recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-bord Ikea hack ELLR Ikea tv-bord upgrade!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV-bord Ikea hack ELLR Ikea tv-bord upgrade!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV-bord Ikea hack ELLR Ikea tv-bord upgrade!
    Sendt: 04-Januar-2015 kl. 12:29
Hej Alle,
har brugt juleferien på at lave mit eget TV-bord. Ville gerne have  Hifi-klubbens Unnu eller endnu dyrer borde som Frislev, men det jeg ville have ville koste 6-7k og det har vi efter huskøb ikke råd til. Så kiggede lidt på ikeahackers.com og følgende tråd: http://www.ikeahackers.net/2011/10/besta-with-hidden-entertainment.html

Og har så forsøgt at genskabe min version gennem en 3-rum version fra ikea, hængsler fra Carl F, møblestof fra stof2000 og plader skået i Silvan.

Pris:
Ikea, tv bord (www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00218457/?query=002.184.57) = 720 kr
Ikea, åbner (Push opener (Item 701.965.17)= 2x25 kr
Silvan, 3 pladder af 16mm tykkelse og 56x25,7 = 120 kr (40 kr for plader og 80 kr for udskæring).
Carl Ras, 6 hængsler (nummer 41176246) og moteringsplader (41176580), ca. 300 kr
STof2000, stof for 60-80 kr samt møblesøm 80 kr = 160kr
Derudover lidt maling og skruer a la 50 kr (det har man jo nok i forvejen).
2-tommer træ Liste til at støtte ved ophæng, 50 kr.
Samlet pris 1400-1500 kr plus ca. 7-10 timer tid.

Overvejer at lave en bagplade i hvid til at skjuler ledninger samt hænge pc-køler ved at anlæg, hvilket vil fordyre projektet med 100-200kr.

Billeder:







Redigeret af kbaggen - 04-Januar-2015 kl. 18:50
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2015 kl. 12:31
Pladsholder!
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af kbaggen kbaggen skrev:

Pladsholder!
Det ser meget godt ud - det ligner en løsning jeg selv tænker over - dog med en 120cm reol.
Jeg går ud fra at du brugte pladerne fra Silvan til låger - der kunne man måske også bruge reglar?
Hvordan har du sat beslaget på i lågen - er de fræset ned, eller skruet fast?
Jeg troede egentlig også at Ikea have stoflåger til deres tv møbel.


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Jeg troede egentlig også at Ikea have stoflåger til deres tv møbel.
Det har de.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 10:16
Det ser rigtigt godt ud. Evt. overvej en af de afrundede alu-kabelbakker, i min mening er det den pæneste måde at skjule kablerne på. Vil stå i knap 250 kr, fx v/ av-cables. 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 10:41
fed hjemmeside. tak fordi du gjorde mig opmærksom på Ikeahackers

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af pomfrit pomfrit skrev:

Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Jeg troede egentlig også at Ikea have stoflåger til deres tv møbel.
Det har de.

Link?

Jeg kan nemlig ikke finde nogen...

vh
Lars
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Link? Jeg kan nemlig ikke finde nogen...
Set i butikken i Aalborg i December, var markeret som nyhed.
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 10:24
Hej,
de har stoflåger der lukkes ned-ad, men de er ikke ret pæne og det kører lidt trægt.......derfor lavede jeg mine selv. Så kan man også selv vælge farven! Men om Ikea siden jeg kiggede i december har fået rigtige låger ved jeg schisme ikke...........i så fald er mine 10 timer arbejde lidt spildte for prisen løber jo derop!
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

 

Jeg går ud fra at du brugte pladerne fra Silvan til låger - der kunne man måske også bruge reglar?
Hvordan har du sat beslaget på i lågen - er de fræset ned, eller skruet fast?
Jeg troede egentlig også at Ikea have stoflåger til deres tv møbel.



Ja, fik skået lågerne i silvan, måske skal de skæres en mm mindre iht. stoffet tykkelse!

Jeg satte beslag fast i lågen ved med en stemmejern at skære det ud......men et fræsemaskine er nok bedre, men et stemmejern fugere nu også godt!
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Det ser rigtigt godt ud. Evt. overvej en af de afrundede alu-kabelbakker, i min mening er det den pæneste måde at skjule kablerne på. Vil stå i knap 250 kr, fx v/ av-cables. 

"Rum blev jo ikke drukket på en dag"

Det er bestemt også planen :-) Så noget i Silvan der også var ok! SÅ skal bare lige have tiden..........


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu