recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround Processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround Processor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround Processor
    Sendt: 14-December-2014 kl. 19:41
I dag har jeg en oppo bdp-105 som jeg bruger som surround processor samme med Nad m25 effektforstærker.

Men søger en ny processor med dolby atmos.

Har set på Marantz AV7702 som ser spændende ud.

Men er der endeligt nogen forskel rent lydmæssigt om man vælger en processor eller receiver.

En sammenligning kunne for eksempel være Marantz AV7702 vs Marantz SR7009






Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 20:20
Jeg har selv en Onkyo processor, men det er min klare opfattelse, at eneste forskel på en Onkyo processor og en Onkyo receiever er, at de har hevet effektdelen ud og holdt prisen. Du kommer med andre ord til at betale dobbelt pris.

Men det er jo bare min opfattelse.
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

I dag har jeg en oppo bdp-105 som jeg bruger som surround processor samme med Nad m25 effektforstærker.

Men søger en ny processor med dolby atmos.

Har set på Marantz AV7702 som ser spændende ud.

Men er der endeligt nogen forskel rent lydmæssigt om man vælger en processor eller receiver.

En sammenligning kunne for eksempel være Marantz AV7702 vs Marantz SR7009







Jeg har selv købt en Marantz 7702 fra Hifi Freaks. Den er markant billigere end Onkyo / Integra, og skulle vist have nogle features som gør den bedre / anderledes (afhængig af ens behov) - bla. er det vist den eneste der har Audyssey XT32 af de nye processorer. 

/michael
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2014 kl. 21:00
7702 har Balancerede udgange med XLR-tilslutninger.
Om man kan høre en forskel har jeg ingen erfaringer med
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 10:09
Så længe det ikke er ægte balancerede udgange, kan jeg ikke rigtig se ideen med xlr.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

I dag har jeg en oppo bdp-105 som jeg bruger som surround processor samme med Nad m25 effektforstærker.

Men søger en ny processor med dolby atmos.

Har set på Marantz AV7702 som ser spændende ud.

Men er der endeligt nogen forskel rent lydmæssigt om man vælger en processor eller receiver.

En sammenligning kunne for eksempel være Marantz AV7702 vs Marantz SR7009







Jeg har selv købt en Marantz 7702 fra Hifi Freaks. Den er markant billigere end Onkyo / Integra, og skulle vist have nogle features som gør den bedre / anderledes (afhængig af ens behov) - bla. er det vist den eneste der har Audyssey XT32 af de nye processorer. 

/michael

Har du modtaget din Marantz 7702.
Hvad er første indtryk af den.

Mvh
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

I dag har jeg en oppo bdp-105 som jeg bruger som surround processor samme med Nad m25 effektforstærker.

Men søger en ny processor med dolby atmos.

Har set på Marantz AV7702 som ser spændende ud.

Men er der endeligt nogen forskel rent lydmæssigt om man vælger en processor eller receiver.

En sammenligning kunne for eksempel være Marantz AV7702 vs Marantz SR7009







Jeg har selv købt en Marantz 7702 fra Hifi Freaks. Den er markant billigere end Onkyo / Integra, og skulle vist have nogle features som gør den bedre / anderledes (afhængig af ens behov) - bla. er det vist den eneste der har Audyssey XT32 af de nye processorer. 

/michael

Har du modtaget din Marantz 7702.
Hvad er første indtryk af den.

Mvh

Hey

Jeg har ikke alle mine effekter endnu, så indtil videre er den kun monteret i racket - ved mere i slutningen af ugen Smile
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 00:20
Plus ved Marantz kan du købe en opgradering til sr7709 og av7702 og nok også til den kommende av8802. Den opgradering du kan købe er Auro 3D, så har du jo pludselig to gode og stærke lyd formater af det nyeste på stammen:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 00:22
Jeg går selv pt. Og venter spændt på at se forskellen imellem min egen av8801 som blev købte for nogle få mdr. Siden og av8802. Jeg er utrolig glad for min av8801 og lyden er godt nok blevet bedre end min gamle av7005.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 14:01
Hvis man vælger Marantz av7702, for man mulighed for Auro3D og dolby atmos.

Men nogle film er men Auro 3D og andre dolby atmos.

Er man nød til at vælge side, eller er der en højttaler opsætning som kan bruges på begge systemer ? 


Redigeret af Olet - 21-December-2014 kl. 14:02
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 22:35
Kunne forstille mig at du kunne bruge begge systemer i et højttaler setup, dog har jeg ikke prøvet men ser ikke noget problem i det. Men det skal da undersøges nærmere.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 22:37
Okay har lige kigget på Auro 3D hjemmeside og opsætning af højttaler er IKKE ens, så man er nok nød til at vælge side
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu