recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det her lovligt..?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det her lovligt..?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er det her lovligt..?
    Sendt: 15-December-2014 kl. 06:16
er faldet over denne annonce på dba.dk..

brugereren har flere annoncer hvor fremgangsmåden er den samme..



jeg overvejer kraftigt at købe et par spil da der er mange penge at spare, men jeg magter det ikke hvis det viser sig at det er ulovligt, og spillene bliver slettet om 1 måned..


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 06:34
Det er da en høj pris ?     Af og til kan spil jo købes på tilbud for 350.- hos f.eks cdon.com
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 06:58
syns da bestemt ikke at 249,- er dyrt..!

det er næsten for billigt til at være sandt..

er mig lidt en gåde hvordan han kan sælge dem så billigt, hvilket også er grunden til at jeg er skeptisk..


Redigeret af strecker - 15-December-2014 kl. 07:00
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 07:16
Det med at man kan købe et spil til en US konto, sætte den som sin primære og derefter spille spillet på sin danske konto, skulle ihvertfald være muligt. At dømme efter annonce teksten, er det ihvertfald en del af grunden til at spillene er så billige.

Problemet er bare at på Amazon.com (som skulle være et af de billigste steder), koster download versionen af spil han sælger omkring en kr. 350. Så måske udnytter han dele funktionen? Det tænder ihvertfald advarsels lygterne med hans forbehold, og at man ikke kan hente spillet mere end en gang.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 07:36
Er det ulovligt og er der risiko for at spillene pludselig forsvinder fra ens konto.?
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 07:53
Det er ihvertfald noget rod. 
Jeg vil tro at Sony har sikret sig lovmæssig hjemmel, til at lukke kontoen hvis de opdager misbrug.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 07:54
ja det er der vist ingen tvivl om..
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 08:10
En ting er sikkert.
 
Det er ikke lovligt at sælge download, som er tabt hvis der sker en fejl.
 
Så har man jo ikke fået sin vare.
 
Det lyder som noget man skal holde sig væk fra.
 
Måske skulle du tage kontakt til DBA og gøre dem opmærksom på at der muligvis foregår noget ulovligt.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 08:15
jeg er ikke lige typen der "sladrer", mon ikke han bliver snuppet før eller siden.?
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 09:27
"sladrer" er det en skolegård eller hvad?

Det er en slatten holdning at have :)

Det er da trist hvis andre der er knap så skeptiske springer på den og bliver snydt. 

Jeg tvivler på dette er lovligt da der med garanti ikke er svaret moms mv af importvaren.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 09:44
""Muligvis forgår noget ulovligt""
""Tvivler på dette er lovligt""

jeg har da ikke tænk mig at stemple en mand som kriminel og melde ham for noget som helst på de grundlag..!!!

ligemeget om vi er i skolegården, på gaden eller handler på dba.dk, så er stikkeri ikke en mulighed i min verden..
men har taget kontakt til personen og bedt om en opklaring..

Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Autechre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 10:04
Du kan roligt regne med, at det ikke er i overensstemmelse med Sony PlayStations EULA...

Så når vedkommende bliver opdaget, så tror jeg godt at du kan vinke farvel til dit spil.

Om 249,- er billigt eller ej er lidt individuelt - det skal jo også være billigt, når man nu bliver "gift" med en digital udgave. Den fysiske kan man jo altid skyde af, hvis man biler træt af spillet eller er færdig med det o.lign.
*Don't take life too seriously - nobody gets out alive anyway...*
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu