recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLED tv har bedre lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OLED tv har bedre lyd

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: OLED tv har bedre lyd
    Sendt: 17-Januar-2015 kl. 12:01
Man kan altid blive klogere Wink
I en artikel http://www.business.dk/digital/jagten-paa-det-sorte-tv-er-sat-ind skriver Thomas Breinstrup om OLED tv: "De leverer et langt mere farveægte og klart billede og en tilsvarende bedre lyd men er endnu meget dyre i de større størrelser, som en TV-skærm efterhånden er."
Dejligt med kompetente journalister.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 12:04
Sikken en klaphat....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 12:16
Jo, men måske skal man læse artiklen i en sammenhæng. Journalisten nævner specifikt 2015 modellerne, og her kommer f.eks. visse LG OLED modeller med forbedrede lydsystemer, nærmest i form af en underliggende soundbar.

Så hvem der reelt er en klaphat kan man jo diskuttereWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jo, men måske skal man læse artiklen i en sammenhæng. Journalisten nævner specifikt 2015 modellerne, og her kommer f.eks. visse LG OLED modeller med forbedrede lydsystemer, nærmest i form af en underliggende soundbar.

Så hvem der reelt er en klaphat kan man jo diskuttereWink



Det er jo faktisk ikke det journalisten skriver. Der står i teksten, at oled giver en bedre lyd, der henvises ikke til soundbars eller noget andet.
Oprindeligt skrevet af business.dk business.dk skrev:


OLED-skærmene kender mange fra de nyeste mobiltelefoner og tavle-PCer. De leverer et langt mere farveægte og klart billede og en tilsvarende bedre lyd men er endnu meget dyre i de større størrelser, som en TV-skærm efterhånden er.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jo, men måske skal man læse artiklen i en sammenhæng. Journalisten nævner specifikt 2015 modellerne, og her kommer f.eks. visse LG OLED modeller med forbedrede lydsystemer, nærmest i form af en underliggende soundbar.

Så hvem der reelt er en klaphat kan man jo diskuttereWink



Det er jo faktisk ikke det journalisten skriver. Der står i teksten, at oled giver en bedre lyd, der henvises ikke til soundbars eller noget andet.
Oprindeligt skrevet af business.dk business.dk skrev:


OLED-skærmene kender mange fra de nyeste mobiltelefoner og tavle-PCer. De leverer et langt mere farveægte og klart billede og en tilsvarende bedre lyd men er endnu meget dyre i de større størrelser, som en TV-skærm efterhånden er.

Det er muligt, jeg var i det mindste ikke i tvivl da jeg læste tekstenSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jo, men måske skal man læse artiklen i en sammenhæng. Journalisten nævner specifikt 2015 modellerne, og her kommer f.eks. visse LG OLED modeller med forbedrede lydsystemer, nærmest i form af en underliggende soundbar.

Så hvem der reelt er en klaphat kan man jo diskuttereWink



Det er jo faktisk ikke det journalisten skriver. Der står i teksten, at oled giver en bedre lyd, der henvises ikke til soundbars eller noget andet.
Oprindeligt skrevet af business.dk business.dk skrev:


OLED-skærmene kender mange fra de nyeste mobiltelefoner og tavle-PCer. De leverer et langt mere farveægte og klart billede og en tilsvarende bedre lyd men er endnu meget dyre i de større størrelser, som en TV-skærm efterhånden er.

Det er muligt, jeg var i det mindste ikke i tvivl da jeg læste tekstenSmile

LG kommer med 5 nye OLED modeller i 2015. Heraf kommer kun en model med extern Harman Kardon soundbar. Hvordan du på den baggrund kan komme frem til at journalisten naturligvis mente det, er mig en gåde.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 16:53
Nu nævner journalisten jo ikke specifikke modeller. Det betyder at læseren, hvis denne vil lære mere om LG TV, så må vedkommende jo så selv gøre lidt for sagen.

Journalisten nævner heller ikke noget omkring soundbar - det var mig der skrev det. Altid godt ikke at blande tingene sammen.

Men alt andet lige, så har LG forbedret lyden i samarbejde med Harmon Kardon på flere modeller, uden at det nødvendigvis er med en soundbar.

Jeg håber at det løste din gåde.




Redigeret af Hother - 17-Januar-2015 kl. 17:10
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu nævner journalisten jo ikke specifikke modeller. Det betyder at læseren, hvis denne vil lære mere om LG TV, så må vedkommende jo så selv gøre lidt for sagen.

Journalisten nævner heller ikke noget omkring soundbar - det var mig der skrev det. Altid godt ikke at blande tingene sammen.

Men alt andet lige, så har LG forbedret lyden i samarbejde med Harmon Kardon på flere modeller, uden at det nødvendigvis er med en soundbar.

Jeg håber at det løste din gåde.




De har også flere modeller helt uden højtalere..
Artiklen er én omgang makværk. Medmindre du har skrevet den er der ingen grund til at forsvare den
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu nævner journalisten jo ikke specifikke modeller. Det betyder at læseren, hvis denne vil lære mere om LG TV, så må vedkommende jo så selv gøre lidt for sagen.

Journalisten nævner heller ikke noget omkring soundbar - det var mig der skrev det. Altid godt ikke at blande tingene sammen.

Men alt andet lige, så har LG forbedret lyden i samarbejde med Harmon Kardon på flere modeller, uden at det nødvendigvis er med en soundbar.

Jeg håber at det løste din gåde.




De har også flere modeller helt uden højtalere..
Artiklen er én omgang makværk. Medmindre du har skrevet den er der ingen grund til at forsvare den

Jeg forsvare den ikke, men forholder mig til hvorledes man her næsten fordrejer det skrevne. Her blev det til, at OLED var lig med bedre lyd, og sådan blev det ikke beskrevet i artiklen. Afsnittet omtaler LG produkter  - nok tænkt i sin helhed. Jeg indrømmer gerne, at journalisten kunne have nævnt Harmon Karmond som medspiller. Smile


Redigeret af Hother - 17-Januar-2015 kl. 20:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu nævner journalisten jo ikke specifikke modeller. Det betyder at læseren, hvis denne vil lære mere om LG TV, så må vedkommende jo så selv gøre lidt for sagen.

Journalisten nævner heller ikke noget omkring soundbar - det var mig der skrev det. Altid godt ikke at blande tingene sammen.

Men alt andet lige, så har LG forbedret lyden i samarbejde med Harmon Kardon på flere modeller, uden at det nødvendigvis er med en soundbar.

Jeg håber at det løste din gåde.




De har også flere modeller helt uden højtalere..
Artiklen er én omgang makværk. Medmindre du har skrevet den er der ingen grund til at forsvare den


Jeg forsvare den ikke, men forholder mig til hvorledes man her fordrejer det skrevne. Her blev det til, at OLED var lig med bedre lyd, og sådan blev det ikke beskrevet i artiklen. Jeg indrømmer gerne, at journalisten kunne have nævnt Harmon Karmond som medspiller. Smile


Ikke for at der skal gå troll eller lignende i det, vil du så ikke forklare, hvordan du udleder det, ud fra det skrevne?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 21:06
@aerik, jamen hvad havde tråden så til formål?

Nu kan jeg sq ikke rigtigt koge mere suppe på den sag. Vi læser forskelligt, og jeg misforstod ikke det skrevne.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 21:09
Kun Hother kan læse artiklen som en Hother nu kan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu