recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktive højtaler til alm forrstærker/receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktive højtaler til alm forrstærker/receiver

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Let it be Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Let it be Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktive højtaler til alm forrstærker/receiver
    Sendt: 14-Januar-2015 kl. 18:40
Hej
Jeg har et sæt Argon aktive højtaler til og ligge.
Min mor har en alm. receiver med alm. stereo udtag, og så nogle kæmpe B&O højtaler fra 60/70 som er helt færdig, nu skal hun til og sætte sin stue i stand.
Spørgsmålet kan man bare sætte nogle aktive højtaler til alm receiver

Bagsiden af højtalerne ser sådan ud, jeg tror ikke de kan bruges, men i ved mere end mig, hvis det kan hvordan
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 18:51
De KAN sættes til rec out på stereoforstærkeren. Men så mangler der en vol kontrol, så lad være med at gøre det uden, da de spiller med fuld skrue.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Let it be Let it be skrev:

Bagsiden af højtalerne ser sådan ud, jeg tror ikke de kan bruges, men i ved mere end mig, hvis det kan hvordan


Teoretisk set kan det lade sig gøre med lidt hurlumhej, men lad være. Man kan i dag købe rigtigt gode højtalere til nærmest ingen penge.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 19:45
Den ene er vel ren passiv højttaler og kunne vel godt bruges eller hvordan?

Emil
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 19:54

Det giver ingen mening, så mangler der jo en.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 21:36
Var også mest som et afklarende spørgsmål.
Til top
Let it be Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Let it be Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 08:38
Tak for hjælpen, det var bare når jeg havde dem til og ligge, så kan jeg lige så godt sælge dem (jeg fik dem af en der skyldt mig nogle penge), for jeg ved ikke hvad jeg skal bruge dem til, hvad bruger man dem til? på arbejdet bruges de sammen med computeren til fremlæggelse, hvad kan man ellers bruge aktive højtaler til?

Kender i evt. nogle billig rimelige højtaler til en dame på 65 der høre p4-p5 og cd primært dansk top.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 09:04
Det er lidt svært at give et bud, når der ikke er budget eller størrelse.
 
Et sikkert valg er Dali.
 
Her får man noget for pengene og de er nemme at drive for forstærkeren.
 
Og nej. Jeg har ikke aktier i HIFI Klubben.Wink


Redigeret af Mufti - 15-Januar-2015 kl. 09:05
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 09:40
Man kan fx bruge de aktive højttalere til at få lidt bedre lyd i sit flade TV (som alternativ til soundbar). Men det kræver en niveaureguleret lydudgang på TV'et (fx. hovedtelefon, eller en HDMI ARC DAC, hvis TV'et understøtter dette).

Redigeret af huntiedk - 15-Januar-2015 kl. 09:41
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Let it be Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Let it be Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 11:10
Det gør jo ikke noget de er brugt, jeg så lige hurtig på DBA, jeg får først set mere på det senere, men der da noget i Bose 300 serie til fornuftige priser , det var da en mulighed jeg så også en enkelt med Dali Concept
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 12:16
nu spørger jeg måske dumt, men kunne det ikke være at den givne stereoforstærker har pre out hvortil de aktive højtalere kunne tilsluttes?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2015 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

nu spørger jeg måske dumt, men kunne det ikke være at den givne stereoforstærker har pre out hvortil de aktive højtalere kunne tilsluttes?

Ja den har sikkert rec out, som er det samme, bare to-kanals. Men der er ingen vol kontrol, så de aktive højttalere får fuld skrald på lyden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu