recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brænde BD = problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brænde BD = problem

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brænde BD = problem
    Sendt: 08-December-2014 kl. 11:49
Jeg har forsøgt at brænde nogle tv-optagelser ned på en Verbatim BD-R DL (50 Gb) og en BD-RE (25 Gb)disc på min DMR-BCT820, men resultatet kan ikke vises på min Sony Bluray-afspiller, kun på Pana'en. Why?

Sony support siger, at der ligger noget copyright i selve Bluray-systemet som gør at man ikke kan brænde tv-optagelser ud på BD-disc og afspille på andre end den maskine de er optaget på. Hvis man vil dette, skal det foregå på DVD.

Lyder det rigtigt?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 12:37
Jeg vil tro det er fordi du skal konvertere inden du skal brænde. Jeg konvertere mine til HG for min Playstation kan ikke afspille DR formatet
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 13:14
Hvis man kigger på mappe-skrukturen på de brændte discs, så er der en BDAV og en AACS mappe. Det burde alle Bluray-afspillere kunne aflæse? Men min Sony BDP-S370 læser stort set ikke discen før end den skriver "kan ikke læse disc'en". Det gælder begge discs.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 17:36
Du har husket at lukke skiven ellers kan den kun afspilles på Panaen.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2014 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Du har husket at lukke skiven ellers kan den kun afspilles på Panaen.


Jeg kan ikke finde hvor man kan finalize en Bluray disc? Kun DVD'er.
Kan man overhovedet finalize en BD-R disc?

Redigeret af Steen F. - 11-December-2014 kl. 11:19
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 21:32
Ingen der ved om man kan finalize en BD-R disc? Og hvor man evt. gør det henne i menuen på en 820'er.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2005
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 23:28
standard blu ray består af bdmv og en certificate mappe
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 14:58
Ok, men kan man finalize en Bluray disc ligesom man gør med en DVD?
Jeg kan ikke finde den funktion på recorderen.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 18:37
Ja, man kan finalize en Blu-Ray skive, men man får ikke dannet en menuside som ved DVD - stadig kun fillisten.
Finalise-funktionen kan kun findes, når Blu-Ray skiven er sat i, og den er valgt som drev. Maskinen må altså ikke stå med HDD-drevet valgt.
Man finder funktionen sådan:
Vælg "Funktion Menu" på fjernbetjeningen.
Vælg menupunktet "Others"
Vælg menupunktet "Blu-Ray disc management" Dette punkt er altså kun tilgængeligt, når der er en formatteret Blu-Ray disk i drevet, og disken må ikke være finalised!
Når der er valgt "Blu-Ray disc management" vil man få en menuside med flere valgmuligheder. Den fjerde og nederste er "Finalise".
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Ja, man kan finalize en Blu-Ray skive, men man får ikke dannet en menuside som ved DVD - stadig kun fillisten.
Finalise-funktionen kan kun findes, når Blu-Ray skiven er sat i, og den er valgt som drev. Maskinen må altså ikke stå med HDD-drevet valgt.
Man finder funktionen sådan:
Vælg "Funktion Menu" på fjernbetjeningen.
Vælg menupunktet "Others"
Vælg menupunktet "Blu-Ray disc management" Dette punkt er altså kun tilgængeligt, når der er en formatteret Blu-Ray disk i drevet, og disken må ikke være finalised!
Når der er valgt "Blu-Ray disc management" vil man få en menuside med flere valgmuligheder. Den fjerde og nederste er "Finalise".


Tak for svaret.
Men jeg får ikke den Finalize-mulighed som du nævner. Jeg får derimod kun 1 mulighed: "Delete BD-Video Data".
Men hvis vi tager det fra starten, så er det vel ikke muligt at brænde indhold ned på en DB-disc på en Pana recorder, uden at den først automatisk bliver formateret af recorderen? Altså dermed for at udelukke, at jeg har glemt at formatere BD-discen.
Og for øvrigt kan BD-discen godt afpilles på min pc, så discen må jo være finalized. Det er kun på min Sony Bluray-afspiller det ikke virker.
Af en eller anden grund.

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 23:58
Når der sættes en helt ny Blu-Ray disk i, kommer meddelelsen automatisk, at disken ikke er formatteret. Så spørges der, om den skal formateres, da der ellers ikke kan optages på den. Hvis du har en skive, der er optaget på, må du derfor have svaret ja til formatteringen.
Jeg kan ikke huske, om der i forbindelse med valg af titler til kopiering, også gives mulighed for at vælge, om skiven automatisk finalises efter kopiering. Sådan kan man helt bestemt vælge, når der kopieres til en DVD. Men jeg kan helt sikkert sige, at hvis man skal have adgang til "Blu-Ray disc management", så må skiven IKKE være finalised. Det er jo rimeligt nok, da funktionen alligevel ikke kan bruges på en lukket disk. Man kan se om f.eks. Verbatim BD-R DL (50 Gb) er finalised, når skiven sættes i. Så fremgår det af skiltet, der automatisk kommer frem, om skiven kun kan bruges til afspilning. Jeg tror ligesom du selv, at dine disks på en eller anden måde allerede er blevet finalised.
Hvis du sætter en ny disk i og får den formatteret, så SKAL det være muligt at få adgang til "Blu-Ray disc management" - også inden der kopieres på skiven. 
Jeg er ret meget i tvivl om, hvor nødvendigt det er, at en Blu-Ray skive bliver finalised inden brug i en anden afspiller. Jeg kan godt uden problemer afspille en disk, der ikke er finalised på min pc, og tænder jeg en Pioneer Blu-Ray afspiller med en ikke-finalised skive siddende i, begynder afspilningen også. Derimod kan jeg ikke sætte skiven i og så begynde afspilningen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:


Og for øvrigt kan BD-discen godt afpilles på min pc, så discen må jo være finalized. Det er kun på min Sony Bluray-afspiller det ikke virker.
Af en eller anden grund.


At disken kan afspilles på din PC, skyldes at den opfattes som en data-disk, da den nok ikke er finalized. Og derfor ikke kan afspilles på Sony'en...

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu