recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal bruge hjælp til Google Calendar App
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal bruge hjælp til Google Calendar App

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har i ugenumre, hvis i går ind i jeres gmail kalender via en browser?


Klaus


Ja. Klaus.
Jeg har valgt uge nr til på mine computere flere år, før man tænke på apps.

Netop!

Derfor har du også ugenumre på din android kalender, da den synkroniserer med webudgaven af din google kalender.

Der er mange måder at tilføje ugenumre til webudgaven og du har så på et tidspunkt tilføjet dem så de vises for hver dag. Hvis man tilføjer den normalt tilgængelige udgave af ugenumre (tilgængelig direkte fra webudgaven af google kalender) vises de ikke i android udgaven.

Jeg gentager mig selv: Den rå udgave af googles android kalender har IKKE ugenumre!

Håber du forstår det nu Wink
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 09:05
Til jer der vil prøve dette. Se dette på YouTube under titlen

How to display week number in google calendar

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har i ugenumre, hvis i går ind i jeres gmail kalender via en browser?


Klaus

Ja, det har jeg i min Kalender via browser.


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Til jer der vil prøve dette. Se dette på YouTube under titlen

How to display week number in google calendar


Det ændre ikke noget hos mig. Jeg HAR allerede ugenumre, men ikke på mobilen, med den nye Google kalender.

Btw.. Her er youtube filmen indlejeret:


Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:05
Der er flere muligheder i webudgaven af Google kalenderen.

Hvis man tilføjer den direkte tilgængelige (som vist ovenfor af Kandersen), kommer det til at se således ud og bliver IKKE synkroniseret med Android kalenderen:


Hvis man tilføjer fra andre kalendere (f.eks. iCal eller CSV kalendere), kan det komme til at se ud på flere måder og bliver synkroniseret med Android kalenderen. F.eks. sådan her:


Eller sådan her:


Redigeret af Pallec - 10-December-2014 kl. 11:06
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:11
Blot til orientering.

Går jeg ind i indstillinger på google kalender app'en og slår jeg under ugenumre synkronisering fra, så fjernes ugenumre.
Hvis jeg ikke synkroniserer fra web, så kommer mine ugenumre fra My kalendar. Men mon ikke det skyldes mine indstillinger fra min pc.

Redigeret af bentpetersson - 10-December-2014 kl. 11:12
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:17
Pallec - Jeg har allerede tilføjet en ugenummer kalender fra "andre". Den vises også når jeg går ind i Google Kalender på browseren. Men den vises ikke med i den nye Google Kalendar app. Rent faktisk ser det ud som om, at Google ikke har taget "andres" kalendere med i deres nye app. Jeg får kun mulighed for at vise mine egne kalendere.


Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:20
For at blive synkroniseret med appen, skal ugenumre tilføjes i webkalenderen som aftaler eller begivenheder.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

For at blive synkroniseret med appen, skal ugenumre tilføjes i webkalenderen som aftaler eller begivenheder.

Kan ikke lige se, hvordan man kan oprette det som en begivenhed. Jeg skal jo ikke sidde og skrive selve uge nummeret ind hver dag.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

For at blive synkroniseret med appen, skal ugenumre tilføjes i webkalenderen som aftaler eller begivenheder.

Jeg vil nu endda gå såvidt som til at sige, at det giver ingen mening. Man har jo ikke en aftale med et ugenummer. Og begivenhed kan man vel heller ikke ligefrem kalde det.
Uge nummer er en standard funktion som bør kunne vælges til/fra, og nada andet.

Men det er nok den del Google ikke helt forstår.

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

For at blive synkroniseret med appen, skal ugenumre tilføjes i webkalenderen som aftaler eller begivenheder.


Kan ikke lige se, hvordan man kan oprette det som en begivenhed. Jeg skal jo ikke sidde og skrive selve uge nummeret ind hver dag.


Nej, det er derfor du skal tilføje den via f.eks. iCal eller CVS hvor hele arbejdet er gjort for dig

Der er flere kilder på nettet hvor du kan hente ugekalendere. Goggle it..
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2014 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Uge nummer er en standard funktion som bør kunne vælges til/fra, og nada andet.

Men det er nok den del Google ikke helt forstår.



Det kan du jo så også i webkalenderen, men vi kan godt blive enige om at deres Android app ikke er alt for gennemtænkt...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu