recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for SKOD boks fra yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning for SKOD boks fra yousee

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
whatevergoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2014
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whatevergoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erstatning for SKOD boks fra yousee
    Sendt: 17-December-2014 kl. 10:52
Hejsa

Jeg er ved at overveje en erstatning for den skod boks yousee tilbyder, den som ikke kan hitte ud af at hvad der er genudsendelser, ikke at fryse når den er slukket etc etc etc.


Har en Raspberry pi liggende, en usb hub med tilhørende 2A adapter så hver port kan få 500ma som de skal mindst.

Skal så have fat i en usb hd skuffe, har en 500gb disk at komme i den.

Har også en DVB-T dongle men den er ikke noget værd da jeg havde tænkt mig at bruge signalet der kommer ud af stikket i væg, yousee kan jo ikke finde ud af at sælge deres bredbånd alene uden tv selvom deres teknikere siger det jo bare at vælge et filter nede i kassen der skære mellem internet som ligger først og så grundpakken.

Jeg har planer om at bruge en hd homerun eller 2, ved der er en decideret eu model men er der fordele og ulemper ved den i forhold til US modellen ? kan nu bedst lide F konnektor som der er på US modellen. 

ikke at jeg regner med at skulle bruge muligheden for at tilkøbe ekstra kanaler men vil gerne i fremtiden have mulighed for at bruge det chipkort jeg nu engang har fået ud. Har læst andre steder at Haupauge wintv CI modul godt kan bruges sammen med homerun, 


Når det kommer så vidt har jeg tænkt mig alt skal køre på tærten, muligvis skal der indkøbes en mpeg2 licens da jeg også har alle vores dvd'er osv liggende som iso backup på en hd i kælderen


nogen gode råd osv ?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af whatevergoes whatevergoes skrev:

Når det kommer så vidt har jeg tænkt mig alt skal køre på tærten, muligvis skal der indkøbes en mpeg2 licens da jeg også har alle vores dvd'er osv liggende som iso backup på en hd i kælderen

nogen gode råd osv ?

Hvad er der for en tærte det skal køre på?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
whatevergoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2014
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whatevergoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 11:40
raspberry pi....model B med 512mb ram... 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 12:13
Flere af modellerne fra HD Homerun har ATSC tunere (erstatningen for NTSC), hvilke ikke er kompatible med et DVB-C signal fra Yousee, så de vil slet ikke virke herhjemme. Du skal bruge HR3-serien i stedet, som har 2 eller 4 tunere kompatible med DVB-C. Så vidt jeg kan se, så har de begge coax-tilslutning?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
whatevergoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2014
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whatevergoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 12:18
2 muligheder lige middelbart

http://www.proshop.dk/TV-radio-tuner/Silicon-Dust-HDHomeRun-Plus-EU-2436962.html

http://www.proshop.dk/TV-radio-tuner/Silicon-Dust-HDHomeRun-Network-Recorder-2413037.html

er lige ved at lakke noget træ så kigger mere efter om lidt... skibslak klistre MEGET godt
Til top
whatevergoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2014
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whatevergoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 12:33
for den med 4 tunere kan jeg kun finde https://www.hdhomerun.net/order.aspx

sendes fra holland... 175€ plus moms og fragt

#ProductcodeQuantityPrice
(EURO)
SubTotal
(EURO)
1HDHR3-4DC-HDH/S1175.00175.00
2Delivery-Charges19.00

Sub Total value194.00
 Tax 21% 40.74

Total value234.74
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 12:54
Ja, de er lidt svære at finde herhjemme. Der er af og til nogle modeller til salg i køb/salg forum her på siden. Hvordan de så kører på en Pi har jeg desværre ikke noget bud på, men NUC skulle være i stand til at trække eks. Windows MC eller MediaPortal uden problemer.

Der har været et par tråde om issues efter omlægningen fra Yousee, som du måske skal skele til hvis opsætningen driller.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
whatevergoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2014
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whatevergoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 13:07
det er lige det... det er nok ikke helt problemfrit... men en ting er sikker, man kommer nok ikke uden om en licens til codec så den dekoder på hardware eller software, hvert fald til mpeg2 som gælder mest dvd da stort set alt tv er mpeg4 som så vidt jeg ved er licens frit...

men vil bruge den her tråd til at beskrive hvordan jeg gør så andre også kan få glæde af det, men det bliver i februar/marts når lommesmerterne efter jul er overstået
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 17:09
er det ikke denne model i taler om - som ser ud til blive solgt her i Danmark ?

Til top
whatevergoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2014
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whatevergoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 17:16
jo men til en helt anden pris....

hvorfor købe den der når man kan få den i EU til 1746,58 kr med fragt og under de samme betingelser ?

2.184,50 med fragt ved køb fra linket.... en forskel på 437,92, det kunne man jo nemt få en "tærte" til.... eller måske en HD skuffe, eller den her læser til kortet fra yousee...
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 17:22
ja du har helt ret -  besparelsen er helt klart til at tage og føle på Dead men mon ikke en dialog med electrola kan reducere den pris betraktligt ? - Det var nu også mere ment som en lille info til Torben som mente at de er lidt svære at finde herhjemme..

Redigeret af Just Curious - 17-December-2014 kl. 17:24
Til top
whatevergoes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-December-2014
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whatevergoes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 17:27
man kan jo altid spørge dem når det kommer så vidt....

og hvis de ikke vil matche pris så ender ordren jo nok ikke hos dem...

men vil prøve at se om jeg ikke kan få lavet det grundlæggende opsætning inden da...

hvis man vil lave en guide er der så admins som kan trække den ene post ud og gemme den som en guide?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu