recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD275 sonos mod + sonos connect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD275 sonos mod + sonos connect

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD275 sonos mod + sonos connect
    Sendt: 08-Januar-2015 kl. 21:04
Hej der ude! Søger lidt hjælp i forhold til en NAD275 sonos modificeret. som jeg købte i sidste uge.
Jeg har en sonos connect tilsluttet min NAD275. via et sæt phono kabler og når jeg tænder for musikken inde i sonos appen starter den musikken fint op spiller osv.

Men forstærkern slukker ikke igen efter jeg for har slukket for musikken inde i appen. Men er det ikke meningen den selv skal gå i standby på min NAD forstærker, eller skal man manuelt hen og slukke på selve forstærker, eller er der noget jeg har misforstået i forhold til tænd sluk princippet på NAD forstærker???
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 21:31
Hvad er det for noget Sonos mod til NAD du snakker om? Har ikke hørt om det før?
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 21:43
Har købt en NAD275,effektforstærker som køre sammen med en sonos connect det er så meningen de skal køre sammen ved hjælp af et tænd sluk princip som er modificeret i forstærkern og skal tænde og slukke forstærkern når man starter musikken op i sonos.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 21:50
Den modificerede udgave har tidligere kostet kr. 500 mere end standardversionen.

https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c275bee-effektforstarker/

Der står kun følgende derom.

"* For problemfri auto tænd/sluk funktion sammen med Sonos CONNECT ZonePlayer skal du vælge specialversionen af C275BEE."

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 08-Januar-2015 kl. 21:51
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 12:17
Har fundet ud af det, det var åbenbart noget med volumen ☺

Men tak for hjælpen alligevel..
Til top
SuneKeller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuneKeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 12:58
Hvad var løsningen så? Jeg kender en der har samme setup og samme problem.
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 15:02
Har han også special versionen?

At forstærkern skal stå i standby, delvis at den skal lyse rød. og så skal man skrue tilstrækkeligt højt op for volumen i sonos appen til musikken starter og når man stopper musikken igen går den selv i standby efter Ca 5. Minutter.

( bag på er den sat til fix input, ved dog ikke om det har den store betydning)
Til top
SuneKeller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuneKeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 16:05
Ja det er den modificerede version.... og den starter fint, men har problemer med at slukke.
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2015 kl. 21:15
Start med slukke HELT for forstærkern, tænd så bag på, så den står på on. Nu skulle den gerne lyse rød foran . Prøv derefter at afspille musikken i sonos appen skrue op for volumen til musikken starter. vent så efterfølgende Ca. 5. Minutter efter du har stoppet musikken så skulle den gerne skulle.

Hvis det ikke virker ved jeg ikke hvad der er galt.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 11:32
Når forstærkeren ikke længere får tilført et lydsignal, slukker den efter et stykke tid. Husker ikke hvor længe der skal gå...
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2015 kl. 12:52
Helt korrekt.. Ca 5 min.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu