recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue?

 Besvar Besvar Side  <1234 23>
Forfatter
Besked
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2015
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 16:16
Hvis du slukker på kontakten så de ikke får strøm, så nulstiller de vist.
Og det med at slukke helt for dem ødelægger også lidt ideen med at kunne styre dem fra mobil :)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 18:51
I mit tilfælde er det faktisk slet ikke det jeg vil:).
Jeg vil gerne undgå at skulle fræse ud:)
At jeg så har fået adgangsbillet til hue netværket er bare et plus;)
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 20:33
hvis det kun er få at kunne tænde og slukke for lampe så kan du købe LK wire less  afbryder og der til et lampe udtag her skal der så være 240 v

Mvh Jan B
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg bringer lige lidt liv i den her tråd igen.

Jeg vil forhøre mig lidt om Hue´s muligheder. Kan man med pærerne uden farve skifte gøre følgende:

Jeg har et lampe udtag på mit badeværelse der har et traditionelt lampeudtag - her kunne jeg eks sætte en Hue lux pære.

Så har jeg 2 spotudtag i loftet der aldrig er lavet færdigt. Dvs de kan godt få strøm (fra en anden gruppe end badeværelset), men en afbryder har de aldrig fået tilsluttet. 
Kan philips Hue opbygges sådan, at nå den pære der er på kontakt til badeværelset tændes (via almindelig kontakt), så sender den et wifi signal til de 2 spots om de også skal tændes?

Pæren kan ikke sende besked til andre pærer. Du kan fx bruge en Hue Tap til at tænde og slukke for pærerne (den programmeres til hvilken farve og lysstyrke, du vil have). Hue Tap har fire knapper, som programmeres hver for sig. Det er dog smart at bruge den ene til "sluk". Det giver tre knapper til tre forskellige indstillinger af dine pærer. Husk dog at de alle skal have konstant strøm, før du kan styre dem med Hue Tap. Den kan ikke tænde dem, hvis der ikke er strøm på pæren...
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

Et andet spørgsmål.
Kan man sætte dem op til at når man tænder på kontakte (ikke Hue kontakt) feks mellem kl 23 og 05 så tænder den kun på 20% styrke?
 

Nej det kan du ikke. De nulstiller, når du tager strømmen fra dem, og du kan ikke ændre "default"-indstillingen. Det kan være smart at have konstant strøm på dem og så tænde og slukke med Hue Tap. Du kan evt. så programmere den ene knap på Hue Tap til kun at tænde med 20% lysstyrke.
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 12:20
Vil lige nævne at der er kommet nogle billige Hue produkter på gaden. Bla. nye "lux" pærer, til kun 149,- og ny kontakt også til 149,- så det ser ud til at de er ved at mærke konkurrencen. Så produkterne i Fona i går
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Vil lige nævne at der er kommet nogle billige Hue produkter på gaden. Bla. nye "lux" pærer, til kun 149,- og ny kontakt også til 149,- så det ser ud til at de er ved at mærke konkurrencen. Så produkterne i Fona i går

Jeg har købt sådan en, men konen har fået smidt brugsanvisningen ud:-( og jeg kan ikke finde den online. Er der nogen som kan hjælpe?

Kan den bruges med en App? For jeg kan altså ikke finde noget i appen? Det ser ud til, at det kun er den med bridge.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 18:56
Altså om den kan bruges uden bridge?
Det tror jeg bestemt ikke den kan, da der (imo) ikke er nogen kommunikation til pæren så - heller ikke direkte fra app
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Altså om den kan bruges uden bridge?
Det tror jeg bestemt ikke den kan, da der (imo) ikke er nogen kommunikation til pæren så - heller ikke direkte fra app
Fra kontakten kan jeg styre pæren. Men Rec.dk skriver, at der også kan bruges en app. Men det kan jeg ikke se, at den kan.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 19:32
http://www2.meethue.com/da-dk/productdetail/philips-hue-wireless-dimming-kit  <<-- denne kan bruges uden bridge, hvis du vil bruge app på din smart fone, så skal du ha fat i en bridge.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/c8bd6a48//helpers/preHelper.js">

Sættet burde virke OTB.


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 19:39
Det er det sæt jeg har købt. Men konen har fået smidt brugsanvisningen ud, så jeg mangler lidt at kunne se, hvad jeg ellers kan.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 19:49
Har du en bridge ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu