recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabol motor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Parabol motor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cookie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2014
Sted: skærbæk
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cookie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Parabol motor
    Sendt: 07-December-2014 kl. 23:01
Halløjsa herinde.

Jeg har lige fået mig en parabol og en Digitality HH100 sat motor og jeg kunne godt tænke mig at få lidt hjælp tilden del som forvolder mig problemer.

Jeg har hentet manualen og gemmenlæst den grundigt igennem og sat motoren efter hvad de skriver i brugsforviringen. Motoren sidder på sydsiden 180 grader og skærmen er monteret så den flugter præcis. Så godt så langt.
Når jeg beder modtageren om at indstille sig på eks 19.2 grader, så kommer den slet ikke derhen i nærheden af den satposition.

Som jeg har læst i manualen, så skal jeg vel dreje både motor/skærm om til den ønskede sat og når den er fundet, så skal jeg lave en recalibration så den finder alle satelitter.

Har jeg forstået det korrekt ?
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 23:38
Jeg plejer at bruge USALS setup, indstille til 1west, så parabol motoren drejer der hen.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/2aae0dea//helpers/preHelper.js">
Og så sætte parabolen fast, og finde 1west, så plejer den som regel at kunne finde de andre positioner også.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
cookie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-December-2014
Sted: skærbæk
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cookie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 21:36
Jeg har en dreambox hvor USALS systemet hedder GoTOXX og det er her jeg indtaster mine længde/breddegrader og prøver ihærdigt og finde den nærliggende sat og gemme den.

Hvordan kan du finde en satelit når du sætter parabolen fast ??


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu