recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audyssey?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audyssey?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2014
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audyssey?
    Sendt: 28-December-2014 kl. 19:18
hej

jeg vil hører hvordan i har det med Audyssey til film og musik?

personligt har jeg slået det hele fra da jeg synes at der forsvinder for mange detailjer især til musik.
Jeg har ikke fået det afprøvet til film endnu men det har jeg overvejet. :-)

Mit setup består af:

Front : Elac bs 243
AVR : Onkyo 605
Bag : Incelling speakers fra russound

Mvh King

Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 19:39
dynamisk equalizing er slået fra permanent
dynamisk volume slået til (forhindrer store lydspring f. eks. ved reklamer).
dynamisk equalising kan dog anvendes ved meget lav lydstyrke (sent aften,uden at forstyrre andre)
bare min mening, andre har nok andre præferencer.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 19:42
Jeg kan godt leve uden audyssey, men jeg fortrækker det helt klart specielt efter jeg fik det hele Audyssey Pro kalibreret.

Det jeg dov synes man ser lidt af og til er om folk fortrækker Dynamic EQ på On eller Off.
Til top
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2014
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 19:49
Jeg kan godt se ideen i Dynamic EQ :-)

Hvad med Audyssey EQ har i den slået til eller fra? 
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 19:50
me dynamisk EQ på on, synes jeg der bliver alt for meget bas, spec.ielt
i mange film.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2014
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 19:52
onkyo skriver at det vil hjælpe lidt på akkustiken med Audyssey on

men vil da lige hjem og afprøve det :-)
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 20:23
Synes det fungerer godt. Fik bedre resultater med et pro kit.

Et ankepunkt er at det nogengange kræver flere runder målinger for at den ligesom rammer rigtigt. Placering af mikrofon er også vigtigt.

Hvis ikke det lyder godt så prøv igen med fx kun 3 målinger i sweetspot. Efter min mening er audy trial and error - altså forsøg og eksperimenter med det indtil det lyder godt.
Til top
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2014
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 20:28
tak for alle svar :-)

Det er ikke fordi jeg synes at det lyder dårligt med Audyssey off men døjer med noget akkustik i rummet i sær i dialogen. 

Vil prøve og kalibrer det igen med Audyssey on og se hvad resultat det gir 
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 20:40
du kan ikke kalibrere med audassey on, alle for indstillinger bliver annulleret under mikrofonprocessen, hvis jeg forstår det rigtig, hvad du
skriver.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2014
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 20:54
Det er nok lidt forskelligt på hva AVR det er :-)

På min onkyo sætte man målemikrofonen i og følger vejledningen på skærmen.
Når den er færdig er Audyssey EQ sat til men man kan vælge og slå den fra manuelt.

Selve EQ er en del af onkyos kalibrering.




Redigeret af Kingofdk - 28-December-2014 kl. 20:59
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 11:20
Dyn eq on. Dyn audio off på min marantz 6007.
Men som skrevet er det virkelig også trial and error.
Før man får en ok kalibrering desværre.
Men er pt slet ikke tilfreds efter ny sofa og speakers hele vejen rundt. Vil prøve den med 3x sweet spot.

Har fuldstændig opgivet at få acceptabel lyd ud af manuel opsætning. Lyder så hult og slet ingen dybde desværre.
Til top
Kingofdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2014
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingofdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2015 kl. 12:17
hej igen

jeg har fået den kalibreret med 3x sweet spot og fået nye højtkabeler til mine fronter frem for de billige jeg havde tidligere og jeg må sige at jeg er blevet overrasket.
Min receiver havde sat min højtaler til at spille alle toner men jeg sat dog delefrekvensen over på 60 hz igen

Til musik 
lydbilledet er blevet mere større og kan hører andre detaljer i musiken som har været "svage" tidligere.
bassen spiller mere neutral nu end tidligere :-)

Til film
Her der lyden blevet mere "levende" og man kan bedre "skille" lyden fra hinanden
Min subwoofer kan man ikke længere hører hvor den står henne.

jeg har aldrig været fan af Audyssey på min AVR men det jeg fik nye 10mm2 højtaler kabler gjorde meget.

tak for hjælpen :-)


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu