recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv, Samsung el. andet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv, Samsung el. andet.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
allan75 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allan75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv, Samsung el. andet.
    Sendt: 19-December-2014 kl. 00:17
Jeg overvejer lidt at skifte mit nuværende 32" lcd tv fra Samsung, til et nyere 40" led måske fra Samsung.
Jeg vil max smide 4000kr.
Og har fundet 4 i Tyskland jeg overvejer.
Men hvad for en af dem ville i vælge og hvorfor?
Er Panasonic evt. et bedre valg? Ingen link!
Der skal være 4xhdmi og ikke større end 40"
Kan man overhovedet gå på nettet med dem?

Samsung 1

Samsung 2

Samsung 3

Samsung 4

Redigeret af allan75 - 19-December-2014 kl. 00:17
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 00:42
Du skal være opmærksom på, at tyske udgaver ikke altid er kompatibel med det danske marked. Du kan komme til at opleve problemer med modtageforhold og med de tilgængelige apps i deres Smart Hub. Fx kan du nok ikke få HBO Nordic.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 09:46
Og hvis du kører på det hjemlige jordbasserede digitale sendenet, kan du kun modtage med ekstra receiver i Danmark og der skal så også benytte en ekstra fjernbetjening.
Vort system er nyere og først år 2017 har Tyskland planer om et system ligesom vores MPEG4. Tv apparater fra Tyskland er derfor ikke forberedt det danske sendenet.

Du skal også være klar over, at I Danmark har du ifølge købeloven 2 års reklamationsret mod 1 år i Tyskland.

Desuden er der herinde skrevet, at Samsung yder 3 års garanti. Her kan det også være forskel.

Desuden skal du sende eller fragte dit TV til Tyskland hvis der er problemer.

Hos nogle forhandlere herhjemme kan du få lov at prøve apparatet hjemme i 14 dage.

God fornøjelse med valget

Redigeret af bentpetersson - 19-December-2014 kl. 13:07
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 10:21
Panasonic 40as640e til 3337 herhjemme, så er du bedre kørende..
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du skal være opmærksom på, at tyske udgaver ikke altid er kompatibel med det danske marked. Du kan komme til at opleve problemer med modtageforhold og med de tilgængelige apps i deres Smart Hub. Fx kan du nok ikke få HBO Nordic.


Skal ikke kunne sige om det er sådan med de nye modeller. Men de ældre modeller fx ES serien som jeg har, den kan du indstille Smart Hub til hvilken som helst land og få "glæde" af de apps i det pågældende land. Det var jo sådan vi aktiverede HbbTV selvom Samsung ikke mener det er understøttet på ES modellen uden evo kit.

Men om sådanne muligheder er fjernet på de nye modeller, ved jeg ikke.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 10:22
Bent, er du sikker på dén med reklamationsretten, for jeg synes bestemt at det var noget EU besluttede for nogle år siden (altså at det skulle være ens i alle EU-lande), men jeg kan jo tage fejl.

Redigeret af Thomas Jensen - 19-December-2014 kl. 10:23
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Bent, er du sikker på dén med reklamationsretten, for jeg synes bestemt at det var noget EU besluttede for nogle år siden (altså at det skulle være ens i alle EU-lande), men jeg kan jo tage fejl.


Du har helt ret Thomas. Det er ændret til også at være to års reklamationsret i Tyskland. Tak for rettelsen.



http://m.samvirke.dk/forbrug/raad-og-tips/saa-laenge-gaelder-reklamationsretten-eu.html
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
allan75 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allan75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 18:17
Takker for svar indtil videre.
Mit nuværende er i forvejen købt syd for grænsen.
Men hvad for en ville i vælge af de 4 jeg har linket til?
Det skal som sagt være med 4xhdmi, og det er den Panasonic ikke.
Jeg har i dag yousee dvb/c, men mangler billedet i tvguide, men jo ikke noget nyt ved Samsung, men den fejl har de vel fået rettet på de nye modeller.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 18:52

Om der er Mini TV når der bruges EPG kommer an på om man har slettet de kanaler der anbefales, er de det så virker det fint.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af allan75 allan75 skrev:

Takker for svar indtil videre.
Jeg har i dag yousee dvb/c, men mangler billedet i tvguide, men jo ikke noget nyt ved Samsung, men den fejl har de vel fået rettet på de nye modeller.

Det er en YouSee fejl.

Kan normalt fikses ved at slette kanal 100, og evt. nogle flere af de kodede kanaler.
Til top
allan75 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér allan75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2014 kl. 01:05
What.
Slettede kanal 100 event hd test og så virkede det.
Måske man skulle vente med at skifte tv.
Nu vil jeg se om den også stopper med at hoppe tilbage i tvguide, som den havde et problem med.
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2014 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af allan75 allan75 skrev:

Takker for svar indtil videre.
Jeg har i dag yousee dvb/c, men mangler billedet i tvguide, men jo ikke noget nyt ved Samsung, men den fejl har de vel fået rettet på de nye modeller.

Det er en YouSee fejl.

Kan normalt fikses ved at slette kanal 100, og evt. nogle flere af de kodede kanaler.

Det var sgisme en god julegave - tak for tippet!

Det var ikke helt nok at slette kanal 100 men efter lidt søgning fandt jeg oversigten:
http://forum.yousee.dk/t5/TV/Mangler-du-minibillede-oppe-i-venstre-hj%C3%B8rne-i-Samsung-EPG/m-p/410

Det havde længere irriteret mig Smile


Redigeret af Bladerunner - 22-December-2014 kl. 13:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu