recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast taber forbindelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast taber forbindelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikaeljensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2006
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikaeljensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast taber forbindelse
    Sendt: 06-December-2014 kl. 12:53
Jeg har en chromecast som taber forbindelsen til wifi når man ikke har brugt den et stykke tid (alt i mellem 1 dag og 2 uger). Den er koblet til tv via medfølgene usb kabel og vi skifter mellem tv i stuen og i soveværelset. Det hjælper at resette den men det skal nogen gange gøres op til 5 gange før jeg kan få den på netværket igen. Når den endelig er på netværket kører det uden prroblemer og man kan bruge den nogen dage inden den brokker sig igen. Nogen ideer til hvad der kan være galt? Vil gerne undgå at bruge alm. strømstik hvis muligt da det er noget kun bøvlet at komme til kabelskinne
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 13:34

Problemet kunne jo skyldes at den ikke hele tiden får strøm, og at den derved glemmer indstillinger.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 14:29
Jeg havde også problemer som dig, men det forsvandt efter jeg deaktiverede mit trådløse gæstenetværk.
Til top
Mikaeljensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2006
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikaeljensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 16:40
Tror ik jeg har et trådløst gæstenetværk men i så fald, hvordan slår jeg det fra? Den kan jo godt køre uden strøm nogen gange uden den falder af netværket så ved ik hvorfor den kun skulle gøre det nogen gange

Redigeret af Mikaeljensen - 06-December-2014 kl. 16:58
Til top
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 16:49
Har du sonos? Min loggede på sonos netværket indtil jeg deaktiverede det.
Til top
Mikaeljensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2006
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikaeljensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 16:57
nej har ik sonos
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 17:07
Har du tjekket hvordan WiFi signalet er i dit hus?
Jeg havde store problemer med min Chromecast og ret magen til dine problemer. Tilsyneladende har det hjulpet, at jeg skiftede til Kanal 1 på min router istedet for at lade den stå som automatisk.
Til top
Mikaeljensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2006
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikaeljensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2014 kl. 17:21
Har lige resettet min router og nu kunne jeg sætte chromecasten op på ny så ku måske tyde på det har noget med routeren at gøre. Prøver da lige at skifte kanal så PF men har det nogen indflydelse på andre ting i netværket?



Redigeret af Mikaeljensen - 06-December-2014 kl. 17:23
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 09:23
Tror også det er routeren.
Der er nogle tips her http://www.rayjuang.com/2013/08/chromecast-on-open-source-asus-rt-n65u.html

Relevant at prøve måske, også selvom du har en anden router


Redigeret af digitalt.tv - 07-December-2014 kl. 09:24
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu