recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI virker ikke på Sony TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI virker ikke på Sony TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Razzia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI virker ikke på Sony TV
    Sendt: 11-Januar-2015 kl. 18:48
Min bror har lidt problemer med sit TV - et Sony KDL-40EX715. HDMI portene virker ikke længere, vi har testet med to forskellige inputenheder, men der kommer intet billede igennem. Hans Waoo TV boks har også en Scart udgang og det virker.

Jeg tænker umiddelbart, at noget på mainboardet er dødt og at det skal udskiftes. Alternativt skifte TV'et. Jeg ville dog lige høre, om I har nogle bud på, hvad der er gået galt og om det er noget man kan fixe?


Redigeret af Razzia - 11-Januar-2015 kl. 18:49
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 18:57
Har han haft en computer tilsluttet, hvor han har tilsluttet og taget stikket ud igen, mens der har været strøm på TV/computer?

M.v.h.
Til top
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Razzia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 19:04
Det tror jeg ikke. Umiddelbart har der kun været sluttet en Waoo TV boks og en WD TV Live til TV'et.
Waoo TV boksen har været skiftet et par gange fordi der har været udfald på boksene. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 20:26
WD TV LIVE er netop også en computer...

M.v.h.
Til top
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Razzia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

WD TV LIVE er netop også en computer...

M.v.h.

Så er alt elektronik med en HDMI port vel i princippet en computer.. 
Men jeg kan ikke svare på, hvorvidt HDMI kablet har været pillet ud mens enhederne har været tændt. Skulle det da være specielt skidt?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 21:12

Det kan det, som før skrevet her på forummet, godt være da der kan opstå en spænding som brænder portene af. Udstyret skal være slukket når der fjernes/monteres kabler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 21:43
Det skal ikke bare være slukket, strømmen skal være hevet fra på alt udstyr.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 22:12
Har du prøvet og se om du kan få billede igennem med den WD TV Live boks, eller noget andet igen?
Umiddelbart kan jeg kun se du har prøvet med Waoo boksen, og det kan lige så godt være det er den der er broken i HDMI udgangen..


Til top
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Razzia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 22:14
Ja, WDTV Live har været testet og giver heller ikke noget billede på skærmen :(
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 07:16
Har i ikke en Pc-monitor med HDMI indgang, så kan i prøve at sætte noget af udstyret til den. 
Som de andre skriver. Sluk ALTID udstyret når der pilles :) 
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 08:09

Det er sikkert gjort, men ikke lige nævnt ovenover:  Er der forsøgt med forskellige HDMI-kabler ? Wink

Til top
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Razzia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 08:53
Der er testet med forskellige HDMI kabler.

Vi regner med at prøve tv boks og wdtv live af på en anden skærm i morgen. Men føler mig ret overbevist om, at det vil virke.. men man ved jo aldring.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu