recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zyxel NAS320 opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zyxel NAS320 opsætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zyxel NAS320 opsætning
    Sendt: 20-Januar-2015 kl. 10:33
Hej,

Min kæreste havde et Zyxel NAS320 2 TB netværksdrev liggende som hun havde fået med et TDC internetabb. engang.
Den har aldrig været brugt så nu skulle den prøves. Det fik man så ikke lov til Cry

Umiddelbart er det jo nemt. Man anvender Zyxels plug n play program "NAS Starter Utility" og så bør det jo køre af sig selv. Det gør det bare ikke, da man som første besked får en dialogbox med en "please connect your NAS".  Og det er jo så netop det som "NAS Starter Utility" skal anvendes til, men når man ikke kan komme ind i programmet, er det jo umuligt.
 Restart af både PC'er og NAS, factory reset, router-restart og skift af ethernet-kabel er afprøvet uden held. Ejheller en deaktivering af firewall hjælper. Og ja... der er strøm i Tongue
Mit hjemmenetværk virker ellers 100% korrekt og min anden NAS samt min Bluesound Node kører og begge kommunikerer med mine Vista og Windows 8.1 PC'er.
Har nogle kendskab til Zyxel NAS320 og evt en workaround til hvordan man får skidtet til at virke? Synes jeg har prøvet alt.
Ellers ryger den i skraldespanden da den jo  så må være defekt.Dead
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2015 kl. 13:46
Har du tjekket din router om NASen har får tildelt en IP adresse?

Prøv og se om du kan tilgå NASen via http://nsa320 eller http://<ip adressen>

Det kan også være et problem med NSU (NAS Starter Utility) versionen du har, den nyeste kan hentes her.


Når du får den op at køre, så husk at opdatere firmwaren.


Nyeste manual.

Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 15:43
Starter Utility er den nyeste af slagsen, jeg downloadede den i går.  Jeg har ikke været i routeropsætningen. Regnede ikke med at jeg skulle det, min anden NAS var nemlig til at finde i stifinderen med det samme.

Jeg må få kigget på det, tak Smile
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 17:02
Vi fandt frem til installationsvejledningen fra TDC som lå på loftet. Det lader til at NAS'en var en del af et TDC Homedisk system og som sådan er lukket for brug da den kræver både en TDC abb. og en af deres routere.  Starter Utility er ubrugelig da TDC's halløj tilsyneladende overtrumfer dette program.

jeg er ikke kunde hos TDC. Kan man omgås dette, eller der der mon lavet en Hardwarespærring fra TDC's/Zyxels side?
NAS'en kan  jo sagtens købes uafhængigt af TDC så derfor må den vel også kunne fungere udenom TDC's klamme klo.
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gsxr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 18:03
Hvis at det er en tdc nas, skal den låses op.
Du skal lægge Zyxel´s original firmware på, den tdc har deres egen. Der findes lidt sider på nettet om hvordan du gør.
 Har selv gjort det for ca 1 år siden, virker fint bagefter.

Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 18:27
Seneste firmware-update er vel fint nok?
http://www.zyxel.com/us/en/support/download_library/product/nsa320_7.shtml?c=us&l=en&pid=20091110160301&tab=Firmware

Jeg skal bare have hul igennem så jeg kan se NAS'en på mit netværk.
Tilslutter og prøver...
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gsxr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2015 kl. 19:28
Du kan se i din router hvad adr din nas har. Ellers kan du via den app som hedder fing se alt på dit netværk (hvis at du har android Thumbs Up) Du kan ikke firmware update din nas direkte. Dette gøres ved at tilslutte en usb nøgle med firmware og gøre det i en bestemt rækkefølge.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 09:25
ok. jeg kigger på det og vender tilbage med resultatet. Jeg har android og den app lyder som en god ide.
foreløbig tak Smile
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 07:54
Nå efter lidt tid, fik jeg så rodet med det her igen.
min router registrerer NAS'ens addresse fint så der er delvist hul igennem. Kan jeg stadig ikke se den i netværk når jeg tilgår dette via mine PC'ere. Porte etc er helt som de skal være.
Det er jo lidt svært at installere original firmware når man ikke har adgang til nas'ens brugergrænseflade.

Gxsr, du henviser til sider med vejledning på nettet. Jeg har godt nok ledt længe og alt hvad jeg har fundet, er firmwarevejledninger hvor NAS og dermed dens interface allerede kan tilgås. dem kan jeg desværre ikke bruge. 
Altid problemer med TDC, selv når man ikke er kunde hos dem Wink
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 15:22
Der er nogen, som beskriver noget med en speciel boot UDB-nøgle her, måske det kan bringe dig lidt videre: http://forum.nas-central.org/viewtopic.php?f=249&t=12717
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 15:23
UDB = USB
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gsxr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 20:13
http://zyxel.nas-central.org/wiki/Flashing_firmware
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu