recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nu er det nok - Yousee CG3000 skal ud

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Min tanke var at futte ud og hente en Apple AirPort Express og prøve med. I første omgang kan jeg vel blot sætte den op som nyt adgangspunkt eller bør jeg frakoble Netgear'ens wifi uanset hvad? Jeg har ikke styr på om det er enkelt at ændre opførslen af Express hvis den først er konfigureret.
Fin ide at køre som access point, det er lige præcis det du opnår ved at slutte kablet til en lan port og slukke for dhcp'en, men hvis sådan en æble lufthavn har en access point setting er det naturligvis også fint.

Grunden til at jeg siger sluk wifien i netgearen er at du ikke er interesseret i at dit udstyr kobler til netgearens wifi i stedet for æblelufthavnens wifi. Hvis din netgear havde leveret fornuftig wifi havde det været en fordel med begge tændt, så dit udstyr automatisk kobler til den der nu er nærmest, men når netgearen leverer sløv wifi er det bedre at den er slukket så al wifi ryger via din æble ekspress.

Hvad kanaler angår så hold dig til 1, 6 eller 11, også selv om der er andre på samme kanal. Wifi fungerer på den måde, at inden et apparat begynder at sende på wifinettet så lytter det først efter et klarsignal. I stil med en gammeldags fastnettelefon så løfter wifi'en røret og lytter om der er klartone. Det er klart, at når du deler fx. kanal 6 med 7 andre, så kan der gå lidt tid før der er "klartone" og det bliver dit udstyrs tid til at sende, men hvis du i stedet lægger dig på fx. kanal 8 hvor ingen andre ligger, så kan du høre snakken både på 6'eren og 11'eren, dvs. det først bliver din tur til at sende når der er "klartone" på både 6'eren og 11'eren samtidigt. Så hold dig til 1, 6 eller 11.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 10:30
Jeg har en AirPort extreme A1408 - 5.th gen til salg hvis det skulle have interesse.
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 10:35
Sluk for CG3000 og sat op din egen router. YouSee har faktisk en fin lille vejledning her:
CG3000 understøtter ikke AC signalet - det hat nok ingen betudnibg for hastigheden inde/ude - men dækningen mellem en AC router og CG3000 kan ikke sammenlignes. Min Asus RT-AC68U dækker "beton helvede" lejlighed i 2 plan hvor CG3000 dækkede kun de første 5-6 meter..
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 10:47
Hej Torben.

Den største tjeneste du kan gøre dig selv, er at disable YouSee router funktionalitet så den bare er modem, og så sætte din egen router på. Jeg har købt en Asus RT-AC68U, som udover at have både 2.4 og 5Ghz også har AC. 

Desuden har den indbygget VPN server, så du kan tilkoble dig dit net fra hele verden.

Hvis du har brug for assistance, så sig endeligt til.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

 den sidste måned har jeg vel genstartet den 4 gange hvoraf de 3 var i desperation for at få højere hastighed uden at det hjalp.

Reelle nedbrud har der nok været en 3-4 af i år. Hvilken router fik du fra dem?

Min skulle genstartes flere gange hver dag, da downloadhastigheden faldt til 0,7 Mbs konstant.
Det stoppede efter routeren blev koblet på Smile

Det er en netgear router, jeg husker desværre ikke modelnummeret på den.
Mvh

Moulder
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 11:20
Internet udbydere skulle Aldrig være begyndt at tilbyde tråløst internet i deres modems...

Der skød de sig selv i foden, alle og en.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:



Er der nogen der har et godt råd til hvad man enten kan gøre (evt. ved at kræve en ny/bedre router) eller ved at købe nyt udstyr selv? Jeg bruger primært Apple-dimser trådløst, dvs. 3 iPads og 2 iPhones, men både konen og jeg har også arbejds-PC'ere, som gerne skal kunne køre optimalt samtidigt. Jeg har en 1 Gbit/s 8 ports switch siddende til at håndtere NAS, stationær PC og Sonos Bridge, så mange porte er ikke et must på en ny router. Minimalt bøvl er dog en prioritet!


Jeg har fået min CG3000 udskiftet til CG3700, som også har WI-FI med 5Ghz. Det må da være værd at prøve istedet for at købe ekstra udstyr.
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Internet udbydere skulle Aldrig være begyndt at tilbyde tråløst internet i deres modems...

Der skød de sig selv i foden, alle og en.

Der tror jeg hr. og fr. frikaldelle Danmark er uenige. Men jeg er enig i at YouSee skulle tilbyde et "MODEM ONLY" abb. til os andre, der godt kan finde ud af at sætte vores egne netværk op.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:


Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:



Er der nogen der har et godt råd til hvad man enten kan gøre (evt. ved at kræve en ny/bedre router) eller ved at købe nyt udstyr selv? Jeg bruger primært Apple-dimser trådløst, dvs. 3 iPads og 2 iPhones, men både konen og jeg har også arbejds-PC'ere, som gerne skal kunne køre optimalt samtidigt. Jeg har en 1 Gbit/s 8 ports switch siddende til at håndtere NAS, stationær PC og Sonos Bridge, så mange porte er ikke et must på en ny router. Minimalt bøvl er dog en prioritet!



Jeg har fået min CG3000 udskiftet til CG3700, som også har WI-FI med 5Ghz. Det må da være værd at prøve istedet for at købe ekstra udstyr.

Jeg har en CG3700 fra YouSee og er ikke imponeret. Den kan dårligt nå fra stue til køkken (en murstensvæg og en koksvæg, ca 7 meter). Det er på N og 5 GHz. Desuden begyndte min iPad Air at falde af et par gange om ugen efter IOS 8.0 kom på. Det er dog blevet bedre på 8.1.2. Rækkeviden er bedre på 2,4 GHz, men her har jeg en masse naboer med fejlkonfigurerede net der støjer.

Til trådstarter: brug aldrig andet end kanal 1, 6 eller 11 som Strandvasker skriver. Du gør dig selv og dine naboer en tjeneste.

J

Redigeret af Jwin - 21-December-2014 kl. 12:21
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 12:18
Aldrig kørt min Yousee rounter i andet end Bridge mode (Så fungere den kun som modem, uden router, wifi osv). Den er så koblet på min Dlink router som jeg har haft i adskillige år. Det fungere perfekt. Så hvis jeg skifter udbyder er kravet at jeg kan gå uden om deres boks (Bridge mode). 

Tror ikke jeg har haft genstartet min router siden jeg fik den. Jeg har en 100/20 mbit linje.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:


Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:



Er der nogen der har et godt råd til hvad man enten kan gøre (evt. ved at kræve en ny/bedre router) eller ved at købe nyt udstyr selv? Jeg bruger primært Apple-dimser trådløst, dvs. 3 iPads og 2 iPhones, men både konen og jeg har også arbejds-PC'ere, som gerne skal kunne køre optimalt samtidigt. Jeg har en 1 Gbit/s 8 ports switch siddende til at håndtere NAS, stationær PC og Sonos Bridge, så mange porte er ikke et must på en ny router. Minimalt bøvl er dog en prioritet!



Jeg har fået min CG3000 udskiftet til CG3700, som også har WI-FI med 5Ghz. Det må da være værd at prøve istedet for at købe ekstra udstyr.

Jeg har en CG3700 fra YouSee og er ikke imponeret. Den kan dårligt nå fra stue til køkken (en murstensvæg og en koksvæg, ca 7 meter). Det er på N og 5 GHz. Desuden begyndte min iPad Air at falde af et par gange om ugen efter IOS 8.0 kom på. Det er dog blevet bedre på 8.1.2. Rækkeviden er bedre på 2,4 GHz, men her har jeg en masse naboer med fejlkonfigurerede net der støjer.

Til trådstarter: brug aldrig andet end kanal 1, 6 eller 11 som Strandvasker skriver. Du gør dig selv og dine naboer en tjeneste.

J
Jeg fik også udskiftet min fra 3000-CG3700, og har fået meget bedre net. Det kører fint fra kælderen og op på første sal og hele vejen rundt. Kan også gå pænt ud fra huset. Både på 2,4 og 5GHz
Mvh
Flemming Larsen
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2014 kl. 15:45
Netgear CG3000 er et rigtigt dårlig og gammel router.

Hvis du vil spare strøm, minimere antallet af bokse og få et mere stabilt samt simplistisk LAN opsætning, så udstift YouSees router med en anden.

Jeg har selv fornylig udstiftet en Netgear CG3000D router (YouSee - Coax aka DOCSIS - Data Over Cable Service Interface Specification) med en AVM FRITZ!Box 6360 Cable router, som jeg havde købt brugt via Ebay.de til ca. 580 kr. med fragt.

Hvis du ønsker en DOCSIS (EuroDOCSIS 3.0) router der understøtte 802.11ac, så er nogle af mulighederne AVM FRITZ!Box 6490 Cable, Netgear C6300BD eller Netgear C6250.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu