recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youtube video ikke tilgængelig på tablet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Youtube video ikke tilgængelig på tablet?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 18:54

På Android Tablet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hov ok - prøv så lige med den her video. Der er ikke musik på.


Den virker på iPad, men du har lavet fejl i linket. Jeg har prøvet at rette det.
Venlig hilsen
KB
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Underligt, har set mange YouTube videoer af diverse art, men kan da ikke huske at der var nogen som ikke kan ses.

Jeg har oplevet flere Youtube videoer, som kan ses på pc men ikke på min tablet - jeg har faktisk lige i dag oplevet to styks i min "Watch later" liste tilføjet på pc som ikke kunne ses på tablet, og som muligvis godt kunne være blokeret p.g.a. copyright på lydspor.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 19:42
Jeg kan i øvrigt tilføje, at videoen "Bueskyttelauget Viking renovering" ikke kan afspilles på Chromecast, hvis man bruger Youtube app på Android, men den kan godt afspilles hvis man bruger Chrome browser på pc med Google Cast plugin til samme Chromecast enhed.

Det er nok fordi det ikke skal være for nemt at forstå, hvad der foregår. Tongue
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

.... Det er nok fordi det ikke skal være for nemt at forstå, hvad der foregår. Tongue

Det kan du have ret i......  Confused
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Følgende links kan muligvis give en forklaring og en løsning på problemet:

Why are some YouTube videos not available on mobile devices?

How To Make Your YouTube Video Available on Mobile or Tablet 2013 %100 Works (Youtube video)

Jeg har ikke selv nogen uploadede videoer, så jeg kan ikke prøve om det virker.

Jeg har prøvet det han viser i sin video, på den den video med bueskydningsklubben. Kan den spilles nu på mobil m.v.? Jeg antager at den anden (den med huset) godt kan spilles på mobil etc. fordi der er (indtil videre) ikke noget baggrunds musik på.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6628
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 12:04
Thorvald, der er meget ældre klassisk musik der ikke er ophavsret på mere. Hvad med at bruge det?

Venlig hilsen
KB
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Følgende links kan muligvis give en forklaring og en løsning på problemet:

Why are some YouTube videos not available on mobile devices?

How To Make Your YouTube Video Available on Mobile or Tablet 2013 %100 Works (Youtube video)

Jeg har ikke selv nogen uploadede videoer, så jeg kan ikke prøve om det virker.

Jeg har prøvet det han viser i sin video, på den den video med bueskydningsklubben. Kan den spilles nu på mobil m.v.? Jeg antager at den anden (den med huset) godt kan spilles på mobil etc. fordi der er (indtil videre) ikke noget baggrunds musik på.

Jeg kan godt afspille den, fra min Android mobil.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Thorvald, der er meget ældre klassisk musik der ikke er ophavsret på mere. Hvad med at bruge det?


Måske - men det passede ikke lige til denne video, synes jeg. Men i øvrigt lader det til at den kan afspilles nu.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 07:37
Svar fra Youtube, efter at jeg forsøgte at bestride kravet:

 Hej Thorvald Johannes Pedersen

Efter at have vurderet din bestridelse har SME besluttet, at kravet om ophavsret stadig er gyldigt.

Videotitel: Bueskyttelauget Viking renovering
Ophavsretligt beskyttet sang: Who Am I
Gjort krav på af: SME

Mulige årsager

  • Ophavsretsejeren er muligvis uenig i din bestridelse.
  • Årsagen, du angav for at bestride kravet, har muligvis været utilstrækkelig eller ugyldig.

– YouTube-teamet

Så enten må jeg finde noget brugbart musik, som jeg har på CD, og indtil videre acceptere at den ikke kan afspilles på mobile enheder (jeg er ligeglad, jeg bruger ikke mobile enheder) - eller måske købe de to musiknumre på en eller anden (legal) måde, som jeg så kan bruge. Sådan to numre kan vel ikke koste alverden. Men i øvrigt lader det til at dem der har ophavsrettighederne til det ene nummer, har accepteret min bestridelse af kravet.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Svar fra Youtube, efter at jeg forsøgte at bestride kravet:
<span style="font-family: arial, Arial, sans-serif; line-height: 1.4;">
</span>
<span style="font-family: arial, Arial, sans-serif; line-height: 1.4;"> Hej Thorvald Johannes Pedersen</span>
<div style="    font-family:arial,Arial,sans-serif; ">


Efter at have vurderet din bestridelse har SME besluttet, at kravet om ophavsret stadig er gyldigt.



Videotitel: Bueskyttelauget Viking   renovering


Ophavsretligt beskyttet sang: Who Am I


Gjort krav på af: SME


      
    





Mulige årsager


        
  • Ophavsretsejeren er muligvis uenig i din bestridelse.

  •     
  • Årsagen, du angav for at bestride kravet, har muligvis været utilstrækkelig eller ugyldig.




– YouTube-teamet

Så enten må jeg finde noget brugbart musik, som jeg har på CD, og indtil videre acceptere at den ikke kan afspilles på mobile enheder (jeg er ligeglad, jeg bruger ikke mobile enheder) - eller måske købe de to musiknumre på en eller anden (legal) måde, som jeg så kan bruge. Sådan to numre kan vel ikke koste alverden. Men i øvrigt lader det til at dem der har ophavsrettighederne til det ene nummer, har accepteret min bestridelse af kravet.



Nu må andre komme på banen, hvis jeg har misforstået reglerne.
Men du får ikke lov til at bruge musikken ved at købe cd'en eller sangen, hvis du skal bruge den i filmen, så skal du betale royalties til sangejeren.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2015 kl. 08:04
Hmmmmm - nå. Ja, det ved jeg så ikke.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu