recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværkstuner løsninger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværkstuner løsninger?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværkstuner løsninger?
    Sendt: 19-Januar-2015 kl. 13:49
Hej,
 
Er der nogen af jer der kører med nogen af de løsninger?
Hvad bør man gå efter?
 
HDHomeRun Octopus NET eller noget 3.
 
Det skal være en central "konverter boks" gerne med 4 tunere også skal der bruges nogle klienter ved hvert TV?
 
Kan man få dem med support for optagelse (på tværs af enheder), evt afspilling af film osv fra windowsshare eller lign?
 
Hvad er jeres erfaringer?
 
Med Venlig Hilsen
Thomas
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 14:00
Der er flere muligheder... Jeg bruger selv HDhomerun + tvheadend som backend på min linux-box, og Kodi (tidl. XBMC) som frontend (kan vise live-TV såvel som optagelser). Man kan programmere optagelser fra EPG i Kodi såvel som tvheadends web-interface.

Der er også Windows-baserede løsninger, fx. DVBviewer recording service, som jeg dog selv ikke har nogen erfaring med.

Øst, vest, ::1 bedst
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 15:07
Som udgangspunk var min intension at det skulle være en hardware løsning og ikke en software løsning, i form a Rpi'er, Windows PCer og lign.
Jeg har tidligere haft kørt både Media Portal og XBMC og det har absolut ikke været andet end arbejde og det virkede i min verden ikke særlig godt, uden tweaking hele tiden. Ydermere skal der selvf. være fjernstyring med en alm. fjernbetjening i hvert rum.
 
Så en løsning hvor man har en boks ved hvert TV og en fælles TV og evt medielager.
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 22:09
Det nærmeste du kommer en "hardware-løsning" er nok en Synology NAS med TVHeadend eller DVBLink - jeg ville dog foretrække en PC-løsning, hvilket jeg også selv kører med.

Jeg ved ikke helt, hvad du havde forestillet dig af "hardware-løsning" til klienterne, men hvis du vil kunne programmere optagelser m.m. fra klienterne kommer du nok ikke uden om Kodi/ OpenElec. Hvad du så vil køre det på, må komme an på, hvad du mener giver mindst vedligeholdelse og tilfredsstillende performance.
En Rpi kan køre Kodi og afspille 1080p, men den kan til tider godt føles lidt sløv.
Der findes et hav af Android "TV-sticks", men om der er nogen af dem, der kører tilfredsstillende med Kodi, ved jeg ikke.
Endelig er de "nye" Bay-Trail-baserede nano og pico PC'er som ZOTAC ZBOX PI320 pico til omkring 1500,- eller CI320 til 1100,- + RAM og SSD.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 22:32
HDhomerun + WMC + Xbox 360
 
Kører jeg selv med og det spiller bare.
 
Jaja det er gammelt og billigt. Men det virker.
 
Mvh BS
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 08:58
Ja ok så kan jeg godt se jeg må sparke denne til hjørne, for jeg magter bare ikke XBMC og lign mere.

Jeg har brugt for mange år at mit liv på at rode med XBMC og MediaPortal i Multimedie kabinetter, med indkøb af PSU, Grafikkort, CPU osv osv i lydløse udgaver og alt sammen ender bare i et stort sort hul i ens tegnebog og en halvdårlig løsning. Både hos mig selv og omgangskreds og det blev sq aldrig en super løsning.

Det skulle helst bare virke out-of-the-box og hver dag, uden problemer med performance, codecs, osv osv. og vigtigst af alt skulle det kunne styres fra min fjernbetjening.

Derfor jeg havde håbet på der fandtes nogle Set-Up-Boxe som kunne modtage et signal ala. SAT>IP men samtidig kunne optage til netværksdrev eller lign og som så kan læse derfra.

Men tak for jeres svar.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 09:12
Jeg tror markedet mangler nogle år endnu for at være modent nok til det du efterspørger (som jeg eks. også gerne selv ville have).
Intel har for kort tid siden præsenteret en ny "computer on a stick" - baseret på broadwell og med Windows 8.1 præinstalleret - vil nok ligge omkring 1.200kr når den lanceres:
http://gadgets.ndtv.com/laptops/news/intel-unveils-compute-stick-hdmi-dongle-broadwell-nuc-refresh-at-ces-2015-645399
Der er du dog stadig ude i noget hjemmebikseri, men selve hardware-løsningen virker elegant, nem at skjule og kommer eks. med indbygget bluetooth og wifi.
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 09:19
Personligt køre jeg selv med følgende setup
HDhomerun 4 tuner, Server med Dvbviewer Recorder service, klient = win7 + xbmc + dvbviewer.. Det kan kørt i flere år, uden bøvl overhovedet.
Faktisk har jeg lavet samme løsning hos mine forældre og de er bestemt ikke tekniske :) der køre det også hver dag.


Ønsker du en mere "færdig" løsning, skulle mag 250 stb kunne streame fra en hvilken som helst backend. (F.eks. Dvbviewer RS).
Server delen med Hdhomerun og Dvbviewer Recorder service, kræver ikke det store, det passer sig selv.  Hvordan MAG 250 opføre sig, har jeg ingen praktiske erfaringer med.
Optagelserne kan man klare fra sin tlf, via Recorder servicen. Den har en hjemmeside, hvor du laver dine timere.


Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:


Intel har for kort tid siden præsenteret en ny "computer on a stick" - baseret på broadwell og med Windows 8.1 præinstalleret - vil nok ligge omkring 1.200kr når den lanceres:
http://gadgets.ndtv.com/laptops/news/intel-unveils-compute-stick-hdmi-dongle-broadwell-nuc-refresh-at-ces-2015-645399
Der er du dog stadig ude i noget hjemmebikseri, men selve hardware-løsningen virker elegant, nem at skjule og kommer eks. med indbygget bluetooth og wifi.

Wifi er bare ikke sagen når der skal streames :/
Vil altid bruge kabel til netop en MediaCenter..

Der findes selvfølgelig usb netkort, men så forsvinder det smarte i usb sticken lidt.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 09:50
HP Stream Mini har netværkstilslutning, men jeg ved ikke om jeg er vild med den blå farve :)
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 09:53
Køn er den hvert fald ikke :)
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 10:42
tf-Uno > Se der er jo ved at være noget der ligner noget der. MAG 250/260 STB. Det undersøger jeg nærmere. Tak.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu