recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Green Atmos Cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Green Atmos Cinema

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 35>
Forfatter
Besked
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Prøv evt en kurve der ligner denne:


Vil anbefale dig og lade dine afstands/delay indstillinger være aktive i receiveren, da Dirac ikke kan give individuelt delay til dine subs. Hvis dine sub´s er lige langt fra lytteposition, er dette dog ligegyldigt.Wink

Bruger du den kurve på Front, Center og LFE eller hvordan?

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 11:02
Den bruger jeg på alle højttalere bortset fra LFE. LFE kan du evt bare bruge den forslåede kurve eller lige sørge for den er i -6db ved 80Hz.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 11:10
Hmm ok tak Thomas, og tak for din fantastiske forklaring i en PB.... Jeg vil prøve mig frem... Dog er jeg ikke kæmpe fan af at lade min HTPC stå for dekodningen, men kan heller ikke forklarer hvorfor.! 
Som du skriver i PB kan den blive justeret med -8db i lydstyrke for at undgå clips og det giver meget god mening, men behøver jeg at gå helt ned til -8db kunne jeg nøjes med f.eks -3?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 11:16
Det kommer an hvor store dips du lader Dirac korrigere. Kører du fra pc eller mac? På pc er der en clip indikator i Dirac processoren. Så justerer man den bare op indtil den clipper, og så derefter skruer 1-2db ned igen.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Det kommer an hvor store dips du lader Dirac korrigere. Kører du fra pc eller mac? På pc er der en clip indikator i Dirac processoren. Så justerer man den bare op indtil den clipper, og så derefter skruer 1-2db ned igen.

Jeg kører på PCk Win7, så jeg skal lige have Kodi til at forstå at den skal kører igennem Dirac Live, men det burde den nu nok kunne finde ud af tænker jeg... Ok jeg prøver at starte med at spille lidt musik og indstille db. Tak Armani-Thomas !!! Clap
En sidste ting hvordan laver du flere punkter i din kurve...? jeg syntes kun jeg kan arbejde med dem som der i forvejen er lagt ind.?


Hvis der er andre gode indspark - kom gerne med dem...
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 11:25
Bare dobbelklik på target kurven, så kan du tilføje alle de punkter du vil. Hvilken mikrofon bruger du?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 11:29
Ok tak.... Jeg bruger en prof måle mikrofon som jeg har lånt fra audio-drengene fra mit arbejde..! Wink
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 11:34
Okay. Ved du hvor lineært den måler mellem 20hz-20khz? Og har du en kalibrerings fil?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 11:49
Nej jeg ved ikke så meget om den... Det er en der bliver brugt i Koncertsalen. Og jeg har ikke fået en kalibrerings fil... Men nu var det også mere til en test for at se om det var markant bedre end min Audyssey Pro Kalibrering.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 12:01
Det er markant bedre end Audyssey. Men kræver enten en cross spektrum vertikal kalibreret Umik:
http://cross-spectrum.com/measurement/calibrated_umik.html

Eller en XTZ mikrofon, og den kalibrerings fil der følger med Dirac. Ellers får du ikke det fulde udbytte af Dirac.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 12:14
Hmm ok, ja det er ikke nogen af dem..
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 12:31
En skam strecker solgte hans XTZ. Ellers kunne du ha lånt den. Men du må jo bare prøve den koncert mikrofon der. Hvis du syntes lyden er "farvet" på den ene eller anden måde, med ovenstående target kurve, er det sikkert mikrofonen som er synderen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 35>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu