recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Budget Action-kameraer!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Budget Action-kameraer!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helmuth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Budget Action-kameraer!
    Sendt: 16-Januar-2015 kl. 10:47
Jeg påtænker at købe mig en action-kamera. Mit behov taget i betragtning, er jeg ikke indstillet på at ofre penge på et dyrt Gopro-kamera, især når jeg kan se hvad man kan få af budget-action-kameraer til 5-700 kroner. 

Har kigget video-clip-eksempler på Youtube - og det er jo imponerende hvad man får for pengene.

Er der nogen af Jer der har et budget kamera, der har nogle erfaringer hermed?

Der findes efterhånden en del forskellige - har kig på:

Denver AC-5000W (kr. 499,- i HaraldNyborg)
Denver ACT-8030W 
sj4000
sj5000
sj6000

Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 12:11
der er jo kommet et nyt gopro til 999 kr - ville jeg klart tage, i stedet for dem du foreslår
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helmuth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 12:53
Tak ... men hvorfor?

Tag f.eks. ACT-8030W'eren .... til kun kr. 699,- 
Den har væsentligt bedre specs end den billigste GoPro og har tilmed skærm bagpå (+ medfølgende tilbehør).
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 13:28
Specs er jo ikke alt.   De skal afprøves før man oplever godt og skidt.

Ville nu også vælge gopro frem for de andre. Har selv et gopro 4 silver som bare er lækker. Så nok lidt farvet af valg.

Redigeret af hansie - 16-Januar-2015 kl. 15:49
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 15:47
Jeg har prøvet et billigt Denver med fine specifikationer. Det blev pakket pænt ned og returneret.

Jeg går ud fra, at det handler om, at et action-kamera trods alt er et KAMERA, og derfor betyder kvaliteten af dele som linser, chip o.l. det hele. Indtil jeg har fundet en anbefaling på et kamera, der macher et GoPro, vil jeg nok vælge "originalen" i stedet for at bruge tid og ærgelse på at spare 300 kr.


Redigeret af ThomasP - 16-Januar-2015 kl. 15:47
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 15:57
Du kunne jo evt. høre om vedkommende har solgt dette, det er en meget fornuftig brugtpris. :-) 


Læs mere her fx; 

Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2004
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peejay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Tak ... men hvorfor?

Tag f.eks. ACT-8030W'eren .... til kun kr. 699,- 
Den har væsentligt bedre specs end den billigste GoPro og har tilmed skærm bagpå (+ medfølgende tilbehør).
Fordi så ved du at du får et kamera med GoPro's erfaring og økosystem indbygget, for en beskeden merpris.

Når det er sagt har jeg selv dette her: https://blog.chinavasion.com/index.php/14168/xdreme-hd-extreme-sports-action-camera-closer-look/ som er et superfint kamera. Så det kan lade sig gøre at købe andet end GoPro og få et godt kamera.

Men det var dengang et Gopro var 3x dyrere end det jeg købte. I dag ville jeg bare købe det billige GoPro. 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 09:09
Sonys AS-15 (20 og 30) skulle være ret gode, jeg har selv et SJ4000 som gør det rigtigt godt. Jeg slap 700 på ebay inklusiv en stak forskellige monterings-beslag til stort set alt hvad jeg havde brug for. Kan se at det er blevet billigere siden den gang.

Video fra sj4000: https://www.youtube.com/watch?v=xDU0M9jZlCw

Hvis jeg skulle hoppe på GoPro ville jeg holde mig fra det rigtigt billige - det er mere navn end gavn og kan ikke følge med de dyre.
Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helmuth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

jeg har selv et SJ4000 som gør det rigtigt godt. Jeg slap 700 på ebay inklusiv en stak forskellige monterings-beslag til stort set alt hvad jeg havde brug for. Kan se at det er blevet billigere siden den gang.


Tak for respons.
Imponerende hvad de billige kameraer kan levere af billeder.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 13:20
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 15:24
Hvad blev løsningen. Står og skal til USA august og har udset mig et Gopro 3+ brugt med taske og masser af tilbehør. Men er pengene bedre brugt andet steds?

Mvh
Thomas
Pleasurebox.dk - Bevar gnisten!
Til top
hansen79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2017
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansen79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 21:02
Har nogen af jer erfaring med dette Excelvan action kamera? Har set gode anmeldelser af det på nettet og man får jo en masse ekstra udstyr med:

http://undervandsweb.dk/produkt/excelvan-q8-4k-action-kamera-billigt-alternativ-til-gopro/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu