Jeg kunne godt forestille mig at zoom kunne være en glimrende feature på en rejse, da det ikke altid er muligt at komme tættere på ved hjælp af fødderne. 

Brug nogle penge på et ekstra batteri og på nogle ekstra kort, så du ikke ender i en dum situation.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2014 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

For at være helt ærligt, så tror jeg ikke at der er særlig stor forskel på de forskellige mærker. Samme prisklasse giver noget nær samme kvalitet. Jeg kan i øvrigt ikke se den store forskel på mit spejlrefleks og mit rx100, men jeg er også bare en lallende amatør. Derfor bruger jeg kun mit kompaktkamera, da det ikke fylder så meget. Med mindre man har meget forstand på tingene, så tror jeg ikke man kan se væsentlig forskel. 

Jeg kunne godt forestille mig at zoom kunne være en glimrende feature på en rejse, da det ikke altid er muligt at komme tættere på ved hjælp af fødderne. 

Brug nogle penge på et ekstra batteri og på nogle ekstra kort, så du ikke ender i en dum situation.

ja et ekstra batteri kunne være godt men de ligger vist omkring 500:(
ja zoom til langt væk dyr må være godt:)
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 09:55
Køb evt. 2 uoriginale batterier i stedet for. Googl DMW-BCM13E og vupti :-)

Har du god tid, så bestil dem fra Kina, så koster de endnu mindre.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Køb evt. 2 uoriginale batterier i stedet for. Googl DMW-BCM13E og vupti :-)

Har du god tid, så bestil dem fra Kina, så koster de endnu mindre.

tak for tippet:)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Har du god tid, så bestil dem fra Kina, så koster de endnu mindre.
At bestille litium-ion batterier i Kina er ikke godt mere. 
De bliver afvist i Airmail security check pga. skærpede sikkerheds krav - "New policy", (de indeholder "væske")  Shocked
Jeg har forsøgt at købe flere USB Power Banks i løbet af sommeren. 2 stk. fra eBay hvor den første angiveligt befandt sig i UK, den anden i Hong Kong.
Første dukkede ikke op indenfor de lovede 30 arbejdsdage, fik pengene refunderet.
Anden dukkede heller ikke op indenfor de lovede 30 arbejdsdage + et par uger ekstra. Her sendte sælger en ny som erstatning, den kom frem indenfor normal forsendelsestid (3-4 uger)
Efter 3mdr.+ dukkede den første så uden videre op i min postkasse, aner ikke hvor den har været i de 3 mdr.  ?? (Ingen anmærkninger) - EDIT: Og den viste sig at være sendt fra Kina, ikke UK !Confused

Derudover forsøgte jeg fra DealExtreme i 3 forsendelser, hvoraf de 2 var med Track&Trace nummer. 
Og det var netop her jeg fik info om de skærpede krav, DX opgav simpelthen efter nogen tid og måtte erkende det ikke var muligt at sende produkter indeholdende batterier med Airmail fra Kina.

Og af hensyn til told/moms regler har DX så oprettet "europæisk" butik, hvor de sender fra Holland.
Reelt kommer mange af tingene stadigvæk fra Kina, men som transit igennem deres hollandske afdeling.
Og så er der pludselig ikke problem med batterier den vej igennem. LOL
Så har købt denne:

Så hvis dit kommende kamera kan lades igennem USB kunne det også være en mulighed.
Man skal købe for >30$ fra http://eud.dx.com/ for at få gratis fragt, så køb evt. 2 af ovennævnte, så er "reservedunk" fyldt godt op, også til mobil og andet.  Wink

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 08-December-2014 kl. 16:31
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 01:12
Jeg har da lige købt en 10400 mAH power bank fra ... Ebay.au tror jeg. Ingen problemer med at få den leveret fra Kina.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu