recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1-4 X Speed. Panasonic DMR-EH60
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket1-4 X Speed. Panasonic DMR-EH60

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
leif62 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: 1-4 X Speed. Panasonic DMR-EH60
    Sendt: 29-Juli-2006 kl. 01:03

Da jeg lige har købt nogle DVD + RW < 1 - 4 X Speed og ville optage, blev den ved med at fortælle at det kunne den ikke på disse skiver, er der en eller anden der kan sige mig om det køb er et tab, har ingen problemer med 8XSpeed hverken i +R eller -R men for første gang ville jeg prøve noget skrivbar jeg kunne vise til bekendt for derefter at slette og genbruge, om det er de 4Xspeed den ikke kan klare eller om det er +4 den ikke kan tage og om nye køb af -4 vil løse det. eller Panasonic DMR-EH60 kun kan bruge 8 X speed, hvilket i så fald ikke ville være godt da de nærmest ikke er til at få fat i mere



Redigeret af leif62 - 29-Juli-2006 kl. 01:10
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 06:37

Hej Leif

DMR-EH60 kan ikke brænde på +RW - du skal bruge -RW i stedet for.

BHS
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 07:17

Hej Leif.

Ja, svaret er som tidligere skrevet står... At af "RW skiver", understøttes KUN "- RW" og så er det lige netop typen med 1-4 X hastighed, som skal bruges.

Men så kører det også bare, også i High-Speed.

Du skal så bare lige huske, at indtil den er blevet "Finalizered" (lukket) kan den jo kun afspilles i "Pana'en".

Enkelte andre afspillere kan dog vist godt læse skiven, hvis man er heldig.

Det hele står forresten i din Manual.



Redigeret af Pokerface - 29-Juli-2006 kl. 07:36
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
leif62 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej Leif.

Ja, svaret er som tidligere skrevet står... At af "RW skiver", understøttes KUN "- RW" og så er det lige netop typen med 1-4 X hastighed, som skal bruges.

Men så kører det også bare, også i High-Speed.

Du skal så bare lige huske, at indtil den er blevet "Finalizered" (lukket) kan den jo kun afspilles i "Pana'en".

Enkelte andre afspillere kan dog vist godt læse skiven, hvis man er heldig.

Det hele står forresten i din Manual.

syntes ikke jeg har kunnet se det i manual, men hvis den er Finalizered trode jeg ikke man kunne genskrive på den, for den siger da altid efter at så kan man ikke bruge den igen, er det så også noget jeg har overset, da -RW koster mere end -R vil der jo ikke være ide i det hvis ikke de kan genbruges.   

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:16

Hej igen "leif62".

I den forkortede Danske udgave, af den Svensk/Danske Manual, står det jeg skrev, i "rammen" ca. midt på side 4.

Og om Finalizering i "rammen" nederst på side 21.
Og der står også, at der på en RW-skive godt kan skrives på EFTER Finalizering. Også efter at den evt. er blevet Formateret.

Men jeg tror så bare, at disc'en som regel så nok KUN er brugbar for genskrivning på netop den samme maskine som foretog den første skrivning og Finalizeringen/Formateringen. 
Altså, du kan f.eks. IKKE gå ind til naboen og på hans JVC (eller hva' pokker han nu har  ) og ændre noget som helst i indholdet på skiven.



Redigeret af Pokerface - 29-Juli-2006 kl. 12:24
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
leif62 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Hej igen "leif62".

I den forkortede Danske udgave, af den Svensk/Danske Manual, står det jeg skrev, i "rammen" ca. midt på side 4.

Og om Finalizering i "rammen" nederst på side 21.
Og der står også, at der på en RW-skive godt kan skrives på EFTER Finalizering. Også efter at den evt. er blevet Formateret.

Men jeg tror så bare, at disc'en KUN er brugbar for genskrivning på netop den samme maskine som foretog den første skrivning.
Altså, du kan f.eks. IKKE gå ind til naboen og på hans JVC (eller hva' pokker han nu har  ) ændre noget i indholdet på skiven.

OK den køber jeg så og må se de første som lærepenge, Takker for hjælpen. Ps. hvorfor har du og flere op til flere HHD hvad bruges de egentlig til, din tidliger så brugte afslutning med yderst tilfreds ejer af en Pana DMR-60 EH gælder så ikke mere, det var ellers dig der fik mig overtalt til netop det køb, men jeg er nu også yderst tilfreds da det meste jeg har brug for er HHD og der er den bare perfekt, så jeg kan kun takke for dit tidliger input

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 12:49

Hejsa.

Har du måske ikke den omtalte "Svensk/Danske" Manual???

Og jo da, jeg har skam stadig kun min "Pana-recorder" som den eneste ene.

Skulle jeg idag ud og købe en ny igen, ville det med 99,9 % garanti, blive en Panasonic igen.

Grunden til at der ikke mere står "Yderst tilfreds" er fordi, at det var jeg nødt til slette i min underskrift, da jeg skrev min nye "Fladskærm" på... Der er nemlig kun et vist antal "tegn" til rådighed i sådan en underskrift.  

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
leif62 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 13:04
JVC LT-32X70BU < denne fladskærm hvlken størelse har den & kan forstå du også kan stå inde for den også ved fodboldkampe, hvad og hvor pris & købte du den, & nej jeg har ikke Svensk/Danske" Manual???
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 13:24

Hej igen.

Den omtalte Manaual, kan du så finde her, og evt. Printe den ud.
Det Danske afsnit er bagerst i hæftet.

http://www.panasonic.dk/servlet/PB/show/1114899_l14/download

Det er en 32" og jeg synes virkelig det er en rigtig lækker skærm. Den er jo forresten på "Fælleskøb" lige nu.

Lyden er simpelthen det bedste jeg har fra et Fjernsyn siden jeg i 1999 solgte mit sidste B&O.

Og billedet, det er bare fremragende. Jeg har det stående ved siden af mit 4½ år gamle Philips 32" 100 Hz (Luxus TV) og har sammenlignet rigtig meget.
Men endnu har jeg ikke set noget som var bedre at se på det gamle.

Nu er et 100 Hz måske ikke det bedste at sammenligne med, det kan nemlig også godt lave lidt slør/efterslæb.
Så jeg er jo nok vant til at se på lidt af den slags.

Men alt har efter min mening været bedre, også Fodbold, Speedway og Formel 1. Det hele skarpere og mere farverigt på det nye.
Og det er faktisk noget hele familien er enige om.
Om det så er mine gamle VHS-film, ser de også bedre ud på det nye.

Men alt dette, kan du iøvrigt læse MEGET mere om, hvis du finder de emner der omhandler "JVC-Fælleskøb".  

Jeg handlede hos "GodPris"... Og synes absolut det er et godt sted at handle, og anbefaler det gerne.



Redigeret af Pokerface - 29-Juli-2006 kl. 13:57
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu