recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Falsk reklame for 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Falsk reklame for 4K?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Falsk reklame for 4K?
    Sendt: 18-Januar-2015 kl. 16:31
Jeg faldt over denne afspiller på Elgigantens hjemmeside

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/DMPBDT700EG/panasonic-3d-smart-blu-ray-afspiller-dmp-bdt700eg

Der skriver de:
  • 4K afspilning og opskalering
Misforstår jeg noget her? Der er da ingen afspiller på markedet endnu, der kan afspille de kommende 4K buray-skiver, eller hvad?

Ville man i princippet ikke kunne brokke sig efterfølgende, når de skiver kommer, og den så ikke kan afspille dem?

Mvh Martin Sjøtrand
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 16:51
Udviklingen går hurtigt og fx optager min smartphone allerede i 4K, som jeg afspiller også i 4k på mit Tv- ligesom der nu også lanceres videokameraer med dette. Men har man et high-end TV kan dette selv klare opskaleringen og 4 k.

En interessant toårig artikel
http://www.lydogbillede.dk/nyheter/4k-opskalering-behover-vi-det/


Redigeret af bentpetersson - 18-Januar-2015 kl. 16:54
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 16:54
Men hvordan kan den afspiller, afspille 4K materiale? Det kræver vel en disk med 4K, og de er da ikke kommet endnu... eller er jeg lige lidt sat af (slet ikke umuligt) Wink
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 16:56
Jeg har heller ikke set 4k diske men de findes her
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?studioid=1542
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Ville man i princippet ikke kunne brokke sig efterfølgende, når de skiver kommer, og den så ikke kan afspille dem?


Hvor står der at det er 4K fra bluray skiver?
Det kan jo både være fra Netflix eller USB drev....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Ville man i princippet ikke kunne brokke sig efterfølgende, når de skiver kommer, og den så ikke kan afspille dem?


Hvor står der at det er 4K fra bluray skiver?
Det kan jo både være fra Netflix eller USB drev....

Klaus

Jamen det har du da ret i der ikke står nogen steder... det er bare mig der troede at det var det der var af muligheder Smile

Jeg var ikke klar over at man kunne få afspillere med indbygget netflix f.eks... jeg troede det var sådan noget man fik i de nye fjernsyn, ikke afspillerne. Jeg havde heller ikke tænkt over den med USB
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har heller ikke set 4k diske men de findes her
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?studioid=1542


hvis du nu brugte bare 2 min på at kigge nærmerer på hvad du linker til ville du jo have opdaget at det ikke er 4K Blu-ray

America - The Beautiful Country Blu-ray
Limited Edition / Filmed in 4K ULTRA HD

    Video
Codec: MPEG-4 AVC
Resolution: 1080p
Original aspect ratio: 1.78:1

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Jeg faldt over denne afspiller på Elgigantens hjemmeside

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/DMPBDT700EG/panasonic-3d-smart-blu-ray-afspiller-dmp-bdt700eg

Der skriver de:
  • 4K afspilning og opskalering
Misforstår jeg noget her? Der er da ingen afspiller på markedet endnu, der kan afspille de kommende 4K buray-skiver, eller hvad?

Ville man i princippet ikke kunne brokke sig efterfølgende, når de skiver kommer, og den så ikke kan afspille dem?

Mvh Martin Sjøtrand


under punktet Mere Information kan du læse følgende

4K-afspilning /opskalering: Er du ejer af et UHD TV med 4K-opløsning? Så vil du sætte pris på denne Blu-ray-afspiller, der giver dig mulighed for at afspille din Blu-ray disksamling i UHD-kvalitet. Afspilleren kommer også med 4K Direct Chroma Upscaling, der konverterer alt indhold til 4K kvalitet. 4K JPEG-afspilning giver dig mulighed for at blære dig med fantastiske feriefotos på en stor TV-skærm uden at det er nødvendigt at konvertere dem ned.


Men dertil vil jeg så sige at det er noget fis at de skriver at du kan afspille dine Blu-ray i UHD  opløsning, det kan du ikke, men den kan opscalerer dine Blu-ray til 4K opløsning


Redigeret af Hackerjac - 18-Januar-2015 kl. 17:16
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 17:18
Du har ret

4k Blu-Rays kommer sidst på året. Markedet forbereder sig.
Men afspille i uhd kan den ikke.



Redigeret af bentpetersson - 18-Januar-2015 kl. 17:22
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 17:28

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har heller ikke set 4k diske men de findes her
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?studioid=1542


hvis du nu brugte bare 2 min på at kigge nærmerer på hvad du linker til ville du jo have opdaget at det ikke er 4K Blu-ray

America - The Beautiful Country Blu-ray
Limited Edition / Filmed in 4K ULTRA HD

    Video
Codec: MPEG-4 AVC
Resolution: 1080p
Original aspect ratio: 1.78:1

 


Øøøøh... undskyld, det er jeg da ked af? Jeg kunne måske have brugt længere tid, men nu er jeg ikke så skarp i de her ting, som jeg fornemmer mange herinde er... derfor jeg stiller spørgsmålet, da jeg var sikker på nogen vidste bedre end mig... men ja, jeg kunne da bare sætte mig ind i tingene, og holde mig væk fra hjælp her.

Redigeret af Martin Sjøstrand - 18-Januar-2015 kl. 17:29
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 17:31
Fint emne til debat Martin. Vi opdager også nyt og bliver klogere.
Og hvor skal man være skarp idag for at købe nyt elektronik.

Ps Hackerangrebet var vist ment på mig og ikke på dig.



Redigeret af bentpetersson - 18-Januar-2015 kl. 17:33
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2015 kl. 17:36
Aaarh ja, det ser jeg nu, der var jeg lige hurtig nok til at føle mig forurettet... sorry Hackerjac Wink

Redigeret af Martin Sjøstrand - 18-Januar-2015 kl. 17:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu