recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD fra Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD fra Boxer

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HD fra Boxer
    Sendt: 21-December-2014 kl. 13:13
Jeg sad lige og pillede ved mit mediecenter og til min store overraskelse opdagede jeg at jeg kan se alle boxers hd kanaler. er der nogen der ved om de har fjernet ci+ her i juleperioden?
Til top
RMortensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RMortensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 20:49
hej - kan du stadigvæk se boxer HD kanalerne?
Still learning ...
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af kbking kbking skrev:

Jeg sad lige og pillede ved mit mediecenter og til min store overraskelse opdagede jeg at jeg kan se alle boxers hd kanaler. er der nogen der ved om de har fjernet ci+ her i juleperioden?
Nu bliver jeg nysgerrig  Smile
Boxer HD kanaler kræver jo DVB-T2 tuner, så hvad har du siddende i mediecenter? 
Og hvilke kanaler drejer det sig helt præcist om?

Mvh. JørgenT
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 23:26
Jeg har et cine c/t , et duo flex c/t2 og et octopus twin ci fra digital devices. Og jeg bruger dvbviewer. Jeg kan se TV2 HD, TV3 HD, TV3+ HD, kanal 5 HD, 6'eren HD tv3sport1 HD, TV2 film HD og TV2 fri.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 23:42
Tak for uddybning. Lyder spændende. 
Hvordan med CA-modul, er det et standard CA, eller CA+ kompatibelt?

EDIT:  Kom til at tænke på, har Boxer haft prøveperiode hvor de kører uden kryptering?
Det har de da vist haft en gang tidligere.

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 07-Januar-2015 kl. 23:46
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 06:32
ja det er også det jeg tænker, men de har ikke skrevet noget så vidt jeg kan se og jeg kan stadigvæk se kanalerne så det er ikke bare en "julegave" fra boxer.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 09:57
Det måtte lige prøves med en scanning, uden T2 tuner og CA modul.  LOL
Men de er alle angivet som krypteret i DVBViewer, undtagen info kanal.
Og hvis jeg vælger en ikke -T2 kanal siger den "Ingen hardware tilgængelig", undtagen Info kanal.
Og selvom jeg fjerner krypteret flueben i DVBViewer kan jeg stadigvæk ikke få billede på, bare ingen "Ingen hardware tilgængelig" advarsel. 
Så ikke fordi de kører uden kryptering.
Måske noget i forbindelse med den kommende (i morgen d. 9. januar) kanal omlægning?

Hvis du fjerner abonnementskort, så kan du vel heller ikke modtage noget, ud over DR kanaler?

Mvh. JørgenT
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 10:41
Har prøvet det også i mit mediecenter (dvbviewer)

Det ser ud til at HD-kanalerne inden for ens abonnement nu også virker.

Det ser ud til:
-  at det er underordnet om det er DVb-T eller DVB-t2.
- ligegyldig om man anvender CI+ cam eller kun CI.
(CI+ må kræve noget firmware, som ikke er tilstede i TV-kort)

Det ser ud til at virke på samme måde som SD-kanalerne, der hele tiden har virket også ved dvb-t2.

Anvender technotrend dvb-t2 TV-kort.



Redigeret af avh - 08-Januar-2015 kl. 10:42
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 20:20
Interessant. Mener også de droppede CI+ i Sverige en overgang. Ved ikke om det fortsat er tilfældet
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 21:01
Jeg kan også bekræfte at man kan se HD kanalerne uden et CI+ kompatibelt commen interface. Ringede desuden til deres support for at høre om de evt. havde valgt at fjerne CI+ på deres HD kanaler. Som jeg nok havde forventet vidste han intet som helst. Det kunne jo være interessant at vide om det var permanent ift. om man skal bruge penge på en DVB-T tuner med CI.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 21:11
Så er det sgu da dumt og ringe og fortælle dem det. De lever lykkeligt i uvidenhed Tongue
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er det sgu da dumt og ringe og fortælle dem det. De lever lykkeligt i uvidenhed Tongue
Det er ikke noget der sker ved en tilfældighed. De ved alt om hvad den aktuelle krypteringsform er. Det er en af de vigtigste bolværk de har mod pirat kikning. De kender alt til de gamle dage hvor man delte koder ud. så man kunne se med gratis
Men fedt hvis de har opgivet CI+, så kan det være jeg køber deres abb. og opsiger Canal Digital, men det forudsætter at jeg er garanteret at kunne modtage/optage via DVB-T
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu