recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 8 Satellit positioner til mange brugere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

8 Satellit positioner til mange brugere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frank Thomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2015
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 8 Satellit positioner til mange brugere
    Sendt: 17-Januar-2015 kl. 13:05
Er der nogen herinde som er bekendt med store multiswitche for op til 8 satellit positioner (32 indgange) og har et forslag til hvordan det kan styres af en satellit modtager?

Det skal ikke være en løsning, hvor der laves 2 parallelle anlæg med 4 satellit positioner på hver og så en switch for hver bruger der skifter mellem de 2 anlæg.
Jeg kan derimod sagtens leve med, at de enkelte brugere max. kan få 4 af de 8 satellit positioner, men det skal kunne være individuelt for hver. En slags matrix styret multiswitch ville være ønske senariet.

Distributionen mellem LNB og de enkelte multiswitch, der gerne skal have ca. 24 udgange (sat modtagere) pr. multiswitch, skal forbindes via fiber infrastruktur med passiv deling. Jeg forestiller mig, at de 8 satellit positioner kan distribueres med 8 SM fibre, således af henholdsvis LV, LH, HV og HH eventuelt ligger på hver sin bølgelængde i fiberen. Fiberdistributions udstyret vil sandsynligvis være fra en producent og multiswitchene fra en anden.

Alternative forslag er velkomne, så længe det er baseret på 8 satellit positioner og mange brugere (+100). Et flerbrugeranlæg til 8, 12, 16 og hvad der ellers findes er ikke det jeg søger.

Hvis der er nogen af jer som endnu ikke er stået af, og som har lidt kendskab til hvad der findes ude i den store verden af udstyr, så vil jeg rigtig gerne i dialog med jer.

Frank
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 14:02

Det lyder som en opgave for f.eks Dansk Kabeltv, de opsætter sådanne anlæg, da det jo er et fælles for delings anlæg i større målestok der ønskes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Frank Thomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2015
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2015 kl. 14:10
Jeg har ingen interesse i at få henvisninger til andre som kan lave det. Jeg ønsker at få en åben dialog omkring hvordan det kan løses.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Frank Thomsen Frank Thomsen skrev:

Jeg har ingen interesse i at få henvisninger til andre som kan lave det. Jeg ønsker at få en åben dialog omkring hvordan det kan løses.

Nå nå da da.

Tænk sig om du så en teknikker fra dansk kabel TV, så ville det da bestemt være dumt at tale med ham.


Du er på et forum, hvor folk frivilligt skriver, på nær mig.
Dette indlæg koster 119kr + moms.

U get The point?
.....
Til top
Frank Thomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2015
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 10:37
Nej nej, sådan var det slet ikke ment. Jeg beklager at det er misforstået.
Mit ønske er at tilegne mig selv den viden - ikke at overlade opgaven til et (andet) firma.

Jeg ved godt at mit spørgsmål ikke henleder til en privat installation. Det handler selvfølgelig om en større installation til mange forbrugere og min opgave er som konsulent på infrastruktur.
Men da jeg ikke har egen satellit modtagelse, så har jeg heller ikke erfaring om modtagelse af satellit i dag. Sidst jeg legede med det, var det vist kun Astra :-)

Jeg er dog bekendt med distribution af satellit signaler, både via coax og fiber, men det der gør denne opgave speciel er, at man ønsker at få op til 8 satellit positioner at kunne vælge imellem.
Som udgangspunkt med en standard satellit modtager. Vi kan selvfølgelig så diskutere om det er standard at have DiSEqc 1.1 og 1.2 eller 2 tuner i receiveren?

Indtil videre har jeg fundet lidt grej der kan håndtere op til 8 positioner, men så er det til quad eller octa LNB og det kan jeg ikke bruger med så mange brugere (+100).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu