recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 23>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Fordi det er dig, så koster den gratis. Jeg kan se, om jeg ikke kan få lagt den i en kuvert og sendt den til dig i denne weekend, hvis du vil have den.

Og version 1 fungerer stadigvæk med fjernbetjening osv - der kommer bare ikke nye features til, såsom Homekit via Siri.
Det vil jeg sgu ikke sige nej til. Så kan jeg lege lidt med den, og finde ud af, om jeg vil gå skridtet op. Jeg har da fået 3 af de nye pærer, men kan kun skrue op og ned på dem samtidigt. Det er ikke så spændende.
Har du stadig min adresse?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 18:49
Send mig lige en PB med den just in case :-)
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 09:59
Jeg er interesseret i at købe enten et starter sæt eller Philips Living Colors Iris.
Mine spørgsmål er følgende:

1. Kan man lave ambilight med Kodi Mediacenter software?
2. Kan man f.eks. time så den tænder for lyset på et bestemt tidspunkt, f.eks. når man vågner i et bestemt lys? Ved godt man kan få en speciel wake up light, men hvis man kan bruge de her modeller til det også.
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 10:33
Hej Bjur

Ad 1 : det ved jeg ikke.

Ad 2: Helt bestemt, og det virker.
Hos os tænder lyset i soveværelset et minut efter vækkeuret ringer.
Og efter 10 minutter tænder det i stuen.
Når vi går ud ad døren efter ca en time slukker lyset.


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:


Når vi går ud ad døren efter ca en time slukker lyset.


Jeg formoder den funktion er kodet fordi i normal går ud af døren på en bestemt tid. Hvad så hvis i af en eller anden årsag ikke går ud af døren, en dag?  


Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerGew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 11:06
Så sover vi længe og lægger ikke mærke til at lyset er slukket :-)

Hver aften slår jeg alarmerne til.
Dels den der tænder og dels den der slukker lyset.

Der vil være nogle der bruger IFTTT, men det har jeg ikke fået leget med endnu.
Problemet er også at jeg som regel går før fruen, og så ved jeg ikke om man kan styre det med IFTTT
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2015 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Så sover vi længe og lægger ikke mærke til at lyset er slukket :-)

Wink

Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Der vil være nogle der bruger IFTTT, men det har jeg ikke fået leget med endnu.
Problemet er også at jeg som regel går før fruen, og så ved jeg ikke om man kan styre det med IFTTT

Sensore kunne måske også bruges.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 21:41
Kan jeg bruge Philips Hue 2.0 med Harmony smart remoten? - altså ikke Ultimate med touch
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 16:09
Er der nogen der ved, om det på een eller anden måde er muligt at gruppere pærene og så lave en scene der slukker en individuel gruppe, manuelt?

All Off, slukker alle pærer. Og umiddelbar er det en god ide. Men i det tilfælde hvor man har noget lys tændt, som ikke skal slukkes ved All Off, så er den ikke brugbar. Fx har min datter en hue pære i hendes natlampe. Og der er det en skidt ide, at jeg bruger All Off, når jeg går i seng.
Men jeg kan ikke editere i All Off, og selv specificere hvilke pærer der skal slukke. Så derfor søger jeg en mulighed for at lave en slags All Off, men hvor jeg specificere hvilke pærer der skal slukkes.

Det er ikke et godt alternativ at lave en alarm. Da man heller ikke manuelt kan aktivere vi alarm. Det havde ellers været ret optimalt..

Jeg kan faktisk godt undre mig over, at lige præcis denne detalje mangler.. Eller så kan jeg bare ikke finde den Confused


Redigeret af Kandersen - 20-Januar-2016 kl. 16:11
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 17:05
Hej

Hvis det er er via App så kan du kan godt slukke kun en gruppe. Tryk på gruppen og vælg off.

Jesper






Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 17:20
Du kan let lave en scene i Philips appen der slukker nogle bestemte pærer.

Denne gruppe kan evt styres af app, widget, Siri, kontakt eller af en anden HomeKit app.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2016 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej

Hvis det er er via App så kan du kan godt slukke kun en gruppe. Tryk på gruppen og vælg off.

Jesper







Ahh nu er jeg med. Det er fordi du bruger knappen (touch) som skruer op/ned, og så skruer du den ned på off. Er det korrekt forstået?

Det som jeg mener, det er at lave en scene (via appen) som egentlig kun har det formål at slukke pærene i lige præcis den scene. Så når jeg Scener (skærmen) trykker på den scene, så slukker den pærene i gruppen.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu